Cool olmak ya da olmamak

"Ben Aslında O Gördüğün Cool Kadın Değilim"in uzun süredir merakla beklenen yeni Ajda albümü olmasının ötesinde önemli bir anlamı daha var ki herkes de ister istemez oraya odaklanıyor; Sezen Aksu faktörü...

Sezen Aksu malumunuz kendi şarkılarını kendi yazan, yazdı mı çok iyi şarkılar yazan, bir o kadar da iyi bir yorumcu. Biraz ozan, biraz filozof, gerektiğinde acısını dibine kadar yaşayan ama kuyruğu düşürmeyen, delikanlı bir kadın. Şarkılarından, duruşundan bize geçen bu.

Ajda Pekkan şarkılarındaki kim peki? O, gününü gün eden sosyetik kadın. Sırça köşkte, memleket meselelerinden uzak; estetiğiyle, botoksuyla meşgul. "Beni hak etmek kolay değil" diyor, "Sıkıldım mı kapıyı gösteririm" diyor. Diğer bir deyişle Ajda Pekkan ve Sezen Aksu, birbirine taban tabana zıt ama özenilen iki kadını temsil ediyor şarkılarında. Aralarındaki temel farksa şu; Sezen Aksu hem yorumcu hem şarkı yazarı. Ajda Pekkan’sa bir yorumcu. Süperstar olmasını, diva olmasını sağlayan o eski aranjmanları belki sahiplerinden daha iyi yorumlayan bir şarkıcı üstelik. Öte yandan kendi konumlanmasından çok da haberdar değil. İşte bu sebeple rüzgara kapılabiliyor, profesyonel anlamda hata yapabiliyor.

Şimdi asıl soruyu soruyorum; şarkılarında iki farklı kutubu, iki farklı kadını temsil eden bu iki kadından biri ötekinin albümünün gizli prodüktörü olursa ne olur? Albümde biri bestelenmiş olmak üzere 6 Sezen Aksu sözü var. Müzik direktörü Kıvanch K ve prodüktör Yaşar Gaga; Sezen Aksu’nun en yakın çevresinden iki isim. Hadi Kıvanch K, Aksu tarafından önerilmiş olsun da; Yaşar Gaga’nın Ajda Pekkan tarafından seçilmiş bir müzikal prodüktör olduğuna inanmak zor. Pekkan’ın resmi web sitesindeki biyografisinde bile albümün prodüktörü olarak Sezen Aksu’nun adı geçiyor.

Adını kısaca "Cool Kadın" olarak geçireceğim son albüme kötü bir albüm demek hiç de adaletli olmaz. Ancak bana "Ajda albümü" hissiyatı vermedi. Hayranlarının baştacı edeceği en az 5-6 şarkı var albümde. Özellikle Can Algeç ve Bülent Özdemir bestelerini (Cool Kadın, Vitrin, Senden Sonra Tufan, Amazon) kutlamak gerek. Ama albümle yapısal olarak hiç ilgisi olmayan Tuna Kiremitçi şarkısı "Mucize"nin, Livaneli ya da Pekkan şarkısından çok Sezen Aksu şarkısına benzeyen "Sevdalı Başım"ın, Emma Shapplin’in "Spente La Spelle"sinin, Candan Erçetin’in "Sevdim Sevilmedim" olarak dillere pelesenk ettiği şarkının Fikret Şenes sözleriyle albüme koyulmasının ne gereği varmış, onu da bilemiyorum. Bu arada Orhan Gencebay klasiği "Kaderimin Oyunu" yorumu bile boynu bükük kalıyor.

Kıvanch K’nın da kafası karışıkmış gibi geldi. Albümün lokomotifi olacak "Cool Kadın" ve "Vitrin" orijinal versiyonu olmayan dans remiksleri gibi. Mesele yazı kurtarmaksa; koskoca Ajda Pekkan’ı artık gına getiren dans altyapılarına mahkûm etmek mi lazım illa?

Sözün kısası; bu albüm satar; şarkıları orda burda bangır bangır çalar çalmasına da; bence Ajda Pekkan; Ajda Pekkan efsanesinin büyüklüğünü ego tuzağına düşmeksizin idrak etmeden; yani Ajda Pekkan, "Süperstar"a sahip çıkmadan mevzu çözülmez.
Yazarın Tüm Yazıları