Bir yarış böyle geçti...

Güncelleme Tarihi:

Bir yarış böyle geçti...
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 31, 2001 12:16

Hockenheim pistinin uzun düzlükleri ve tehlikesiz yapısı yüzünden oldukça monoton ve olaysız geçmesi beklenilen Almanya GP'si, ardı ardına yaşanan kazalara ve sürpriz gelişmelere sahne oldu.

Haberin Devamı

Daha yarışın start anında Michael Schumacher'in Ferrari'si vites kutusu problemi ile yavaşlayıp durma noktasına gelince, seyirciler arkadan gelen pilotlardan Luciano Burti'nin arabasının önce Ferrari'ye çarptığını, daha sonra ise bir anda havada taklalar attığını gördüler. Burti'nin Prost marka arabası ilk virajın solundaki kum havuzuna inerek lastik bariyerlere çarptı. Havada uçuşan tekerlekler ve araba parçaları yere indiğinde, her iki sürücünün de sapasağlam olduğu görüldü.

Ancak piste yayılan parçalar o kadar çoktu ki, pilotlar önce Güvenlik Aracının ardına dizildiler, daha sonra ise sallanan kırmızı bayraklar yarışın durdurulduğunu gösterdi.

15 dakika sonra verilen ikinci startın ardından sorunsuz bir çıkış yaşandı ve yarışa en önde başlayan Juan Pablo Montoya rahat bir liderlik elde ederek, takım arkadaşı Ralf Schumacher ile arasını açmaya başladı. Kolombiya'lı pilot ilk problemini pitstop sırasında yakıt tabancasının çalışmamasıyla yaşadı ve yarım dakikaya yaklaşan pitstop yüzünden liderliği kaybetti. Piste döndüğünde yine de yeteri kadar hızlı olan ve normal şartlarda ikincilik elde etmesine kesin gözüyle bakılan Montoya, BMW motoru iflas edince yarış dışı kaldı.

Günün ilginç gelişmelerinden biri de Jordan takımında yaşandı. Hafta içinde Heinz Harald Frentzen'in işine son vererek yerine Ricardo Zonta'yı getiren takımın patronu Eddie Jordan, Alman taraftarlardan büyük tepki aldı. Jordan'ın şansı pistte de yaver gitmedi. Arrows pilotu Jos Verstappen'i geçmek isteyen Zonta, gereksiz bir risk alınca ön kanadını kaybederek pit'e girdi ve daha sonra da fren problemi ile yarış dışı kaldı.

Diğer Jordan pilotu Jarno Trulli ise BAR takımından Olivier Panis ile yaptığı mücadele sırasında spin atarak yoldan çıktı. Birkaç pozisyon kaybederek yarışa dönen İtalyan pilot, daha sonra arabasının aldığı hasar yüzünden yarışa veda etti. Jordan'ın talihsizlikleri bununla da bitmedi. Jacques Villeneuve yarışı üçüncü olarak bitirip 4 puan kazanınca, BAR takımı Markalar Şampiyonasında Jordan'ın önüne geçti. Üstelik her iki takım da aynı Honda motorunu kullandığı için yaşanan "ikili" rekabette de Jordan geriye düştü.

Günün diğer bir şanssız ekibi ise McLaren'dı. Michael Schumacher'in Hakkinen'i ve Barrichello'nun da (yakıt yükü hafif arabası sayesinde) David Coulthard'ı geçmesiyle ezeli rakibinin gerisinde kalan İngiliz ekip, bir yarıştan daha puansız ayrıldı. Önce Mika Hakkinen arabasındaki hidrolik sızıntısı ile yarış dışı kaldı. Daha sonra ise Michael Schumacher'in Ferrari'sinin yavaşlayarak durması üzerine şampiyonluk yolunda umutlanan Coulthard, motor problemi ile arabasını kenara çekti ve pit bölgesine yürüyerek dönmek zorunda kaldı.

3 büyük takımın ardından gelen en iyi ekip olan İsviçre'li Sauber'de de her şey yolunda gitmiyordu. Önce Raikönnen pit stop sırasında yarışa veda etti, daha sonra ise Jaguar pilotu Pedro de la Rosa, Sauber'den Nick Heidfeld'e çarptı ve her iki pilot da yarış dışı kaldılar. İspanyol pilot yarış sonrası Heidfeld'den özür dileyerek hatanın kendisinde olduğunu itiraf etti.

Prost takımından Luciano Burti, belki de günün en pahalı pilotu oldu. Aynı gün içinde iki araba birden parçalayarak takımına yaklaşık 1 trilyona yakın zarar veren sürücünün yaptıklarını, takım arkadaşı Jean Alesi aldığı bir puan ile biraz olsun unutturdu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!