GeriEğitim ‘Eğitimde İyi Örnekler’ sergilendi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

‘Eğitimde İyi Örnekler’ sergilendi

‘Eğitimde İyi Örnekler’ sergilendi
refid:29021873 ilişkili resim dosyası

İstanbul’daki ilkokul, ortaokul ve liselerde öğretmenler tarafından geliştirilen, öğrenci desteği ile uygulanan projeler ‘Eğitimde İyi Örnekler Paylaşımı’ projesi kapsamında İstanbul Lisesi’nde sergilendi. 1.548 çalışma arasından seçilen 100 proje içinde yağmur suyundan faydalanarak okul bahçesinde meyve ve sebze yetiştiren lise de var, anne babalara karne veren ilkokul da var.

İstanbul genelinde ilkokuldan liseye kadar farklı okul türlerinden öğrencilerin, öğretmenlerin desteğiyle hazırladığı projeler ‘Eğitimde İyi Örneklerin Paylaşımı’ başlıklı etkinlikte sergilendi. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul Gelişim Üniversitesi ve Fatih Belediyesi ortaklığı ile düzenlenen çalışmaya il genelinde 1.548 başvuru yapıldı. Eğitimde sosyal medya, okuma kültürü, özel eğitim, iletişim, rehberlik, sosyal sorumluluk, eğitim teknolojileri, değerler eğitimi, okul güvenliği, çevre, sağlık ve afet bilinci başlıklarında okullarda yapılan projeler arasından 100’ü sergilenmeye hak kazandı. Bunlar İstanbul Lisesi’nde ziyaretçilere açıldı.

“Sitem edenlerden özür diliyorum”

Etkinliğin açılışında konuşan İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız, görevde olduğu süre boyunca 5’inci kez etkinliğe ev sahipliği yaptığını anlatarak gelecekte de bu tür çalışmaların devam etmesi gerektiğini söyledi. Öğretmenlerin bu süreçte büyük emek harcadığını belirten Yıldız şöyle konuştu:
“Projelerin desteklenmesi, sürülebilir olması gerekiyor. Bu çalışmalar arasında gelecekte patent başvurusuna gidecek kadar iyi eserlerin olduğunu görüyoruz. İl genlinde birçok proje geliştiriliyor, öğretmen ve öğrenciler ile veliler bu sürecin içinde yer alıyor. Ayrıca bu çalışmalar okul idarecileri için çok değerli. Bize inanan, güvenen, bu ülkenin kalkınması için, öğrenci merkezli, çocuk odaklı öğrenmeyi sağlayan eğitim sistemi uygulanması gerekiyordu. Bu proje de buna hizmet ediyor. Buraya katılanları kutluyorum. Bir yıl boyunca bugün için hedef koydunuz, kendinizi hazırladınız, ben de sizinle aynı duyguları taşıyorum. Eğitime yönelik bu gururu bizlere yaşatıyorsunuz. 2 milyon öğrenci, 128 bin öğretmen sayesinde bu proje başarılı oldu. İyi örnekler fikri Eğitim Reformu Girişimi (ERG) tarafından geliştirilen bir kavram. Türkiye’nin her bölgesinde bu tür projelere destek verdim. Yapılan bu çalışma daha fazla kesime ulaştırılması, ziyaretlere açılması gerekiyor. Her yıl bu etkinliğin devam etmesini ümit ediyorum. Sergilenmeyen eserler için sosyal medyada bizlere sitem edenler olabilir. Bir hata varsa onlardan da özür diliyorum. Çabamız okullarda üzücü olayların olmaması, bu kapsamda önleyici çalışmalar yapıyoruz. Gelecek günlerde müdürlük bünyemizde İstanbul WEB TV hizmete girecek. Okullarda yapılan çalışmaların duyuruları bu sayede daha kolay olacak.”

‘Eğitimde İyi Örnekler’ sergilendi

Sergilenen 100 çalışmadan birkaçı şöyle:

Anne babaya karne
Sarıyer Anafartalar İlkokulu ise çocukların okuduğu kitapların kahramanlarını, karakterlerini örgü, plastikler aracılığı ile canlandırdı. Öğrenciler kitapları okuduktan sonra, veliler tarafından kahramanlar tasarlanarak sergilendi. Çocukların okumaya ilgi duyması sağlandı. Tüccar ve Sanayiciler Derneği İlkokulu’nun ‘Telefonu Bırak Bana Bak’ başlıklı çalışmasında öğrenciler, anne babalarından ne beklediklerini anlatan mektuplar yazı. Bunlar öğretmenler tarafından değerlendirilerek karne oluşturuldu. Çocuklar, anne babaları için oluşturulan karnelere not verdi.

Okul bahçesinde domates yetiştirdiler
Sergide dikkat çeken projeler arasında Kartal Vali Erol Çakır Çok Programlı Lisesi öğrencilerinin geliştirdiği, ‘Yağmur Taneleri Maviden Yeşile’ adlı çalışma da vardı. Proje kapsamında okul bahçesinde tarla alanları oluşturuldu, buralara domates, patlıcan, çilek, fasülye gibi meyve ve sebzeler ekildi. Ağaçlar dikildi. İnşaatlardan alınan depolar ile lisenin çatısından akan yağmur suları borular aracılığı ile depolandı. Biriken sular damlama yöntemi kullanılarak bahçedeki ürünlerin sulanması sağlandı. Öğrenciler bu süreçte, toprağı biçti, sulama yaptı, çıkan ürünleri topladı. Ürünler öğrenciler tarafından tüketildi. Halen okulda devam eden çalışmanın daha ileri bir seviyeye taşınması ve daha çok yağmur suyundan faydanılması için büyük su depolarına ihtiyaç duyulduğu da öğretmenler tarafından söylendi. Projede görev alan 11’inci sınıf öğrencisi Esra Çıplak, ”Bu çalışma ile çevre bilinci kazandım” derken, Yusuf Metehan Ay ise, “Sağlıklı belenmeyi, tasarruf yapmayı, arkadaşlarımla işbirliği içinde çalışmayı öğrendim” diye konuştu.

Toplum hizmeti veriyorlar
Maltepe Anadolu Lisesi öğrencileri tolum hizmeti ve teknolojik atıkların geri dönüşümünde farkındalık oluşturmak için projeler geliştirdi. Broşürler basıldı, okullara, yaşlı bakım evlerine ziyaretler yapıldı Belediyelerle işbirlikleri gerçekleştirilerek ilköğretim öğrencileri için tiyatro gösterileri düzenlendi.
Benzer biçimde İSOV Dinçkök Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde gençler de yenilenebilir enerji kaynaklarından rüzgar ve güneşten faydalanmaya çalıştı. Bu alanda uzman teknisyenlerin yetiştirilmesi için çalışan lise, üniversite ve sanayi kuruluşları ile işbirliği yaparak okullarına laboratuvar kurulmasını sağladılar.


False