Vatandaş çözüm istiyor

Güncelleme Tarihi:

Vatandaş çözüm istiyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 24, 2000 00:00

Haberin Devamı

Soğukların bastırmasıyla birlikte hemen hemen her akşam yaşanan elektrik kesintileri isyan ettirdi. Vilayet'in uyardığı TEDAŞ, ‘quartz soba’ları suçlu ilan etti

KIŞ mevsimiyle birlikte enerji kullanımındaki artış, İzmir'de dağıtım sistemini adeta çökertti. Özellikle Buca, Karşıyaka, Çiğli ve Yeşilyurt bölgelerinde hemen her akşam elektrik kesintileri yaşanmaya başladı.

PROGRAM dışı ani kesintiler yüzünden zor durumda kalan vatandaşlar, ısınma sistemlerinin stop ettiğini, elektrikli aletlerin arızalandığını belirterek, yetkililerden soruna çözüm bulmasını istedi.

Telefonlar meşgul

TEDAŞ'ın acil durum telefonunun sürekli meşgul olması, numara düştüğü zaman da cevap veren görevlinin azarlayıcı bir tutum sergilemesi tepkilere yolaçarken, şikayetlerin artması üzerine İzmir Valiliği TEDAŞ'ı uyardı.

TEDAŞ: Elimizden

geleni yapıyoruz

TEDAŞ Bölge Müdürlüğü yetkilileri, İzmir'de son yıllarda quartz soba kullanımında büyük artış olduğunu belirtti, ‘‘Elektrikli soba kullanımındaki yoğunluk, şebekelerin aşırı yüklenme sonucu iflas etmesine yolaçıyor'' dedi. Bu tür cıhazların kullanımındaki artışın İzmir'de hava kirliliğinin azalmasından da anlaşılacağını önesüren TEDAŞ yetkilileri, ‘‘Karşıyaka'da sık sık yaşanan kesintiler sonucu 3-4 trafoyu yeniledik. Diğer bölgelerde de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ancak enerji sistemi bu yoğunluğu kaldıramıyor. Biz arızaları en aza indirmek için elimizden geleni yapıyoruz'' diye konuştu.

Şikayet arttı

Vilayet uyardı

ÖZELLİKLE yılbaşından sonra sık ve uzun süreli yaşanan kesintilerle ilgili yoğun şikayet aldıklarını belirten İzmir Vali Yardımcısı Ramazan Urgancıoğlu, ‘‘Kış aylarında elektrik tüketimi doğal olarak artıyor. Bu da sistemde arıza oluşturuyor. Ancak arızalar hizmetin aksamasında mazeret oluşturamaz'' dedi. İnsanların bedelini ödeyerek hizmeti satın aldığını hatırlatan Urgancıoğlu, ‘‘TEDAŞ'dan en kısa zamanda arızaların giderilmesi yolunda söz aldım. Ayrıca TEDAŞ'ın acil durum telefonunun sürekli meşgul olması, numara düştüğü zaman cevap veren görevlinin de nazik davranmaması yolunda şikayetler arttı. TEDAŞ'ı uyardık. Tutumun devam etmesi halinde gereken önlem alınacak'' diye konuştu.

Özelleştirmeyi

artık yapsınlar

EGE Bölgesi Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Atıl Akkan da yıllardır Ege Bölgesi'ne enerji yatırımları yapılmadığı belirterek, ‘‘Sanayici kalitesiz enerji kullanmaya mahkum ediliyor. Madem yatırım yapmıyorlar, özelleştirmeyi bir an önce yapsınlar. Sanayiciler olarak kaliteli enerji istiyoruz. Kalitesiz enerji ülkenin ekonomik kaybına neden oluyor'' diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!