Başarının anahtarı, öğretmene verilen değer

Güncelleme Tarihi:

Başarının anahtarı, öğretmene verilen değer
Oluşturulma Tarihi: Aralık 08, 2017 12:14

Finlandiya Ulusal Eğitim Ajansı Eğitim Danışmanı Kristina Kalhari, Finlandiya'da öğretmenlerin yüksek eğitimli ve eğitim konusunda özgürlüklere sahip olmasının yanı sıra toplum içinde de saygı duyulmasının eğitim konusundaki başarı için çok önemli olduğunu belirtti. Kalhari, "Biz toplumca öğretmenlik mesleğine değer verilmesinin toplumsal başarımız için anahtar bir unsur olduğunu biliyoruz" dedi.

Haberin Devamı

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütünün (OECD) 72 ülkede gerçekleştirdiği eğitim araştırmasının sonuçlarının yer aldığı Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) Araştırması Raporu'nda üst sıralarda yer alan Finlandiya'nın başarısı hakkında Kristina Kalhari, ülkesinde öğretmenlerin oldukça iyi bir eğitime sahip olduğunu belirterek, "İlk ve orta öğretim kademelerinde görev yapan bütün öğretmelerin yüksek lisans derecesi ve oldukça güçlü pedagojik eğitimi var" diye konuştu.

Kalhari, "Finlandiya'daki başarılı eğitim sisteminin en önemli noktalarından birisi çok iyi eğitimli ve özverili öğretmenlerimizin olması" diyerek öğretmenlerin aldığı pedagoji eğitimlerin sayesinde öğrencilerin farklı ihtiyaçlarına cevap verebildiklerinin altını çizdi.

Haberin Devamı

Bazı öğrencilerin daha kolay öğrenebildiğini ve daha fazla zorluğa ihtiyaç duyduklarını, bazılarının ise daha fazla yardıma ihtiyaç duyduğuna dikkati çeken Kalhari, "Öğrenme konusunda diğer öğrencilere kıyasla daha fazla yardıma ihtiyaç duyan öğrenciler için özel eğitmenlerimiz var" dedi.

"MÜFREDATIN HAZIRLANMASI BÜYÜK BİR İŞ BİRLİĞİNİN ESERİ"
Kalhari, Finlandiya'daki devlet okul sisteminde bütün öğrencilerin birinci sınıftan dokuzuncu sınıfa kadar aynı eğitimi aldığını belirterek, ülkesindeki eğitim sisteminin tek merkezden idare edilmediğini ve yerel merkezlerin de eğitim konusunda inisiyatif sahibi olduğunu söyledi.

Ulusal Eğitim Ajansının Finlandiya'daki eğitim müfredatının ana çerçevesini belirlediğini ve her on senede bir bu müfredatın ihtiyaçlar çerçevesinde yenilendiğine dikkati çeken Kalhari, "Müfredatın hazırlanma sürecinde birçok kurum, bakanlık, sivil toplum örgütü, akademisyen, araştırmacı ve uzman arasında çok büyük bir iş birliği sağlanıyor. Yerel yönetimler de Ulusal Eğitim Ajansının belirlediği çerçeve içerisinde kendi müfredatlarını oluşturuyorlar" dedi.

"OKULLAR VE ÖĞRETMENLER ÇOK BÜYÜK BİR ÖZGÜRLÜĞE SAHİP"
Kalhari, Finlandiya eğitim sistemi içinde okullara ve öğretmenlere geniş bir hareket alanı verildiğinin altını çizerek "Okullar ve öğretmenler çok büyük bir özgürlüğe sahip. Eğitim materyallerini ve pedagojik metotlarını kendileri seçiyorlar" diye konuştu.

Haberin Devamı

Merkezden gönderilen müfettişler yoluyla okulların kontrol edilmesi uygulaması yerine yerel yönetimlerin eğitimin kalitesinden sorumlu olduğunu belirten Kalhari, "Finlandiya toplumu güven üzerine inşa edilmiş bir toplumdur" dedi.

Kalhari, eğitim konusunda öğretmenlere güvendiklerini ve öğretmenlerin de sürekli olarak görev yaptıkları okullardaki gelişimi desteklediklerini ifade ederek, "Liderliği paylaşma sistemi içerisinde öğretmenler gruplar oluşturuyor ve bu gruplar farklı konular hakkında yeni fikirler geliştiriyorlar" diye konuştu.

Finlandiya'da okulların geliştirdikleri eğitim stratejilerini ve metotlarını kendilerinin uyguladıklarına dikkati çeken Kalhari, bu şekilde öğrencilerin de bu sürece dahil edilerek çok daha demokratik bir yönetim anlayışının sağlandığını belirtti.

Haberin Devamı

"ÜCRETSİZ EĞİTİM BAŞARI İÇİN ÖNEMLİ"
Kalhari, Finlandiya'da eğitimin tamamen ücretsiz olduğunu vurgulayarak, öğrencilere ücretsiz servis hizmetinin sağlanmasının yanında ayrıca okullarda öğle yemeklerinin, ders kitaplarının, temel eğitimde kullanılan bilgisayar ve tabletlerin de ücretsiz olarak sağlandığının söyledi.

Öğretmenlerin yüksek eğitimli, eğitim konusunda özgürlüklere sahip olması ve toplum içinde saygı görmelerinin eğitim konusundaki başarı için çok önemli olduğunun altını çizen Kalhari, bu şekilde çok sayıda genç ve yetenekli kişinin öğretmenlik mesleğini seçtiğini belirtti.

Kalhari, "Biz toplumca öğretmenlik mesleğine değer verilmesinin toplumsal başarımız için anahtar bir unsur olduğunu biliyoruz" dedi.

BAKMADAN GEÇME!