Güncelleme Tarihi:
National Geographic'in yeni belgeselinde yer alan bulgular, Murdoch'un son ana kadar yolcuları tahliye etmeye çalıştığını kanıtladı. Bulgulara göre, Murdoch, bir dalga tarafından sürüklenerek yaşamını yitirdi. Belgeselde, verilerin hayatta kalan mürettebatın anlattıklarıyla örtüştüğü belirtildi.
Titanik gemisine yapılan tam kapsamlı dijital tarama, 1912'deki facianın son anlarına ilişkin yeni detayları gün yüzüne çıkardı. Araştırmada, geminin gövdesinde A4 kağıdı boyutunda delikler tespit edildi. Titanik'in batmasına neden olan kazada buzdağı parçalarının bazı yolcu kabinlerine kadar girdiği belirlendi.
Titanik analisti Parks Stephenson, "Titanik felaketin hayatta kalan son görgü tanığı ve hala anlatacak hikayeleri var" değerlendirmesini yaptı. Stephenson, dijital taramanın geminin batışına dair yeni bilgiler sunduğunu vurguladı.
İngiliz şirketi White Star Line'ın sahibi olduğu ve işlettiği RMS Titanic, 15 Nisan 1912'nin erken saatlerinde Atlas Okyanusu'ndaki bir buz dağına çarpması sonucu battı. Gemideki 2 bin 224 kişiden yaklaşık 1517'si kazada hayatını kaybetti.
YOLCULARI VURUP İNTİHAR ETMEKLE SUÇLANIYORDU
Araştırmada, buzdağı çarpışmasının geminin yapısal bütünlüğünde nasıl hasara yol açtığı detaylı şekilde incelendi. Gövdedeki küçük deliklerin suyun hızla yayılmasına neden olduğu tespit edildi.
İddialara göre, Murdoch, cankurtaran botuna binmeye çalışan yolcuları vurup intihar etmişti. James Cameron'ın 1997 yapımı Titanik filminde de bu iddialara yer verilmişti.
Ancak İkinci Kaptan Charles Lightoller'ın ifadeleri ve yeni 3D taramalar, Murdoch'un güverte evinin tepesinden denize sürüklendiğini ortaya çıkardı. Vinç mekanizmasının indirme pozisyonunda olması, subayın son ana kadar tahliye çalışmalarını sürdürdüğüne kanıt oluşturdu.
2 Nisan 1912'de hizmete giren Titanik, döneminde dünyanın en büyük yolcu gemisiydi. 52 bin tonluk geminin, 2 bin 435 yolcu ve 892 mürettebat kapasitesi vardı.
ERKEKLERİ DE CANKURTARAN BOTLARINA BİNDİRMİŞ
Murdoch'un gemideki diğer subaylardan farklı davrandığı belirlendi. Murdoch'un, "kadınlar ve çocuklar önce" kuralını esneterek erkek yolcuların da cankurtaran botlarına binmesine izin verdiği ortaya çıktı.
3D taramalar, geminin elektrik sistemindeki açık vanada halen buhar basıncı olduğunu gösterdi. Bu bulgu, mühendis Joseph Bell liderliğindeki ekibin ışıkları açık tutmak için son ana kadar çalıştığını doğruladı.
Enkaz analizleri, Titanik'in temiz bir şekilde değil, şiddetle parçalandığını da gün yüzüne çıkardı. Geminin pruva ve kıç kısımları okyanus tabanında 800 metre arayla bulunuyor. 3D modele göre, bu durum geminin aniden ve neredeyse tek seferde kırılarak battığını belirledi.