GeriEğitim Fatih öğretmenin matematik karavanı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Fatih öğretmenin matematik karavanı

Fatih öğretmenin matematik karavanı

Matematik öğretmeni Fatih Yıldıray (36), evde kaldığımız dönemde hem eğitimde hareketlilik sağlamak, hem de öğrencilere “Matematiği neden öğreniyoruz” sorusunun cevabını vermek için kendi hazırladığı karavanıyla yola çıktı. Kısıtlamalardan dolayı planları gecikse de Yıldıray’ın hedefi Türkiye’nin doğusundaki köy öğrencilerine ulaşmak. Yolda ise hem öğrencilere soru yazıyor, hem yol hikayesini kaleme alıyor...

Fatih Yıldıray, Selçuk Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümü mezunu. 14 yıldır Türkiye’nin farklı il ve ilçelerinde öğretmenlik yapan ve en son bir eğitim kurumuna ortak olan Yıldıray’ın en büyük hayali ise karavanla dünya turuna çıkmak olmuş hep. “Yola çıktığımda öğretmen olmanın getirdiği birikimi de bu yolculukta kullanmayı istiyordum ama bunu nasıl yapacağımdan çok emin değildim” diyen Yıldıray, geçirdiği rahatsızlıkla birlikte hastanede kaldığı günlerde kendi düşüncelerini harekete geçirmeye karar verdiğini belirtiyor. Fatih öğretmen “Matematik Karavanı” fikrinin bu motivasyonla doğduğunu söyleyerek ekliyor: “Her şeyi bırakıp yola çıkma fikri o kadar ağır bastı ki, tüm hisselerimi satıp, her şeyi bırakıp yola çıktım”

NEDEN MATEMATİK ÖĞRENDİKLERİNİ BİLMİYORLAR
Pandemi sürecinde evde geçirdiğimiz günleri hareketlendirip hem de öğrencilere yeni bakış açısı katmak amacıyla karavanını hazırlayıp yola çıkan Fatih öğretmen, öğrencilerin “Neden Matematik Öğreniyoruz” sorusuna verecek bir cevabı olmadığını düşünüyor. Yıldıray bu eksikle ilgili olarak başlattığı yolculuğuyla ilgili olarak şunları söylüyor: “Bu soruyu soruduğumda genellikle ‘bakkalda alışveriş yapabilmek için’ ya da ‘sınavdan geçebilmek için’ cevabını alıyorum. O yüzden bu yolculukta ulaşabildiğim kadar öğrenciyi matematikle gerçekten tanıştırmak istedim. Öğrenciler matematikte çözdüğü soruların ne işe yaradığını bilmezlerse o soruları çözmek istemeyeceklerdir tabii ki. Matematiğin ne işe yaradığını bilmeyen biri neden o dersi sevsin? Neden o derse çalışmak istesin?” Bu sebeple buluştuğu 7 ve 8’inci sınıf öğrencileriyle önce bu konuyu gündeme taşıyıp tartışıyor, ardından da test sorusu olmayan mantık muhakeme sorularıyla öğrencilerle etkileşime geçiyor. 5 ve 6’ncı sınıf öğrencileriyle ise matematik oyunları üzerinden çalışıyor.

Fatih öğretmenin matematik karavanı

AMACIM VERİ TOPLAMAK
Matematik Karavanı yolculuğunun ikinci projesi “Öğretmen buluşmaları” ise sosyal medya üzerinden ilerliyor. Bölgedeki öğretmenlerle iletişime geçen Fatih öğretmen, “Buluşmalardan en temel beklentim ise veri toplamak, farklı coğrafi bölgelerde görev yapan öğretmenlerin hangi düşüncelere sahip olduğunu anlamaya çalışıyorum. Bununla birlikte onlara gelecekle ilgili umut aşılamaya çalışıyorum. Öğrencilerinin çok başarılı olabileceğine onları inandırmaya çalışıyorum. Güzel şeylerin altını biraz çizdiğinizde daha güzel bir hikaye ortaya çıkabiliyor” diyor.

KISITLAMALAR ENGEL OLDU
En önemli amacının öğrencilerle buluşmak ve onlarla matematik üzerine etkinlikler yapmak olduğunu ancak kısıtlamalar nedeniyle yapamadığını dile getiren Yıldıray, “Bunun yerine gittiğim her yerde matematik öğretmenleriyle mutlaka iletişim kuruyorum. Bu buluşmalar bir yerde bir ürüne dönüşsün istediğim için de seyahatim boyunca bir matematik kitabı hazırlıyorum. Böylece hem seyahat etmenin hem de üretmenin mutluluğunu birlikte yaşamış oluyorum. Yine de beni en mutlu edecek şey gittiğim yerde öğrencilerle buluşmak olacak” diyor.

KARAVANDA OLMAK GÜZEL
İçini kendi hazırladığı karavanıyla İzmir’den yola çıkan Fatih öğretmen,
Aydın, Denizli, Antalya, Burdur, Isparta, Konya, Adana ve Hatay rotalarını tamamladı. Şu an Anamur’da Pullu Tabiat Parkı’nda. Pandemi kısıtlamaları kalktığında yolculuğu Antep, Urfa, Mardin ve Diyarbakır rotasında devam edecek. Fatih öğretmen, karavanda geçirdiği hayatıyla ilgili şöyle konuşuyor: “Uzun süreli kalacağım için karavanı evime benzetmeye çalıştım. Bunun için içini komple kendim yeniden tasarladım. En önemli kısmı ise kitaplığım oldu tabii. İçinde bir çalışma alanı ve kitaplık var. Bununla birlikte kombisinden, bulaşık makinesine kadar her şeyi küçüğünden de olsa barındırıyor. Bunlar olmasa da karavanda olmak güzel orası ayrı.”

Fatih öğretmenin matematik karavanı


GİDİŞ YOLUNDAN PUAN VEREBİLİRİM
Yola çıkmanın romantik anlamda insanlar tarafından özenilen bir boyutu var. İnsanlar hayallerini yaşadığın büyülü bir yolculuk gibi görüyor. Bunu anlayabiliyorum çünkü benim için de öyleydi. Fakat yolculuk birçok problemin pratik şekilde çözülmesini de gerektirir. Bununla ilgili de bir kitap yazıyorum. Güzel insanların yanında birçok farklı insana tahammül etmeniz de gerekebiliyor. Bunlar bir öğretmenin zaten sahip olması gereken özellikler. Bu yolculuk aynı zamanda ulaşacağı yer belli olmayan bir mücadele. Şimdi bir öğrencim soruyu çözerken sorunun doğru cevabına ulaşamasa ve bir mücadeleye girse onu çok iyi anlayabilirim, gidiş yolundan puan alabilir artık.

DÜNYA TURUNA ÇIKACAĞIM
Benim en öncelikli tutkum öğrenciler, öğrencilere ulaşabilmek için yollarda olmaya devam etmek istiyorum. Türkiye sürecinden sonra amacım Dünya turuna çıkıp diğer ülkelerdeki öğrencilerle buluşabilmek onları da tanımak çok güzel olacak. Hem matematiği yanında taşıyıp hem yolda olmak benim yapacağım şey olmaya devam edecek.

False