Güncelleme Tarihi:

KAYÜ Uygulamalı Bilimler Fakültesindeki Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümünde, Develi Hüseyin Şahin Meslek Yüksekokulu (MYO) ile Safiye Çıkrıkçıoğlu MYO’da ise aşçılık bölümlerinde geleceğin şefleri yetişiyor. Eğitimlerinin son dönemini sektörde geçirerek mesleğe bir adım önde başlayan öğrenciler, profesyonel mutfaklarda pratik yapma imkânı elde ediyor.
‘KAYSERİ MUTFAĞINI DÜNYAYA TANITMAK İSTİYORUM’
Bir diğer aşçılık bölümü öğrencisi Eylül İkbal Ergün, “Aşçılığı çok severek seçtim, hep hayalimdi, özellikle de pastacılık. Bu sektörde de ileride pastacılıktan devam etmek istiyorum, kendime ait küçük bir pastacı dükkanım olsun istiyorum” şeklinde görüş belirtirken, aynı bölümünde eğitim alan Furkan Bozkurt “Kayseri mutfağının dünyada daha çok bilinir olmasını sağlamak istiyorum. Daha sonra bir işletme açmayı, sonra da yurt dışında şubeler açarak büyütmeyi planlıyorum” dedi. Mezun olunca hedefinin, okulda öğrendikleriyle evdeki birikimini birleştirerek kendisine ait bir yer açabilmek olduğunu söyleyen aşçılık bölümü öğrencisi Hatice Somuncu ise “Ben ev hanımıyım, iki çocuk annesiyim. Çocuklarımı büyüttüm, üniversiteye gönderdim. Dedim ki ‘Sıra bende, artık ben de okumak istiyorum’. En sevdiğim şey mutfaktı, profesyonel olarak mutfak eğitimi almak istedim. Kayseri Üniversitesini tercih ettim ve çok mutluyum” şeklinde konuştu.

