‘Cilt lekesi’yle savaş, 88 milyon dolara ulaşıyor

TÜRKİYE’deki her 10 kadından 8’inin korkulu rüyası haline gelen cilt lekeleri, dermokozmetik ürünler pazarını 88 milyon dolara çıkardı. Fiyatları 60-350 lira arasında değişen ürünler, “Cilt üzerindeki hasarlı tabakanın atılımını sağlıyor, yaşlılık lekesi ve renk farkını gideriyor” iddiasıyla pazarda kendine yer buluyor.

Haberin Devamı

BİLİNÇSİZ güneşlenme, stres ve hamilelik dönemindeki hormonlara bağlı olarak ciltte oluşan lekeler 88 milyon dolarlık dermokozmetik ürünler pazarında yarışı kızıştırdı. Türkiye’deki her 10 kadından 8’inin korkulu rüyası olan lekelere karşı geliştirilen ürünler, “Cilt üzerindeki hasarlı tabakanın atılımını sağlar, soyma işlemi gerçekleştirir, yaşlılık lekelerini ve yaşlılık sonucu oluşan renk farklılıklarını ortadan kaldırır, akne lekelerinin izlerini azaltır ve güneş ışığı tarafından zarar görmüş ciltleri yeniler” iddiasıyla vitrinlerde yerini alıyor. Söz konusu kremlerin 250 milyon dolarlık toplam dermokozmetik pazarından aldığı pay da yüzde 35’e ulaşıyor.
25 milyon dolar büyüdü
Arkadaşımız Cansu Mansur’un yaptığı araştırmaya göre, son dönemlerde yıllık ortalama 25 milyon dolar büyüme gerçekleştiren dermokozmetik pazarında, cilt bakımı için ürün satın alan kişilerin yüzde 85’ini kadınlar, yüzde 15’ini de erkek kullanıcılar oluşturuyor. Özellikle doğu illerinde büyük bir sorun olan bu cilt lekeleri, iklimsel olarak güneşli gün sayısının fazla olduğu Türkiye gibi ülkelerde sorun haline geliyor. Dermokozmetik ürünler 4 farklı katagoriye ayrılıyor. Birinci sırayı yüzde 40 pazar payıyla cilt yaşlanmasına bağlı kırışıklıklar için kullanılan antiaging ürünler alırken, ikinci sırada yüzde 35 payla leke giderici ürünler bulunuyor. Dermokozmetikte nemlendirici ürünler yüzde 20, farklı cilt sorunlarına karşı kullanılan ürünler de yüzde 5 pay alıyor.
Fransa ve Almanya lider
Türkiye’de dermatokozmetik sektöründe 80 firma faaliyet gösteriyor. Pazarda Lotis Pharma, Teka, Assos, Obagi medikal, Alderma,  Neomed, Avene (Pierre Fabre), Laboratoire Bioderma, Nuxe, Loreal ve alt grupları olan La Roche Posay ile Vichy, Babe, Uriage, Dr Murad, Darphin, Skincode ve Skin Ceuticals başlıca firmaları oluşturuyor. Fransız ve Alman firmaları, dermokozmetik sektöründe hem ürün geliştirmede, hem üretimde lider konumda bulunuyorlar. Türkiye’de de bu markalar büyük oranda sektörde ön plana çıkıyor. Cilt lekeleri için kullanılan dermokozmetik ürünlerin dünyadaki toplam pazarı da yıllık 3.5 milyar doları buluyor.
Uzman kontrolü önemli  
Dermatologlar, dermokozmetik ürünlerin diğer marketlerde satılan kozmetiklerden farklı olarak, eczanelerden alınan, uzman kişiler tarafından reçetelendirilen ürünleri oluşturuyor. Türkiye’de en çok Akdeniz ve Doğu Anadolu bölgelerinde özellikle de güneşe ve iklime bağlı olarak daha fazla cilt lekelenmelerine rastlandığına dikkat çeken İnanır Group Sothy’s Yönetim Kurulu Başkanı Dursun İnanır, “Dermokozmetik ürünler tüketiciler tarafından etkinliği ve kalıcı sonuçları nedeniyle tercih edilmekte. Bu nedenle kesinlikle bu konuda eğitim almış sertifikalı uzmanlar tarafından kullanılmalı ve gelen kişinin cilt teşhisi, kontrolü, ciltte yer alan problemlerin tespiti, çözüm için gerekli bakım periyodları ve evde kullanılacak ürün seçimleri yine uzmanlar tarafından yapılmalıdır” diye konuşuyor.
60 TL’den başlıyor
Leke çıkarıcı iddiasıyla raflara giren ürünlerin fiyatları 60 TL’den başlayıp, 350 TL’ye kadar çıkıyor. Ürün fiyatları marka, ürünün içeriği ve zenginliğine, aracı firmaların yurtdışı firmalarla yaptığı anlaşmalara göre değişiklik gösteriyor. Leke çıkarıcı ürünlerin fiyatları, zorlu bir cilt sorunuyla baş ettikleri ve devamlı yeni içeriklerin araştırıldığı bir alt segmentte oldukları için ortalama cilt bakım ürünlerinden daha yüksek oluyor.

Haberin Devamı

Cilt lekeleri neden oluşuyor

Haberin Devamı

Ciltte leke daha çok bilinçli veya bilinçsiz şekilde güneş ışınlarına fazla maruz kalmakla oluşuyor.
Ultra Viole ışınlarıyla uyarılan ciltte normal hareket eden iç hücrelerin (melanositler) fazla çalışması lekelerin oluşumuna neden oluyor.
Buğday ve esmer tenli kişilerde melazma (güneş lekesi) şikâyeti fazla olurken, açık tenli kişilerde bu lekeler çil ve ben tarzı lekeler şeklinde kendini gösteriyor.
Bu çiller kalıtsallığı nedeniyle tedavi edilmesi mümkün olmuyor.
Kadınlarda gebelik dönemleri ve doğum kontrol hapı gibi hormon içerikli ilaç kullanımı, güneş ışınlarıyla reaksiyona giren cilt bakım ve makyaj ürünleri lekelenme sebebi olabiliyor.
Cilde lazer ve akne tedavisi, kimyasal peelingler gibi tıbbi ve kozmetik nedenlerle müdahale yapıldıktan sonra güneşe çıkmak da leke riskini artırıyor.

Haberin Devamı

Lekeleri önlemek için güneşten korunmak şart

LEKE ürünlerin ardından cildi güneşe karşı koruma özelliği bulunan bir nemlendirici kullanılması gerektiğini söyleyen Clinique Baş Dermatoloğu Dr. David Orentreich, kadınlara lekesiz bir cilde sahip olabilmeleri için önerilerde bulundu. Orentreich, “Güneş ışınlarına maruz kalmak lekelenmenin birinci etkeni olduğu için cilde uygun bir güneş koruması kullanılması şart ve bu ürünü kışın dahi kullanılmalı, çünkü güneş ışınları artık kışın da cildi etkiliyor. Sigara dumanı ve hava kirliliği gibi çevresel zararlı etkenlerden korunmaya çalışılmalı” dedi.

Meyve asidi, yosun özü ve ay çiçeği içeriyor

LEKE tedavisi, uzun süren (ortalama 2- 3 ay) ve dikkat edilmezse sorunun tekrar ortaya çıkabileceği bir tedavi türü olduğu için bu tedavide kullanılan ürünler içeriklerinde bulunan Glikolik asit, Vitamin PP, Lysin Azeilat, Androgrofolid gibi özel aktif maddelerle lekeleri yavaşça soyan formülasyonlara sahip.
Leke tedavisinde kullanılan kremlerde renk hücrelerinin onarımını artıran antioksidan nitelikte maddeler kullanılıyor. Bunları ise meyve asidi, beyaz çay, şeytan otu, meyan kökü, ay çiçeği, kırmızı yosun özü oluşturuyor.

Yazarın Tüm Yazıları