Güncelleme Tarihi:

Mehmed Tevfik Paşa tarafından 1866’da konak olarak inşa edilen ve özgün mimarisiyle İstanbul’un hafızasında yer edinen Cağaloğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, restore edilerek yeniden öğrencilerin hizmetine sunuldu. ‘Yadigar’ projesi kapsamında İstanbul Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı (YİKOB) tarafından yapılan çalışmalar sonrasında bina, okul olarak hizmet vermeye devam edecek.
Cağaloğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi binası, 1983 yılında dış duvarları korunarak içi tamamen kaldırılarak betonarme sistemde yeniden inşa edilmişti. Restorasyon çalışmalarıyla yapı özgün haline getirildi. BÇalışma kapsamında tuğla duvarlar güçlendirildi, ısı ve su yalıtımları yapıldı, aslına uygun ahşap giyotin pencereler takıldı. Betonarme merdiven ve sonradan eklenen korkuluk söküldü yerine ahşap malzemeler kullanıldı. Ayrıca binanın çatısı da yenilendi.