Kariyer planlamasında parayı değil kişisel gelişimi önemsiyorlar

Güncelleme Tarihi:

Kariyer planlamasında parayı değil kişisel gelişimi önemsiyorlar
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 03, 2025 13:48

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından Türkiye genelindeki Bilim ve Sanat Merkezleri’nde (BİLSEM) eğitim alan öğrencilerin kariyer gelişimlerinin incelenmesine yönelik araştırma yapıldı. Buna göre öğrencilerin, kariyer planlamasında maddi kazanç yerine kişisel gelişimlerine öncelik verdikleri belirlendi.

Haberin Devamı

MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yapılan ‘Ortaöğretim Kademesindeki Özel Yetenekli Öğrencilerin Kariyer Gelişimlerinin İncelenmesi Araştırması’nın sonuçları belli oldu. Geçtiğimiz mart ayında yapılan araştırma, 81 ildeki BİLSEM’lerde proje üretim ve yönetimi programında eğitim alan 2 bin 21 özel yetenekli öğrencinin katıldığı anket yoluyla gerçekleştirildi. Araştırma, öğrencilerin kariyer seçimleriyle ilgili bilgi veya yeterlilik, kariyer gelişimine yönelik tutum ve davranışları ile onların sağlıklı ve bilinçli kariyer planlamalarındaki eğilimlerini ortaya koydu.

YENİ BAKIŞ AÇISI SUNMAYI ÖNEMSİYORLAR
Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin yüzde 75,3’ü kariyer planlamasında maddi kazancı birincil amaç olarak görmüyor, yüzde 84,5’i de kariyer planlamalarında maddi kazanç yerine kişisel gelişimlerini göz önünde bulunduruyor. Ayrıca öğrencilerin yüzde 72,5’i kariyerlerini erken dönemde planlamanın hedeflerine ulaşmalarında etkili olacağını düşünüyor. Öte yandan BİLSEM’lerde ortaöğretim kademesinde eğitim gören öğrenciler, kariyer hedeflerinde bilimsel veya sanatsal yeniliklere katılımın önemine dikkati çekti. Araştırmada, öğrencilerin kariyer hedeflerini belirlerken topluma yeni bir bakış açısı sunmayı önemsediği belirtildi.

Haberin Devamı

ATÖLYE ÇALIŞMALARI YETENEKLERİNİ GELİŞTİRİYOR
Araştırmaya göre, öğrencilerin büyük bölümü BİLSEM atölye çalışmalarının yeteneklerinin gelişmesine katkı sağladığını bildirdi. Öğrencilerin yüzde 70,2’si BİLSEM atölye çalışmalarının kariyerlerine yönelik kararlar alırken verimli olduğunu, merkezlerdeki proje üretimi ve sürecinin kariyer gelişimlerine katkı sağladığını ve kariyer gelişimleri üzerinde etkili olduğunu belirtti. Ayrıca araştırmada, ortaöğretim kademesindeki özel yetenekli öğrencilerin çoğunluğunun toplumsal sorunlara yaratıcı çözümler geliştirebileceği alanları tercih ettiği sonucu ortaya çıktı.

BAKMADAN GEÇME!