Efsane yıkıldı

ANKARA Genç İşadamları Derneği'nin (ANGİAD) trend araştırması, Ankara'ya dair bildik İstanbul efsanesini de sarsıyor.

Haberin Devamı

Anketi yanıtlayanların sadece yüzde 3.5'u Ankara'yı memur kenti olarak görüyor.

Araştırma, Başkent'in ekonomik durumu iyi olan semtlerinde yapıldı.

Bilkent, Beysukent, MESA, ARMADA, Çayyolu, Tunalı, Köroğlu, Arjantin caddeleri ve Bahçelievler'de.

Araştırma bu semtlerdeki insanların, ne yediğini, nerelere gittiğini, alışveriş trendlerini de ortaya koyuyor.

Araştırmaya katılanların yüzde 60'ı, fast food ve kebap tercih ediyor.

Balığı tercih edenlerin oranı sadece yüzde 12.

Ankette isim belirtilerek seçilen balık restoranları da, Ankaralı'nın balık kültürün çok gelişmediğini ortaya koyuyor sanki.

Kebapta ise klasik seçimler var.

Adana mutfağı gözde.

Dünya mutfaklarını seçenlerde ise bir İtalyan eğilimi gözleniyor.

Haberin Devamı

Müzikli yer seçiminde ise, hala Türk Pop Müziği, Türk Sanat Müziği ve fasıl gözde.

Ankete katılanların yaklaşık yarısı, bu tür yerlerde eğleniyor.

Bar, pub türü yerlerden çok, taverna tipi mekanlarda.

* * *

Yüzde 63'ü giyim için alışveriş merkezlerini tercih ediyor.

Giysilerini "sosyete pazarları"ndan alanların oranı sadece yüzde 10.

Araştırmaya katılanların yüzde 80'i de, alışverişlerini büyük marketlerden yapıyor.

Sadece yüzde 14'ü bakkaldan.

"Ailenizde kaç arabaya sahipsiniz?" sorusuna, katılanların yüzde 18'i 2 ya da 3 otomobil yanıtını vermiş.

Araştırmaya katılanların yüzde 76'sının arabası var.

Ve bu arabaların yarısı, lüks üst sınıf otomobiller.

* * *

Araştırma sonuçlarına kuşbakışı/topluca baktığımda, şu yorumu yapabileceğimi sanıyorum:

"Ankaralı'nın yeme, içme, eğlenme kültürü konusunda trend kaşfiflerine gereksinimi var sanki."

Daha incelikli, daha çeşitli, daha renkli bir yaşam yelpazesi için.

Yazarın Tüm Yazıları