Boşuna ‘iç güzellik önemli’ demiyoruz

Beckham, Ronaldo gibi rol modellerin eşliğinde parlayan; Eva Mendes’li, Victoria Beckham’lı reklam kampanyalarıyla fetiş unsuruna dönüşen erkek iç çamaşırı dünyası altın çağını yaşıyor. Sorarım size: “Yoksa siz hâlâ...”

Haberin Devamı

Japon sumo güreşçilerini, Hawaii yerlilerini ve uzun yün kilotlu kovboylarını anımsayın. Zamanında iç çamaşırı kullanımı sadece kapatma ve korunma ihtiyacına yönelikti. 50’li yıllarda değişim başladı, erkek iç çamaşırı hijyenik, koruyucu ve kamufle edici olmaktan çıkıp, bir moda ürününe dönüştü. En çok giyilen ve sevilen iç çamaşırı ‘boxer’, adından da anlaşılacağı gibi profesyonel dövüşçü şortlarından esinlenlerek ilk kez 1880 yılında üretildi. Bugün gelinen noktaysa şu: Markalar erkekler için sadece ‘underwear’ başlığıyla iç çamaşarı koleksiyonu çıkarmıyor, yanına evde giymeye yönelik, rahat kumaşlardan tasarlanan ‘homewear’ ya da ‘loungewear’ koleksiyonları da ekliyor. Modern erkek baba yâdigarı çizgili, paçalı, uzun pijamaları annesinin evinde bıraktı, en ‘ev haliyle’ bile stil sahibi olma derdinde. Erkeklerin yatak kıyafetlerine, iç giyim koleksiyonlarına duyduğu ilgi, markaların iştahlarını kabarttı; birçok marka şöhret isimler, seksi çekimler eşliğinde iç çamaşırı meselesine daldı. Yıllardır sırf iç giyim koleksiyonları için, özel reklam kampanya çekimleri düzenleyen markalar var. Emporio Armani’nin iççamaşırı reklam çekimlerini hatırlayın. David ve Victoria Beckham çifti, Mert&Marcus’un ojektifi karşısına geçmiş, verdikleri seksi iç çamaşırı pozlarıyla uzun süre konuşulmuştu. David Beckham son iki sezondur işi birkaç adım öteye götürdü, modellikle sınırlı kalmayıp H&M için iç çamaşırı tasarlamaya başladı. Calvin Klein’ın iççamaşırı reklam kampanyasında Eva Mendes ve İrlandalı model Jamie Dornan’ı birlikte kullanması; D&G’nın İtalya’nın milli yüzücülerini birer iç çamaşırı modeline dönüştürmesi ‘underwear’ koleksiyonlarına verilen önemin en somut kanıtları. Bu yüzden iç güzellik deyip geçmiyoruz, iç çamaşırı alışverişine çıkıyoruz! Peki, hangi model için hangi mağazalara bakmalı? Klasik ama seksi koton iç çamaşırları için CK, Tommy Hilfiger veya Hugo Boss’a; renkli koleksiyonlar için H&M, Paul Smith veya Diesel’e; daha iddialı modeller ve ‘loungewear’ alternatifleri için D&G, Gianfranco Ferre, Zara, Zara Home veya Marks&Spencer’e; niyetiniz uygun fiyatlı bir model bulmaksa T-box ve Blackspade markalarına göz atabilirsiniz.

Yazarın Tüm Yazıları