Notumuz yükseldi ama ortalamanın altında kaldık

Güncelleme Tarihi:

Notumuz yükseldi ama ortalamanın altında kaldık
Oluşturulma Tarihi: Aralık 03, 2013 10:51

OECD’nin PISA 2012 eğitim raporunda notu yükselen Türkiye, ortalamanın yine çok altında kalarak sınıfı geçemeyip 64 ülke arasında 42’nci sırada yer aldı.

Haberin Devamı

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) aracılığı ile üye ülkelerin hükümetleri arasında sağlanmış işbirliğinin ürünü olarak 3 yılda bir yayınlanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA)’nın 2012 raporunda matematik, okuma ve fen puanlarını yükselten Türkiye, 64 ülke içindeki sıralamasını yükseltemedi ve 42’nci sırada kaldı.

Türkiye, özellikle 10 yıl önce 423 olan matematik ortalamasını 448’e çıkarmasına ragmen Hırvatistan (471), Sırbistan (449), Yunanistan( 453) ve İsrail (466) gibi ülkelere yaklaşmasına rağmen geçemedi.

2012 PISA raporunda OECD üyesi ve PISA’ya iştirakçı toplam 64 ülkede 15 yaş grubu öğrenciler üzerinde yapılan test sınavları sonuçlarına göre; öğrencilerimiz 2003 yılındaki 423 olan matematik puanını 448’e yükselterek 42’nci sırada yer aldı. Türkiye, ilk kez 2006 da yapılan okuma sınavında aldığı 424 puanını 454’e fende 424 olan puanını ise 464’e yükseltti. PISA 2012 raporunda, Türkiye’nin geçen 10 yıl içinde özellikle matematikte ortalama 3.2, okuma 4.1 fen 6.4 puanlık artış sergilemesi taktirle karşılanırken bu gelişmenin çok gerideki ve büyük eğitim ihtiyaçları olan öğrencilere konsantre olunarak gerçekleştirildiği belirtildi. Raporda, özellikle matematikte en düşük sonuçları kaydeden öğrenciler arasında yüzde 10’luk bir gelişme gözlendiği belirtildi.

Haberin Devamı

OECD’de sondan üçüncüyüz

OECD ülkeleri sıralamasında 2003 yılından bugüne tüm raporlarda Meksika’nın ardından en kötü performansı sergileyen Türkiye, OECD’ye yeni üye olan Şili’nin son sırada yer alması sayesinde sondan üçüncülüğe yükseldi.

PISA 2012 raporunun sunduğu veriler şöyle;
- 2000 yılından bu yana okuma performansı karşılaştırılabilir verilere sahip 64 ülke ekonomilerinde 32 ülke, ortalama okuma-anlama performansında iyileşme gösterirken, 22 ülke sabit kaldı. 10 ülkenin performansında ise bozulma görüldü.

- OECD ülkeleri arasında Türkiye ile birlikte Şili, Estonya, Almanya, Macaristan, İsrail, Japonya, Kore, Lüksemburg, Meksika, Polonya, Portekiz ve İsviçreli öğrenciler son PISA değerlendirmelerinde okuma performanslarını geliştirdiler.

Haberin Devamı

- 2000 ve 2012 yılları arasında, Arnavutluk, İsrail ve Polonya’da en iyi performans gösteren öğrencilerin payı artarken, temel okuma yeterlilik düzeyde uymayan öğrencilerin payları azaltıldı.

KIZLAR FARKI KAPATTI

- Okuma-anlama performansındaki cinsiyet farkı, 2000-2012 yılları arasında kız öğrenciler lehine 11 ülkede genişledi.

- Kız öğrenciler fen sınavları performansındaki cinsiyet farklılıklarında erkekleri Ürdün (43), Katar (35), Birleşik Arap Emirlikleri (28) puan, Bulgaristan, Tayland, Karadağ, Finlandiya, Letonya, Litvanya, Yunanistan, Malezya ve Türkiye’de de 20 ila 10 puan arasında geride bıraktılar.

- 2006 ve 2012 arasında Türkiye’de OECD averajı altında yeterlililik performans sergileyen öğrencilerin payında önemli bir azalma görüldü.

Haberin Devamı

- Matematik derecelendirmesinde erkek öğrenciler 37 ülkede kızlara göre daha iyi performans sergilerken, kız öğrenciler 5 ülkede erkekleri geride bıraktı.
Türkiye, Finlandiya, Makao-Çin, Rusya, İsveç ve ABD’nin içinde bulunduğu ghrupta ise 2003 yılına göre erkekler lehine olan 8 puanlık fark 2012 yılında yok oldu.

YÜKSEK MİLLİ GELİR AVANTAJ SAĞLIYOR

Raporda yüksek milli gelire sahip ülkelerin sonuçlarda avantaj sağladığı belirtilirken, bu ilişkinin nedensel doğası hakkında hiçbir gösterge olmadığı halde göreceli bir avantajın bulunduğu ifade edildi. Vietnam, Endonezya ve OECD ülkelerinden Meksika ve Türkiye gibi milli gelirleri nispeten düşük seviyelerde olan ülkelerin performansını yorumlarken bunun özellikle dikkate alınması gerektiği belirtildi.

Haberin Devamı

YUNANİSTAN İLE FARK KAPANDI

PISA’nın matematik değerlendirmesinde Türkiye, komşu Yunanistan ile arasındaki 49 puanlık farkı 5’e, okuma ortamasındaki 22 puanlık farkı 2, fen bilimlerindeki 49 puanlık farkı ise 4 puana kadar indirdi.

UZAK DOĞU ÜLKELERİ ZİRVEDE

Matematik
1-Şangay-Çin 613
2-Singapur- 573
3-Hong Kong-Çin: 561
4-Çin Taipei: 560
5-Kore: 554
6-Macao-Çin: 538
7-Japonya: 536
8-Liechtenstein: 535
9-İsviçre: 531
10-Hollanda: 523
44-Türkiye: 448

Okuma-Anlama:
1-Şangay-Çin: 570
2-Hong Kong-Çin: 545
3-Singapur: 542
4-Japonya: 538
5-Kore: 536
6-Finlandiya: 524
7-Çin-Taipei-İrlanda-Kanada: 523
8-Polonya: 518
9- Liechtenstein-Estonya: 516
10- Avustralya-Yeni Zelanda: 512
42-Türkiye: 475

Haberin Devamı

Fen Bilimleri:
1-Sangay-Çin: 580
2-Hong Kong-Çin: 555
3-Singapur: 551
4- Japonya: 547
5-Finlandiya-545
6-Estonya: 541
7-Kore: 538
8-Vietnam: 538
9-Polonya: 526
10-Kanada, Liechtenstein: 525
43-Türkiye: 463

BAKMADAN GEÇME!