Güncelleme Tarihi:
19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı coşkusu tüm Türkiye'yi sararken, vatandaşlar "19 Mayıs'ta otobüsler bedava mı?" sorusuna yanıt arıyor. Resmi Gazete'de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararı ile Marmaray, Başkentray ve İZBAN gibi ana hatlarda ulaşım müjdesi geldi. Peki, 19 Mayı otobüsler ücretsiz mi? İşte İstanbul, Ankara ve İzmir’de 19 Mayıs toplu taşıma detayları...
RESMİ Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararına göre, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı dolayısıyla toplu taşıma ücretsiz olacak.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararına göre, 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü ve 19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı'nda Başkentray, Marmaray, İZBAN, Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistme Hattı ve Gayrettepe-İstanbul Havalimanı-Arnavutköy Metro Hattı seferleri ücretsiz olacak.
EGO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AÇIKLAMASI
"Değerli Vatandaşlarımız,
EGO Genel Müdürlüğü toplu taşıma araçları (EGO Otobüsleri, Metro ve ANKARAY) ile 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nın 107. yılı dolayısıyla, 19 Mayıs 2026 Salı günü vatandaşlarımıza Cumartesi çalışma programında ücretsiz olarak hizmet verilecektir.
Aynı tarihte Özel Halk Otobüsleri (ÖHO) ile Özel Toplu Taşıma Araçları (ÖTA) ise ücretli olarak hizmet vermeye devam edecektir.
Ayrıca, toplu taşıma hizmetlerimizde saha denetim sorumluları ile Otobüs Filo Takip ve Raylı Sistem Kontrol Merkezlerimiz tarafından yolcu yoğunluğu anlık olarak takip edilecek; ihtiyaç duyulması hâlinde vatandaşlarımızın mağduriyet yaşamamaları adına ilave otobüs ve tren seferleri derhâl devreye alınacaktır."
İzmir: İzmir Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki ESHOT, İZULAŞ, İZDENİZ, Metro ve Tramvay seferleri için belediye meclisinden çıkacak karara göre genellikle ücretsiz veya indirimli uygulama yapılmaktadır. Ancak İZBAN’ın ücretsiz olacağı kesinleşmiştir.



