Güncelleme Tarihi:
Çalışmaları yerinde inceleyen Vali Halil İbrahim Daşöz, Manisa sınırları içinde kalan toplam 240 kilometrelik hattın tamamının yenileneceğini belirtip, maliyetin 700 milyon TL olduğunu dile getirdi.
İzmir ile Bandırma arasındaki 340 kilometrelik demiryolu hattında, elektrikli tren işletmeciliği kapsamında Manisa-Akhisar hattında çalışmalara başlandı. Çalışmanın ilk aşaması olan ve Manisa il sınırları içinde bulunan 52 kilometrelik hattın yenilenmesi için 50 milyon TL harcanacak. Bu çalışmanın ardından kent genelindeki toplam 240 kilometrelik demiryolu ağının tamamının elden geçirileceği ve çalışmaların toplam 700 milyon TL'ye mal olacağı açıklandı. Çalışmanın startını Vali Halil İbrahim Daşöz, TCDD İzmir Bölge Müdürü Sabahattin Eriş ve Karağaçlı Belediye Başkanı AK Partili Sadık Ataklı verdi.
YÜRÜYEN ŞANTİYE
Türkiye'de “Yürüyen Şantiye” olarak bilinen yalnızca 4 tane olan “Hızlı yol yenileme makinesi” ile yapılan çalışmaları yerinde inceleyen Manisa Valisi Halil İbrahim Daşöz, kent genelindeki 240 kilometrelik demiryolu hattının da elektrikli olacağını dile getirdi. Çalışmalarla ilgili bilgi veren Vali Daşöz, “Artık yeni sistemde bu hatta elektrikli trenler çalışacak. Bu hat İzmir-Manisa-Akhisar-Balıkesir-Bandırma hattı. Tamamı 340 kilometre civarında. Hattın yenilenmesinin ardından saatte 90 kilometre olan azami hız 120 kilometreye çıkacak” dedi.
SEFERLER AKSAMAYACAK
Vali Daşöz Manisa-Akhisar arasındaki hatta tren seferlerinin aksamaması için günde 5 saat çalışma yapılacağını kaydetti. Vali Daşöz, “Yol yapımında çalışan makineler tamamen bilgisayarlı. Mevcut tren işletmeciliğini aksatmamak için yolda 5 saat çalışma yapılacak. Günde ortalama 720 metre yolun yenilenmesi planlanıyor. Yaklaşık 1000 işçinin yapabileceği bu yolu son teknoloji bu makinelerle kısa zamanda yapıp bitireceğiz. Daha sonra da Manisa il sınırları içindeki tüm demiryolu ağı elden geçirilecek, yenilecek ve elektriklenecek” diye konuştu.
TCDD İzmir Bölge Müdürü Sabahattin Eriş, Akhisar-Manisa arasındaki yol yenileme çalışmasında 13 mühendis, teknik personeller, 30 operatör, 70 yol yapım işçisinin görev yapacağını ve çalışmanın 15 Eylül'de tamamlanacağını dile getirdi.