GeriAraştırma Sandık motor nedir ve neden takılır? Yarım sandık motor farkı nedir
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sandık motor nedir ve neden takılır? Yarım sandık motor farkı nedir

Sandık motor nedir ve neden takılır? Yarım sandık motor farkı nedir

Son zamanlarda oldukça popüler bir hale gelen Sandık Motorlar hakkında kullanıcılar internet üzerinden aramalar yapıyor. Pek çok avantajı beraberinde getiren bu motor tipi hakkında tüm detayları derledik.

En basit ifadeyle sandık motoru, doğrudan bir kasa ile teslim edilen tam ve eksiksiz bir motordur.

 Sandık Motor Nedir ve Neden Takılır?

 Adından da anlaşılacağı gibi, bir "sandık motoru", bir kasa içinde teslim edilen eksiksiz bir motordur. Terim, perakendeciler tarafından satılan tamamen stok uzun bloklar için geçerli olsa da, genellikle satış sonrası tarafından satılan kuruluma hazır motorları ifade eder. Bir satış sonrası motor genellikle blok, döner tertibat (krank mili, çubuklar ve pistonlar) ve kafalar dahil olmak üzere eksiksiz bir paket olarak satılır. Birçoğu bir eksantrik mili, emme ve karbüratör içerir ve sevkıyattan önce test edilmiş ve beygir gücü sertifikalıdır. Örneğin;

 Prototip kasa motoru, Edelbrock tarafından üretilen ZZ350'dir. Bu 350 beygir gücü, 350 inç küp küçük bloklu Chevy, sektördeki açık ara en çok satan motordur ve gösteri arabalarından sürüklenme botlarına kadar her şeyde kullanılmıştır. Bir kasa motorunun ana avantajı, üretiminin güvenilirliği ve kurulum kolaylığıdır. Genel olarak, aramanız sırasında karşılaşacağınız dört tür motor vardır. Bunlar;

Yeniden üretilmiş motorlar, orijinalin tam özelliklerine göre yeniden oluşturulmuş motorlardır. Bir motoru yeniden üretirken, bir inşaatçı bazı parçaları onaracak, diğerlerini yeniden kullanacak ve gerektiğinde yeni parçalar ekleyecektir. Yeniden üretilmiş motorlar orijinal ekipman standartlarına göre test edilir.

Öte yandan yeniden inşa edilen motorlar, yalnızca ilk etapta arızalanmasına neden olan sorunu çözecek kadar sabittir. Motoru tekrar çalışma standardına getirmek için hasarlı parçalar sökülür ve aşınmış parçalar değiştirilir. Yeniden üretilmiş motorlar orijinal ekipman standartlarına göre test edilmez.

Kullanılmış motorlar hiç yenilenmez ya da modifiye edilmez. Sadece bir araçtan çıkarılır ve satışa sunulur. Tipik olarak en ucuz motor değiştirme seçeneği olsalar da (ön maliyetler açısından), aynı zamanda sorunlara ve sorunlara en yatkın olanlardır.

Yeni bir kasa motorunu oluşturan tüm parçalar tamamen yenidir ve motor, müşterinin ideal beklentilerine göre üretilmiştir. Doğru üreticiden yeni bir motor satın almak, önerilen en iyi çözümdür ve genellikle uzun vadede diğer tüm motor seçeneklerinden daha ucuzdur. 

 Yarım Sandık Motor Farkı Nedir?

 Sandık motorları, çoğu insan performans meraklısı için mükemmel bir seçimdir. Yarım sandık motorlar silindir kapağı çatlamamış ancak krank miline sahip olmayan müşteriler için idealdir. Genellikle bir krank mili bir yatağı döndürdüğünde, tüm motor aynı zamanda kafayı da mahveder. İşlenebilir bir kafaya sahip müşteriler, sadece yeni bir blok/krank mili kombinasyonunu seçerek zamandan ve paradan büyük ölçüde tasarruf edebilirler. Tam sandık motorlar ise, yarım sandık motorun eksiksiz bir versiyonudur. Daha fazla parça içermektedir. İçerisinde ayrıca silindir kapağı da bulunmaktadır.

 Eksiksiz bir motor, tüm sert iç parçalarınızın yanı sıra yakıt sistemi, turbo, pompalar, muhafazalar ve yağ karterini içerir. Komple bir motor, oldukça hızlı bir şekilde cıvatalanabilir. Şanzımana takılabilir ve motor üzerinde çalışmak için ek işçilik gerektirmez. Tam seri numarasına ve düzenleme numarasına göre oluşturulmuş eksiksiz bir bırakma seçeneği, yolu kavramanın en ideal halidir. Teslim süresi, yeniden üretilmiş bir uzun blok ile 2 hafta ya da daha fazla süreye karşılık birkaç gün meselesi olabilir. Komple motorlar genellikle dyno testine tabi tutulur. Bunun yanı sıra tüm ünite için eksiksiz bir garanti ile gelir. 

False