Güncelleme Tarihi:
Bina hasar tespiti başvuru ekranı e-Devlet ile takip ediliyor. İstanbul'da meydana gelen depremin ardından evleri yıkılmayan vatandaşlar hasar durumu sorgulamalarına yoğunlaştı. Evlerinde çatlak olan ve bölgede bulunan vatandaşlar, binam depreme dayanıklı mı hasar tespiti nasıl yapılır? gibi sorulara odaklandı. İşte, bina hasar tespiti sorgulama ve başvuru ekranı e-Devlet!
Hasar tespiti için başvurular e-Devlet üzerinden alınıyor. İşte, adım adım bina hasar tespiti başvurusu yapma;
e-Devlet’e giriş yapın.
Arama çubuğuna “Hasar Tespit Başvurusu” yazın.
“Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı - Hasar Tespit Başvurusu” hizmetine tıklayın.
Açılan formda istenen bilgileri doldurun:
Adres bilgisi (bina adresi)
Hasar durumu (varsa fotoğraflar)
İletişim bilgileri
Başvurunuzu onaylayıp gönderin.
Kaymakamlık veya İl/İlçe Çevre ve Şehircilik Müdürlüklerinden BaşvuruŞehir merkezlerinde, il afet ve acil durum müdürlükleri ile çevre ve şehircilik il müdürlüklerine doğrudan başvuru yapılabileceği gibi, ilçe, belde ve köylerde kaymakamlıklara da dilekçeyle başvuru yapılabilir.
BİNA HASAR TESPİT BAŞVURU EKRANI
AFAD veya Alo 181 Üzerinden Bilgi Alma
Hasar tespitiyle ilgili bilgi almak için:
AFAD İl Müdürlükleri
Alo 181 Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Hattı
Yapılan tespitlerin sonuçları yine e-Devlet üzerinden “Afet Hasar Tespit Sonucu Sorgulama” hizmeti aracılığıyla görüntülenebiliyor.
Ayrıca mahalle muhtarlıkları ve ilçe kaymakamlıkları da bu konuda bilgi verebiliyor.