Güncelleme Tarihi:
Bu durum birçok sorun için çözüm olsa da üniversite idareleri için bazen yorucu olabiliyor. “Sandalyenin çivisi çıksa sosyal medyadan yazıyorlar” diyen üniversite idarecisi, öğrencilerin çözüme kavuşturulması kolay olan taleplerini yüz yüze ya da geleneksel yollarla iletmesini istiyor.
HER ŞEY TEMBELLİKTEN
Konuştuğumuz üniversite yöneticisi öğrencilerin problem çözmeyi bilmediğinden yakınıyor ve şunları söylüyor: “İstanbul dışında bir yüksek lisans öğrencisi, öğrenci belgesini internetten alabileceğini bilmiyor. Bunun için bir okulumuzda görevli birini arayıp benden özel ricada bulunuyor. Oysa o belgeyi internetten almak bana ulaşmaktan daha kolay. Ancak artık çoğunlukla araştırma yapılmıyor. Ailelerden gördükleri kolaylıklar ve dijital nesilin getirdiği tembellik buna sebep oluyor. Okuma odasındaki bir sandalyenin çivisinin çıktığını sosyal medyadan dile getirmek yerine, odanın sorumlusuna iletmiş olsalardı çok daha kolay çözülürdü. Şimdi onların bu davranışlarını pekiştirmemek için sandalyeyi tamir ettirdim ancak değiştirmeyeceğim. Sosyal medya çok güçlü bir organ, biz de gücünün farkındayız ve mümkün olduğunca o mecrada öğrencilerle iletişimde kalmaya çalışıyoruz, çözüm bulmaya çalışıyoruz. Ancak problem çözmek için her şeyi anında oradan yazmayı sağlıklı bulmuyorum.”
YANLIŞ BİLGİLER YAYILIYOR
Diğer yandan YÖK tarafından belirlenen COVID-19 önlemleri kapsamında İnönü Üniversitesi İlahiyat fakültesinde online eğitime geçildi. Ancak sosyal medya da bu bilgi “Fakülte, bir öğrencinin coronavirüs sebebiyle hayatını kaybetmesi nedeniyle online eğitime geçiyor” şeklinde yer buldu. Üniversitesi yetkilileri için bu bilginin doğru olmadığını söyledi.
ÖĞRENCİLERİN ZAFERLERİ
Üniversite yönetimleri küçük sorunların sosyal medyada büyütülmesinden ve yanlış bilgilerin yayılmasından rahatsız olsa da diğer yandan öğrenciler sosyal medya üzerinden birçok sorunu çözüme kavuşturdu. Geçtiğimiz hafta Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde öğrencilerin küçük bir amfide derse girmesi ve öğrencilerin koridorlara taşması üzerine Twitter’da paylaşılan fotoğraflar okul yönetiminin öğrencilere büyük amfi sağlamasıyla sonuçlandı. İstanbul Üniversitesi’nde ise yemek hakkının sınırlandırılmasına karşı çıkan öğrenciler sosyal medya üzerinden örgütlendiler. “İÜyemekhakkı” hesabı üzerinden “İstanbul Üniversitesi yemekhanesinde yemek hakkımızın sınırlandırılmasını kabul etmedik ve kazandık!” paylaşımı yaptılar. Farklı üniversitelerden barınma sorunu yaşayan ve biraraya gelen Yurtsuzlar hesabı da sosyal medya üzerinde harekete geçerek, sorunlarını bu mecra üzerinden dile getiriyor. Açıköğretim öğrencileri de pedagojik formasyon hakları için sosyal medyadan seslerini duyurarak Milli Eğitim Bakanlığı’na ulaştı
GEREKEN NEYSE ONU YAPIYORUZ
ÇÖZÜMÜ DOĞRU YERDE ARAMIYOR OLABİLİRLER
Doç. Dr. Yelkin Coşkun Diker -Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımıcısı: