GeriEge Diyarbakır-İzmir "Yıldırım" hattı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Diyarbakır-İzmir "Yıldırım" hattı

Diyarbakır-İzmir "Yıldırım" hattı
refid:24400786 ilişkili resim dosyası

ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Diyarbakır’da yeni hava limanı terminalinin temelini attı.

Sahura kadar İzmir’den giden gazeteciler ve Diyarbakır Valisi Cahit Kıraç’la sohbet eden Yıldırım, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin önerdiği iki yeni metro hattına değinerek, şunları söyledi:
“Büyükşehir Belediyesi güzergah teklif etti ama projeleri yok. İzmir zannediyor ki proje var. Oysa sadece haritada işaretlenmiş, proje yok. Artık önce proje yapılıyor. Bu iki hattın projesini de biz hazırlatıyoruz. Bir tanesi 4,5 kilometre Halkapınar-Otogar hattı. Öteki de Üçyol’dan Buca’ya çıkacak, Dokuz Eylül Kampüs’e gidecek hat. O İZBAN’a da bağlanacak. Bir tane de daha sonra Üçkuyular-Narlıdere hattı olacak. Düşünce var, proje yok. Biz proje var zannediyorduk. Projeler daha hazırlık aşamasında. En az bir sene daha sürer, belki de 1,5 sene. Zemin etütleri olacak.”

İZBAN hattı uzayacak
İZBAN hattının Bergama bölümü ile ilgili ihale hazırlıklarının yapıldığını, İstanbul’dan gelecek yüksek hızlı tren hattıyla birleşmesinin düşünüldüğünü anlatan Yıldırım, projenin bütçe imkanlarına göre parça parça gerçekleştirileceğini söyledi. İlk önceliğin Ankara- İzmir yüksek hızlı tren olduğunu ifade eden Yıldırım, “Daha sonra Bursa hattı Bandırma’ya, Balıkesir’e, oradan Manisa’ya inecek ve Ankara-İzmir hattıyla birleşecek. Ama onlar 2023 hedefi. Böylelikle İzmir- İstanbul kendiliğinden birleşmiş olacak. Bandırma’ya uzanan hattın iyileştirilmesi bitti. Hat yeniden yapıldı. İki alternatif üzerinde çalışıyoruz. Mevcut hattın yanına bir tane daha yapılır mı diye inceliyoruz. Eğer olursa işimizi kolaylaştıracak. Bazı yerlerde hat oturuyor, bazı yerlerde oturmuyor, çünkü hızlı tren ile normal trenin konseptleri farklı” diye konuştu.

Demiryolu hatlarının kilometresinin 7 milyon dolar olduğunu belirten Yıldırım, “Ankara-İzmir arası 630 kilometre. Bu hesapla maliyet yaklaşık 5 milyar dolar civarında olacak. İstanbul-İzmir biraz daha kısa. Ayrıca Bilecik İstanbul hattı tamamlandığı için maliyeti biraz düşürebilir” dedi.
Bakan Yıldırım, Menemen- Manisa arasındaki banliyö hattının yüksek standartlı hale getirilerek seferlerin artırılacağını da sözlerine ekledi.

Uygun değil ama onaylandı
Büyükşehir Belediyesi’nin projelerini tamamladığı Konak ve Karşıyaka tramvay hatlarından da söz eden Yıldırım, “Sürekli İzmir’in işleri bekletiliyor gibi bir algı var. Bakanlar Kurulu’ndaki arkadaşlara konuyu bütün ayrıntılarıyla anlattık. DPT’ye de olumlu bakmalarını söyledik. Proje kriterleri beklentileri karşılamıyor, ama kriterleri zorlayarak onaylattık. Aziz Başkan onları yapabilir” dedi. Yıldırım, Başkan Aziz Kocaoğlu’nun geçtiğimiz günlerde dile getirdiği ikinci çevre yolu konusunda da, “Onu da kendisi yapsın, elini tutan mı var. Herşey de bizden beklenmez” diye konuştu.

False