GeriEğitim Türkiye’de eğitimde bir ilk: ‘Dijital Bahar’
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Türkiye’de eğitimde bir ilk: ‘Dijital Bahar’

Türkiye’de eğitimde bir ilk: ‘Dijital Bahar’
refid:28277723 ilişkili resim dosyası

Saint Benoit Fransız Lisesi’nin düzenlediği ‘Dijital Bahar’da, Türkiye, Fransa, Cezayir, Almanya, Romanya ve Yunanistan’dan 300’e yakın eğitimci, eğitim ve öğretimde dijital kaynakların kullanımının önemini tartıştı ve deneyimlerini paylaştı.

Saint Benoit Fransız Lisesi’nin Fransa’nın Ankara Büyükelçiliği’nin desteğiyle bu yıl ilkini gerçekleştirdiği “Dijital Bahar”da ilk ve orta dereceli eğitim kurumlar ile üniversitelerden 300’e yakın eğitimci, araştırmacı ve yönetici bir araya geldi. Eğitim profesyonelleri arasında iletişimi artırmayı, bilgi ve deneyim alışverişini güçlendirmeyi hedefleyen ‘Birinci Dijital Bahar’da, eğitimdeki yeni eğilimler ve öğrenci beklentileri doğrultusunda gündeme gelen dijital projeleri ele alan söyleşiler, atölyeler gerçekleştirildi. Fransa Milli Eğitim Bakanlığı’nın iki önemli ismi François Muller ve David Cordina’nın da konuşmacı olarak yer aldığı ‘Birinci Dijital Bahar’da, her iki isim de Fransa’nın eğitim alanında son yıllarda uygulamaya koyduğu yenilikçi yöntemler ile Fransa’da eğitim sistemi iyileştirme çalışmalarının bel kemiğini oluşturan dijital projeleri anlattılar.

Saint Benoit dijital eğitimde öncü oluyor


“Birinci Dijital Bahar”da Saint Benoit Lisesi’nin 2014-2015 eğitim-öğretim yılında hayata geçirdiği 'Dijital Okul Çantası Projesi' de bir model olarak paylaşıldı. Saint Benoit Lisesi Müdürü Pierre Gentric yaptığı konuşmada ‘daha nitelikli bir eğitim’ mottosuyla hazırladıkları ‘Dijital Okul Çantası’ projesi ile öğrencilere, öğrenme süreçlerinde daha etkin olmalarına destek olacak interaktif ve geleceğe dönük bir eğitim modeli sunmayı hedeflediklerini söyledi. Uygulamaya öncelikle hazırlık sınıflarından başladıklarını belirten Pierre Gentric, bu eğitim modelini şöyle anlattı:

“Bu çalışma kapsamında, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı sonuna kadar tüm okulda dijital eğitime geçilmesi amacıyla, 1000 tabletin öğrencilerimizin kullanımına sunulması için harekete geçtik. Bu süreçte eğitmenlerimiz için de bir dizi atölye ve seminer düzenleyeceğiz. Böylece öğretmenlerimiz daha etkin ve yenilikçi eğitim için yeni kaynakları keşfedecek, çevrimiçi erişim ile bilgi aktarma yöntemleri üzerinde düşünecek ve yeni eğitime destek araçları hazırlayacaklar.”

Dil eğitiminde klasik metotlar unutulacak


‘Dijital Bahar’a Fransa Milli Eğitim Bakanlığı’ndan katılan ikinci konuk David Cordina ise yabancı dil eğitimde dijital araçların etkinliğini konu alan bir konuşma yaptı. Dil eğitimi verilen klasik ortamların artık değişerek mobil bir nitelik kazandığını söyleyen David Cordina konuşmasına şöyle devam etti:
“Yabancı dil eğitim metotlarının öğrencilerin kapasitesi ve yeteneklerine göre değişmesi gerektiğini düşünüyoruz. Standart bir eğitim sistemi yerine kişiye ve yeteneklerine özel oluşturulan bir sistemin etkisi çok farklı. Bu noktada, karşılıklı etkileşim ve iletişim sağlayan dijital platformlar, özellikle yabancı dili hızlı öğrenmede çok önemli bir rol üstleniyor.” David Cordina, klasik yabancı dil eğitim programlarının dil öğrenmede ve öğretmede yetersiz kaldığını sözlerine ekledi.

False