118 yaşındaki Tekel Birası’nın formülü, Efes’e satılırken yazıldı

Güncelleme Tarihi:

118 yaşındaki Tekel Birası’nın formülü, Efes’e satılırken yazıldı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 18, 2008 00:00

Türkiye’nin ilk markalarından 118 yıllık Tekel Birası’nın ’formülü ustadan ustaya sözlü aktarma’ geleneği, Anadolu Grubu’na satılırken ortadan kaldırıldı. Formülü bilen son kişi olan Mey İçki’nin Yozgat fabrikası müdürü, günlerce uğraştıktan sonra formülü yazılı hale getirdi. Türkiye’nin en eski ve kült bira markası Tekel Birası’nın 4.5 milyon YTL’ye satıldığı öğrenildi.

İSVİÇRELİ Bomonti kardeşlerin kendi adlarını verdikleri semtte 1890’da üretimine başladıkları Tekel Birası, 118 yıldır bir ustadan öbür ustaya formülün sözlü aktarımı geleneğine sahipti. Bira üretiminden çıkacağını açıklayan Mey İçki’nin markası Tekel Birası’na, Anadolu Grubu talip olunca, biranın formülünü öğrenmek istedi. Anadolu Grubu yetkilileri formülün kulaktan kulağa aktarıldığını öğrenince büyük şaşkınlık yaşadı. İki yıldır Tekel Birası üretimi yapmayan Mey İçki, formülü bilen son kişi Yozgat fabrikası müdürünü formülü yazılı hale getirmesi için görevlendirdi. Günlerce uğraşan fabrika müdürü bir kaç sayfalık formülü yazınca efsane Tekel Birası, Efes’in de sahibi olan Anadolu Grubu’na satıldı. Türkiye’nin ilk bira markası, satış sayesinde yazılı formüle kavuştu.

4.5 milyona satıldı
/images/100/0x0/55ead749f018fbb8f89a220f


Mey İçki ve Anadolu Grubu’nun el sıkışmasının ardından, Rekabet Kurumu’nun satışı onaylaması bekleniyor. İki şirkete yakın kaynaklardan edinilen bilgiye göre Anadolu Grubu, Tekel Birası markası için 4.5 milyon YTL ödedi. Anadolu Grubu’nun duygusal nedenlerle satın aldığı markayı, Meç İçki de duygusal nedenlerle satmış. Mey İçki yöneticilerinin, Tekel Birası’nın değerini çok daha yüksek tespit ettiği ancak markanın yaşaması için bu rakama razı olduğu söyleniyor. Mey İçki bir süre önce bira üretiminden çıkacağını açıklamıştı ve 2 yıldır Tekel Birası raflarda bulunmuyordu.

Pazar payı yüzde 1’di

Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, 800-900 milyon litre civarındaki Türk bira pazarında üretim kapasiteleri nedeniyle Tekel Birası’nın yüzde 1 pazar payına sahip olduğunu hatırlattı. Sadece seçilmiş zincir mağazalarda ile özel gece kulübü ve barlarda satılan Tekel Birası’nın 2 yıldır piyasada olmamsının pek çok kişiyi üzdüğünü belirten Yorgancıoğlu "Anadolu Grubu da ’az bulunur’ stratejisini devam ettirir diye düşünüyorum. Doğru olan da budur. Onlar biraz daha üretimi artırabilirler. Biz istesek de üretemiyorduk. Onlar karar verecek tabii ki ama ben olsam kült marka geleneğini sürdürürdüm" diye konuştu. Yorgancıoğlu, portföyünde Tekel Birası gibi kült bir marka bulundurmayan Efes’in bu satınalmayla birlikte çok akıllıca bir iş yaptığını, kendi markalarını tamamlayıp, değer katacak bir yatırıma gittiğini de söyledi.

Mey İçki, Tekel’in alkollü içkiler bölümünü satın aldıktan sonra pek çok markasında olduğu gibi Tekel Birası’nda da şişeyi yenilemişti. Anadolu Grubu, Tekel’in çok eski logolarından birinin kullanıldığı yeni şişeyi koruyacaklarını açıkladı.

Yorgancıoğlu: Elinizi çabuk tutun yazın Tekel Birası içmek istiyorum

MEY
İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, ’bir hazine’ diye nitelediği Tekel Birası’nı emin ellere teslim ettiklerini belirterek, Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan’a "Tuncay Bey elinizi çabuk tutun; yazın Tekel Birası içmek istiyorum" mesajı gönderiyor. Satış görüşmeleri esnasında da Yorgancıoğlu, Özilhan’a ellerini çabuk tutumaları için ısrar etmiş. Yorgancıoğlu, Tekel Birası’nın raflarda olmadığı 2 yıllık dönemde tüketiciden çok talep geldiğini, piyasada olmadığı için tüketicilerin şikayet ettiğini de aktardı.

Taklitleri çıkan Tekel Birası tişörtüne CEO torpili istendi

TEKEL
Birası’yla ilgili ’az bulunur’ ve ’kült’ imajının çok başarılı olduğunu vurgulayan Galip Yorgancıoğlu şunları söyledi: "Bu az bulunur biranın bir tişörtünü yaptık. İki bin civarında yaptırmıştık. İnanılmaz bir ilgi gördü. Pek çok işadamı, benden çocukları için Tekel Birası tişörtü istedi. Torpille bu cool tişörtleri çocuklarına ulaştırmaya çalıştılar. Biz promosyon olarak vermiştik bu tişörtleri sonra bir baktık bunların taklitleri çıkmış; Beyoğlu’nda satılıyor."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!