110 milyon Euro yatıracak süt ve meyve suyu ambalajı ‘fark’ yaratacak

Güncelleme Tarihi:

110 milyon Euro yatıracak süt ve meyve suyu ambalajı ‘fark’ yaratacak
Oluşturulma Tarihi: Nisan 04, 2012 00:00

Türk tüketicisinin meyve suyu ve süt alırken, ürünün ambalaj tasarımını ve baskı kalitesini çok önemsediğini belirten Tetra Pak Ortadoğu Bölgesi Başkanı ve Türkiye Genel Müdürü Francis David Goodenday, “İzmir fabrikasına 2016 yılına kadar 110 milyon Euro’luk yatırım yapıp, üretim kapasitemizi iki katına çıkaracağız” dedi.

Haberin Devamı

SIVI gıda işleme ve paketleme üreticilerinden Tetra Pak, Türk tüketicisinin süt ve meyve suyu tercihinde ambalaj tasarımına verdiği önemi karşılıksız bırakmamak için İzmir fabrikasına 4 yılda 110 milyon Euro’luk yatırım yapıyor.

Türkiye’yi yenilik ve değişimde lokomotif ülkelerden biri olarak gördüklerini söyleyen Tetra Pak Ortadoğu Bölgesi Başkanı ve Türkiye Genel Müdürü Francis David Goodenday, “Türk tüketicisi marketten süt ya da meyve suyu alırken, kutunun tasarımına çok önem veriyor. Yenilikçi ambalajlara daha açık.

Bu nedenle müşterimiz olan üreticiler, bizden daha şık tasarıma sahip, baskı kalitesi yüksek ambalaj talep ediyor. Hem raflarda farklılık yaratmak, hem de daha sağlıklı ürünler sunmak adına, Türkiye’de olmayan ürünleri İzmir fabrikamızda üreteceğiz. Eylül ayında 25 milyon Euro’luk ek yatırım yapacağız. 2016 yılına kadar 110 milyon Euro’luk yatırım yapmış olacağız” dedi.

Haberin Devamı

İthalatı azaltacağız
Türkiye’nin Avrupa ve Ortadoğu pazarlarında benzersiz bir pozisyona sahip olduğuna dikkat çeken Goodenday, şöyle devam etti: “2007’den beri Türkiye’de 70 milyon Euro’luk yatırım yaptık. Geçtiğimiz yıl yüzde 10 büyüyerek ciromuzu 200 milyon Euro’ya ulaştırdık. 2012-2016 arasında yapacağımız 85 milyon Euro’luk yatırımla, İzmir’deki fabrikamızın üretim kapasitesini 2 kat artıracağız. Buraya alacağımız laminatör makine ile üreticilerin istediği ve yurtdışından ithal etmek zorunda kaldığımız ambalajları da Türkiye’de üretme şansını yakalayacağız. Tetra Prisma Aseptic ve Gemina adını verdiğimiz, rafta müşterinin daha fazla ilgisini çeken ambalajları da bu fabrikada üreteceğiz. Üretimimizin yüzde 25’ini temsil eden ihracatı da artıracağız.”
Açık sütten kapalı süte
Türkiye’de pazarın sürekli değiştiğini, en büyük değişimin de açık sütten, paketlenmiş süte geçiş sürecinde yaşandığını anlatan Goodenday şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu alanda 10 yıldır yatırım yapıyoruz. 10 yılda açık süt pazarı yüzde 70’lerden yüzde 40’a geriledi. Bu Eylül ayında yapacağımız yatırımla yıllık üretim kapasitemizi 5 milyar paketten 6 milyar pakete çıkaracağız. 2016 yılına kadar ise 12 milyar adetlik üretim hacmine ulaşacağız. Türkiye, yüzde 62’lik karton paket geri dönüşüm oranı ile TetraPak ülkeleri arasında çok iyi noktada. Hedefimiz bu oranı yüzde 80’lere ulaştırmak.”

Haberin Devamı

Türkiye Ortadoğu’da örnek, İzmir fabrikası bizim için okul gibi

TÜRKİYE’yi Ortadoğu bölgesinde örnek ülke olarak gördüklerini ifade eden Francis David Goodenday “Türk şirketleri Ortadoğu’da aktif. Bazıları bölgenin en güçlü şirketleri. İzmir fabrikası bizim için okul gibi. Türk yöneticiler hem Ortadoğu hem de Avrupa’daki durumu çok daha iyi bir şekilde analiz edebiliyor” dedi.

Kolay açılan kapak için, 100 milyon Euro harcıyor

YENİ karton ambalaj geliştirilmesi için yıllık 100 milyon Euro Ar-Ge harcaması yapan Tetra Pak, ürünlerin tasarımlarının yanı sıra, son damlasına kadar kullanım, daha kolay açılabilen kapak ve daha kolay içim kalitesi için çalışıyor. İsviçreli şirketin geliştirdiği son ürünlerin kapağı, yüzde 57 daha az enerji harcayarak açılırken, kutudan içmek yüzde 30 daha kolay hale getirilmiş. Ayrıca ambalajlar geçtiğimiz yıla göre yüzde 18 daha çevreci. Tetra Pak rakamlarına göre, 2015’te süt tüketimi 50 milyar litreye ulaşacak ve 2020’de 2 milyar kişi sıvı tüketimini karton ambalajdan yapacak.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!