Milli Eğitim Bakanı Avcı: Müfredat konusunda ciddi adımlar attık

Güncelleme Tarihi:

Milli Eğitim Bakanı Avcı: Müfredat konusunda ciddi adımlar attık
Oluşturulma Tarihi: Mart 24, 2016 10:29

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Dünya Bankası’nın raporunda Türkiye’nin 2003-2009 yıllarında hem okullaşma oranlarını hem de ortalama başarı puanlarını arttırdığının görüldüğünü belirtti. Avcı, “Aynı raporda Türkiye'nin, 2003'ten bu yana özellikle daha yoksul halk katmanlarından gelen öğrenciler bazında fevkalade bir gelişme gösterdiği vurgulandı. Bu da Türkiye'nin 2003’den beri eğitimde sosyal adaleti en hızlı geliştiren ülke olduğu anlamını taşıyor” dedi. Müfredat konusunda ciddi adımlar attıklarını belirten Bakan Avcı, kodlama dersi ile ilgili müfredat çalışmalarının da sonuçlanmak üzere olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Bakan Avcı, SETA Vakfı'nda düzenlenen "Türkiye'nin Eğitimde Kalite Stratejileri Fırsatlar ve Zorluklar" konulu konferansa katıldı. Son günlerde sadece Türkiye'de değil, her yerde gündemde terörün öne çıktığını belirten Nabi Avcı, "Terörle mücadelede en önemli faktörlerden biri, hayatın teröre rağmen devam etmekte olduğunu, bizim terörün oluşturmak istediği gündeme teslim olmayacağımızı, her birimizin sorumlu olduğumuz işlerimizi çok daha iyi bir şekilde yapmak için gayretlerimizi herkese göstermek. Bugün böyle bir konunun konuşuluyor olması da bence ayrıca yine teröre verilmiş bir cevap. Bizim için eğitim, çocuklarımızın gençlerimizin geleceği önemli ve biz onlar için her zamankinden daha fazla çalışmaya devam edeceğiz. Bugün bu toplantının verdiği temel mesajlardan biri de bu" dedi.     

Haberin Devamı

OECD’nin düzenlediği PISA raporlarında, "Türkiye'deki öğrencilerin matematikte, okuduğunu anlamada çok gerilerde olduğu" yönündeki söylemin öne çıkarıldığını belirten Avcı, bu bölümlerde sorunların olabileceğini vurgulayarak, "OECD’nin yayımladığı raporlara baktığımız zaman şunları da görüyoruz; Türkiye, 2003-2012 arasında matematik alanında yaklaşık 25 puanlık bir artış gösteriyor. Bu artış öğrencilere, 2003'e göre bir yarım yıl daha kazanmış olmaları anlamını taşıyor" diye konuştu. Dünya Bankası'nın bir raporunda ise Türkiye'nin 2003-2009 yıllarında hem okullaşma oranlarını hem de ortalama başarı puanlarını arttırdığına işaret edildiğini anlatan Bakan Avcı, özetle şunları söyledi:

EĞİTİMDE SOSYAL ADALETİ EN HIZLI GELİŞTİREN ÜLKEYİZ

“Aynı raporda Türkiye'nin, 2003'ten bu yana özellikle daha yoksul halk katmanlarından gelen öğrenciler bazında fevkalade bir gelişme gösterdiği vurgulandı.     

Bu da Türkiye'nin 2003’den beri eğitimde sosyal adaleti en hızlı geliştiren ülke olduğu anlamını taşıyor.

ÖĞRETMEN AKADEMİSİ YOL GÖSTERECEK

Hükümet Eylem Planı'nda Öğretmen Akademisi de bulunuyor. Akademi hem mesleğe yeni başlayanlar hem de mesleğini yürüten öğretmenlerin hizmetiçi eğitimlerine yol gösterecek, zemin oluşturacak bir kurum olarak hayata geçirilecek.     

Haberin Devamı

MÜFREDATI GÖRÜŞE AÇTIK

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nca hazırlanan müfredat konusunda ciddi adımlar attık. Konuya ilişkin çalışmaları paydaşların görüşünün alınması için görüşe açtık. Önce öğrencilere, öğretmenlerimize sormamız gerekir. Eskimiş olan müfredatın eksikliklerini en iyi bilenlere bunları sormamız gerekiyor tabii ki. Dolayısıyla doğru bir iş yapıyoruz.     

SURİYELİ ÖĞRENCİ SAYISI FİNLANDİYA’NIN 1.5 KATI

750 bin Suriyeli öğrencinin eğitimi söz konusu. Eğitimde örnek gösterilen Finlandiya'nın toplam öğrenci sayısı 550 bin. Yani Finlandiya'nın toplam öğrenci sayısının 1,5 katı kadar bir yabancı nüfustan bahsediyoruz. Türkiye, şu anda 350 bin Suriyeli öğrenciye düzenli eğitim veriyor.

Haberin Devamı

Suriyeli çocukların bir bölümü kamplarda, bir bölümü okullarda, bir bölümü de sivil toplum kuruluşları, belediyelerin açtığı özel eğitim merkezlerinde eğitimlerini sürdürüyor. Milli Eğitim Bakanlığı’ndan, AB'den gelecek 3 milyar avroluk desteğin eğitimde ne kadarının kullanılması gerektiği konusunda bir rapor hazırlaması istendi. Yani biz AB'ye 'Siz bize 3 milyar avro vereceksiniz, biz şu kadarını eğitimde şöyle harcayacağız' diyeceğiz. Çok basit, biz ihtiyacı olan özel okul öğrencilerine destek veriyoruz. Bir öğrencinin devlet okulunda okumasının maliyeti yıllık 3 bin 500 lira. Ama bu mevcut yapı içindeki maliyet. 750 bin çarpı 3 bin 500. Avrupa Birliği'ne 'Uzun uzun döküm yapmanıza gerek yok' dedim. Biz çocuklarımıza 3 bin 500 lira harcıyoruz. Bu çocuklar için de 3 bin 500 lira harcadığımız zaman 750 bin öğrenci için ve bundan sonra sisteme girecek her bir Suriyeli çocuk için 3 bin 500 lira verin bize bakalım. Aramızda matematiği kuvvetli olanlar 750 binle 3 bin 500'ü çarpmışlardır. O verdikleri paranın tamamı bizim yaptığımıza yetmez, sadece Milli Eğitim Bakanlığı olarak bu çocuklar için yaptıklarımızı karşılamaya yetmez. Diğer bakanlıkların yaptıkları ayrı.     

 

 

Haberin Devamı

KODLAMA İLE İLGİLİ MÜFREDAT ÇALIŞMALARI SONUÇLANMAK ÜZERE

Kodlama dersi ile ilgili müfredat çalışmaları sonuçlanmak üzere. Önce pilot olarak farklı kademelerde başlayacağız.     

FATİH Projesi çok iyi gidiyor. FATİH Projesi, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sayesinde, 10 milyar lira civarında tuttuğunu tahmin ettiğimiz bandrolsuz yardımcı ders kitabı ve dershane takviyesi piyasasını bertaraf etmiş olduk. Bu para velilerimizin cebinde kaldı. Tablet bilgisayar alımlarıyla ilgili yeni düzenlemeleri de yaptık. Türkiye internet erişiminde 4,5G'ye geçti ve çocuklara dağıtılacak aparatları da buna uyumlu hale getirecek yeni bir düzenleme yapılması gerekiyor.

10 milyon 600 bin tablet bilgisayarı ve belki bunlara eklenecek başka aparatları da teknolojik gelişmelere uyumlu olarak dünyaca ünlü bir bu sektörde çalışan kuruluşla görüşmemiz vardı. Dolayısıyla yeni teknolojileri de içerecek şekilde FATİH Projesi'nin donanım boyutunu zenginleştirmeye çalışıyoruz. 10 milyon 600 binle ilgili ihaleye yakında çıkacağız inşallah.”     

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!