Bakan Tekin: MEB değişiklik yapmak zorunda... Dünyaya ‘özgün’ bir eğitim modeli sunabiliriz

Güncelleme Tarihi:

Bakan Tekin: MEB değişiklik yapmak zorunda... Dünyaya ‘özgün’ bir eğitim modeli sunabiliriz
Oluşturulma Tarihi: Nisan 11, 2025 19:20

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin; “MEB çok sık değişiklik yapmak zorunda. Her şeyi değiştiriyorsunuz, yine değiştiriyorsunuz’ diyenler çağa uygun dinamik bir yapı kurmamızı engellemek istiyorlar. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile geleceği ıskalamazken milli manevi değerlerimize sahip çıkmayı kastediyoruz. Niye başka bir ülkenin modelini alıyoruz? Başkalarının reçetelerine ihtiyaç duymadan; kendi tarihimizden, kültürümüzden ve medeniyet değerlerimizden ilham alan bir eğitim sistemi inşa ediyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Bakan Tekin, İstanbul Üsküdar’da Enstitü Sosyal tarafından düzenlenen ’İki Nokta Buluşmaları’ programında ‘Geleceğin Eğitimini Yönetmek: Riskler ve İmkânlar’ temalı söyleşiye katıldı. Enstitü Sosyal Genel Koordinatörü Dr. İpek Coşkun Armağan’ın sorularını yanıtlayan Bakan Tekin Türkiye’nin son 20 yılda eğitimde geldiği noktayı, eğitimin geleceğiyle ilgili stratejileri, yeni müfredatı ve Milli Eğitim Akademisi’ni anlattı. Bakan Tekin şöyle konuştu:

DEĞİŞİM ELEŞTİRİ KONUSU OLMAMALI
“Değişim konusunda en hızlı davranması gereken bakanlıklardan biri Milli Eğitim. ‘Her şeyi değiştiriyorsunuz, yine değiştiriyorsunuz’ diyenler çağa, gelişmelere ayak uydurmamızı ve dinamik bir yapı kurmamızı engelliyorlar gibi geliyor bana. MEB çok sık değişiklik yapmak zorunda. Müfredatımızdan tutun mimari ve teknolojik alt yapılarımıza kadar her şeyi değiştirmemiz ve dinamik tutmamız gerekiyor. Bunlara adapte olmazsak eğer çağı ıskalarız. Sürekli kendimizi revize etmek zorundayız. Yani yapılan değişimler eleştiri konusu olmamalı. İki ana paradigmamız var. Biri çağı ıskalamamak, ikincisi de pergel metaforunda olduğu gibi bir ayağımızın mutlaka, milli ve manevi değerlerimize sahip olacak şekilde, kendi coğrafyamızda olması. Yani yeni olan çağdaş olanı alalım ama kendimize ait olanı da kaybetmeyelim. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile bunu kastediyoruz.

Haberin Devamı

NİYE BAŞKA BİR ÜLKEDEN MODEL ALIYORUZ?
Türkiye, belki de son yirmi yıla kadar, kendisine hayranlıkla bakan coğrafyalara dahi başkasının hikâyesini taşıyan bir ülke gibi davrandı. Özellikle 27 Mayıs sonrası inşa edilen yapı, Türkiye’yi Batı değerlerinin Doğu’ya taşındığı bir köprü olarak kurguladı. Ne yazık ki bu rolü uzun yıllar sorgulamadan benimsedik. Ancak artık bu köprü metaforuna mahkûm değiliz. Biz kendi hikâyemizi anlatabilecek, dünyaya özgün bir model sunabilecek öz güvene ve kapasiteye sahibiz ve şimdi öz güvenli biçimde başka bir şey söylüyoruz. Dünyaya farklı bir medeniyet perspektifi sunabiliriz. Niye başka bir ülkenin modelini alıyoruz? Başkalarının reçetelerine ihtiyaç duymadan; kendi tarihimizden, kültürümüzden ve medeniyet değerlerimizden ilham alan bir eğitim sistemi inşa ediyoruz.

Haberin Devamı

MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ’NE İHTİYAÇ VARDI
Öğretmen arkadaşlarımızın kendilerini sürekli güncelleyebilecekleri bir mekanizmaya ihtiyaç var. Mesleki ve teknik alandaki bir öğretmenimizin lisans eğitimini alırken gördüğü teknoloji mesleğe başladıktan bir süre sonra demode hale geliyor. Milli Eğitim Akademisi’ni kurmamızın nedenlerinden biri de bu gelişim mekanizmasını oluşturmak. Müfredat değişikliği yaptık. Ben istiyorum ki benim okulumda ders anlatacak kişi, benim anlatılmasını istediğim programa hâkim olsun. Hukuk fakülteleri hukuk insanı yetiştiriyor, Adalet Bakanlığımız hakim ve savcı profiline uygun bir eğitim veriyor ve hakim, savcı yetiştiriyor. Ben de üniversitelerimiz bilim insanı yetiştirsinler biz de bu bilim insanlarının içerisinden, okullarımızda anlatılacak programı bilen kişileri öğretmen olarak atayalım diyorum. 1 Eylül 2025’ten itibaren faaliyete geçecek olan akademiden bir diğer beklentimiz de okul yöneticilerine yönelik. Okul yöneticisi olarak görevlendirildiğimiz arkadaşlarımıza da akademide eğitim vereceğiz.

Haberin Devamı

KARİYER BASAMAKLARINDA SÜRE KISALMAYACAK
Diğer yandan etkinlikte katılımcıların sorularını da yanıtlayan Bakan Tekin, uzman ve başöğretmenlik süresinin kısalmasıyla ilgili; “bu konuda süreyle ilgili bir çalışmamız yok” dedi.

BAKMADAN GEÇME!