GeriDünya Son dakika haberi: Dünyayı sarsan AstraZeneca aşısı krizi üzerine Avrupa İlaç Ajansı'ndan flaş açıklama!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Son dakika haberi: Dünyayı sarsan AstraZeneca aşısı krizi üzerine Avrupa İlaç Ajansı'ndan flaş açıklama!

Son dakika haberi: Dünyayı sarsan AstraZeneca aşısı krizi üzerine Avrupa İlaç Ajansı'ndan flaş açıklama!

Son dakika haberi... Avrupa İlaç Ajansı, AstraZeneca'nın Kovid-19 aşısının güvenli ve faydalarının risklerden fazla olduğunu bildirirken EMA Direktörü Emer Cooke, 'Aşı güvenli ve etkilidir. Ben olsam hemen aşı olurdum' açıklamalarında bulundu.

EMA, aralarında Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya'nın da olduğu bazı Avrupa ülkelerinin, kanda pıhtılaşma gibi yan etkilere neden olduğu şüphesiyle AstraZeneca aşısının kullanımını geçici olarak durdurmasının ardından yaptığı bilimsel değerlendirmenin sonucunu açıkladı.

EMA Direktörü Emer Cooke, "Bu aşı güvenli ve etkilidir. Aşının insanları Kovid-19 hastalığından korumadaki faydaları olası risklerinden fazladır." dedi.

Cooke, EMA'nin bilimsel komitesinin incelemesinde aşının genel olarak kanda pıhtılaşma riskini artırdığına yönelik bulgu elde edilmediğini bildirdi.

İncelemeler sırasında az sayıda nadir ve beklenmedik ciddi pıhtılaşma vakalarına rastladıklarını aktaran Cooke, günler süren değerlendirmenin ardından bu vakalarla aşı arasında bir bağ bulunması ihtimalini göz ardı etmediklerini, bu olası risklerin ürünle ilgili bilgiler arasına eklenmesini istediklerini söyledi.

'BEN OLSAM HEMEN AŞI OLURDUM'

Cooke ayrıca, bu ürünle aşılanan AB ülkelerindeki 7 milyon ve İngiltere'deki 11 milyon kişiyi yakından izleyerek ek incelemeler yapacaklarını duyurdu. EMA uzmanları, toplam 40'tan az şüpheli vakaya rastlandığı bilgisini paylaştı.

Cooke, "Gördüğümüz bu durumun beklenmedik bir şey olmadığını vurgulamak istiyorum. Milyonlarca kişiyi aşılarsanız nadir ve ciddi olayların aşılamadan hemen sonra meydana gelmesi kaçınılmazdır. Bizim görevimiz bunları tespit etmek ve aşıyla mı ilgili yoksa aşılamadan sonra tesadüfen mi meydana geldiğini belirlemek." diye konuştu.

Halktan aşılara şüpheyle yaklaşmamasını isteyen Cooke, "Ben olsam hemen yarın aşı olurdum." ifadesini kullandı.

Kovid-19'a karşı geliştirilen ilk aşılardan Oxford-AstraZeneca'nın uygulanması, bazı ülkelerde, kanda pıhtılaşmaya yol açarak damar tıkanıklığı ve akciğer embolisi gibi durumlara neden olabileceği şüphesiyle geçici olarak durdurulmuştu.

Dünya Sağlık Örgütü de aşının faydalarının risklerinden fazla olduğunu belirterek, "Hayat kurtarmak için kullanımı devam etmelidir." açıklamasını yapmıştı.

AŞISININ YARARI RİSKLERİNDEN FAZLA

Ayrıca İngiltere’de İlaç ve Sağlık Ürünleri Düzenleme Kurulu (MHRA), bazı Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin kullanımını durdurduğu, Oxford Üniversitesinin ilaç firması AstraZeneca ile geliştirdiği yeni tip koronavirüs (Kovid-19) aşısının faydasının risklerinden daha fazla olduğunu belirtti.

MHRA’dan yapılan açıklamada, mevcut tüm verilerin incelenmesinin ardından ortaya çıkan kanıtların, damardaki kan pıhtılaşmasının Oxford-AstraZeneca'nın Kovid-19 aşısından kaynaklandığını göstermediği bildirildi.

Ülkede aşılananlar arasında yalnızca 5 kişide kanda pıhtılaşmaya ilişkin rapor oluşturulduğu ve bunun aşıdan kaynaklanıp kaynaklanmadığının araştırıldığı aktarılan açıklamada, "Bu durum milyonda birden daha az kişide görülmüştür. Aşı ile bu durum arasında bir nedensellik kurulmamıştır." ifadesi kullanıldı.

Açıklamada, Oxford-AstraZeneca'nın Kovid-19 aşısının faydasının risklerinden daha fazla olduğu vurgulanarak, halka aşı olmaları çağrısı yapıldı.

Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen MHRA Yönetim Kurulu Başkanı June Raine, halkı korumak ve faydasının risklerinden daha fazla olmasını sağlamak için tüm Kovid-19 aşılarının kullanımı sırasında ve sonrasında sürekli güvenlik incelemesinde bulunduklarını belirtti.

Raine, "Kovid-19 aşılamalarından sonra serebral damarlarda kan pıhtısı formuna rastlanan çok az sayıda rapor aldıklarını ve bu tür kan pıhtısının aşılanmamış kişilerde ya da Kovid-19 vakalarında doğal olarak ortaya çıkabileceğini" aktardı.

Aşılandıktan itibaren 4 günden daha uzun süren baş ağrısı olanlara ve aşı bölgesinde morarma görenlere, tıbbi yardım almaları uyarısında bulunan Raine, baş ağrısı, titreme ve ateş gibi şikayetlerin herhangi bir Kovid-19 aşısının en yaygın yan etkilerinden olduğu bilgisini paylaştı.

Bu rehber gastronomi tutkunlarına yol gösteriyor

False