Güncelleme Tarihi:
Adalet Bakanlığı Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Sınavı'nın 30 Kasım'da yapılacağını, başvuruların 25 Ağustos-5 Eylül arasında alınacağını duyurdu.
1. GENEL ŞARTLAR
a) Görevde yükselme yazılı sınavının son başvuru tarihinden önceki son üç yıl içerisinde denetim elemanlarınca hakkında zayıf rapor düzenlenmemiş olmak.
b) İlan edilen kadro için bu şartı sağlayan personel bulunmaması durumu hariç olmak üzere Bakanlıkta en az iki yıl çalışmış olmak.
c) 10/7/2003 tarihli ve 25164 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Adalet Bakanlığı Memur Sınav, Atama ve Nakil Yönetmeliğinde belirtilen diğer şartları taşımak.
d) Yazılı ve sözlü sınavda başarılı olmak.
2. ÖZEL ŞARTLAR
A. Şube müdürü kadrosuna atanabilmek için;
a) En az dört yıllık yüksekokul, fakülte veya adalet yüksekokulu, meslek yüksekokullarının adalet bölümü veya adalet meslek eğitimi ön lisans programı mezunu olmak,
b) Adli destek ve mağdur hizmetleri müdür yardımcısı, araştırmacı, eğitim uzmanı, sivil savunma uzmanı ve uzman kadrolarında ayrı ayrı veya birlikte en az üç yıl; mühendis, çözümleyici, istatistikçi, programcı, sayman, koruma ve güvenlik şefi, koruma ve güvenlik amiri veya şef kadrolarında ayrı ayrı veya birlikte en az beş yıl; bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, zabıt kâtibi, memur, satınalma memuru, veznedar, emanet memuru, tebligat memuru, santral memuru, sekreter, koruma ve güvenlik görevlisi, şoför, mübaşir, kütüphaneci, mütercim, mimar, öğretmen, eğitim rehberi, biyolog, sosyal çalışmacı, psikolog, pedagog, sosyolog, hemşire, sağlık memuru, laborant, tekniker, teknisyen, teknik ressam, işaret dili tercümanı ve avukat kadrolarında ayrı ayrı veya birlikte en az yedi yıl olmak üzere toplam en az on yıl hizmeti bulunmak.
B. Bilgi işlem müdürü kadrosuna atanabilmek için;
a) En az dört yıllık yüksekokul veya fakültelerin; bilgisayar, yazılım, elektrik, elektronik, elektrik-elektronik, elektronik ve haberleşme, endüstri, fizik, matematik mühendislikleri ile matematik, fizik veya istatistik bölümlerinden mezun olmak,
b) Adli destek ve mağdur hizmetleri müdür yardımcısı, araştırmacı, eğitim uzmanı, sivil savunma uzmanı ve uzman kadrolarında ayrı ayrı veya birlikte en az üç yıl; mühendis, çözümleyici, istatistikçi, programcı, sayman, koruma ve güvenlik şefi, koruma ve güvenlik amiri veya şef kadrolarında ayrı ayrı veya birlikte en az beş yıl; bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, zabıt kâtibi, memur, satınalma memuru, veznedar, emanet memuru, tebligat memuru, santral memuru, sekreter, koruma ve güvenlik görevlisi, şoför, mübaşir, kütüphaneci, mütercim, mimar, öğretmen, eğitim rehberi, biyolog, sosyal çalışmacı, psikolog, pedagog, sosyolog, hemşire, sağlık memuru, laborant, tekniker, teknisyen, teknik ressam, işaret dili tercümanı ve avukat kadrolarında ayrı ayrı veya birlikte en az yedi yıl olmak üzere toplam en az on yıl hizmeti bulunmak.
C. Adli destek ve mağdur hizmetleri müdürü kadrosuna atanabilmek için;
a) En az dört yıllık yüksekokul ve fakültelerin psikoloji, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, eğitim programları ve öğretim, sosyal hizmet bölümlerinden veya eğitim fakültelerinden mezun olmak,
b) Adli destek ve mağdur hizmetleri müdür yardımcısı kadrosunda toplam en az iki yıl veya psikolog, pedagog veya sosyal çalışmacı kadrolarında ayrı ayrı veya birlikte en az yedi yıl olmak üzere toplam en az on yıl hizmeti bulunmak.
D. Yazı işleri müdürü kadrosuna atanabilmek için;
a) En az dört yıllık yüksekokul, fakülte veya adalet yüksekokulu, meslek yüksekokullarının adalet bölümü veya adalet meslek eğitimi ön lisans programı mezunu olmak,
b) En az yedi yılı zabıt kâtibi kadrosunda olmak üzere toplam en az on yıl hizmeti bulunmak.
E. Adli destek ve mağdur hizmetleri müdür yardımcısı kadrosuna atanabilmek için;
a) En az dört yıllık yüksekokul veya fakültelerin; psikoloji, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, eğitim programları ve öğretim, sosyal hizmet bölümlerinden veya eğitim fakültelerinden mezun olmak,
b) Psikolog, pedagog veya sosyal çalışmacı kadrolarında ayrı ayrı veya birlikte en az dört yıl olmak üzere toplam en az altı yıl hizmeti bulunmak.
F. Şef kadrosuna atanabilmek için;
a) En az iki yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,
b) Bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, zabıt kâtibi, memur, satınalma memuru, veznedar, emanet memuru, tebligat memuru, santral memuru, sekreter, koruma ve güvenlik görevlisi, şoför, mübaşir, kütüphaneci, mütercim, mimar, öğretmen, istatistikçi, programcı, eğitim rehberi, biyolog, sosyal çalışmacı, psikolog, pedagog, sosyolog, hemşire, sağlık memuru, laborant, tekniker, teknisyen, teknik ressam, işaret dili tercümanı ve avukat kadrolarında ayrı ayrı veya birlikte en az üç yıl olmak üzere toplam en az beş yıl hizmeti bulunmak.
G. Koruma ve güvenlik şefi kadrosuna atanabilmek için;
a) En az iki yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,
b) Koruma ve güvenlik görevlisi kadrosunda en az üç yıl olmak üzere toplam en az beş yıl hizmeti bulunmak,
c) 10/6/2004 tarihli ve 5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanunda belirtilen şartları taşımak.
H. Zabıt kâtibi kadrosuna atanabilmek için;
a) En az lise veya dengi okul mezunu olmak,
b) Adalet Bakanlığı Memur Sınav, Atama ve Nakil Yönetmeliği uyarınca yapılacak uygulamalı sınavda başarılı olmak,
c) Teknisyen yardımcısı, hizmetli, aşçı, kaloriferci, bekçi ve dağıtıcı kadrolarında ayrı ayrı veya birlikte en az bir yıl olmak üzere toplam en az iki yıl hizmeti bulunmak.
I. Mübaşir kadrosuna atanabilmek için;
a) En az lise veya dengi okul mezunu olmak,
b) Teknisyen yardımcısı, hizmetli, aşçı, kaloriferci, bekçi ve dağıtıcı kadrolarında ayrı ayrı veya birlikte en az bir yıl olmak üzere toplam en az iki yıl hizmeti bulunmak.
K. Memur kadrosuna atanabilmek için;
a) En az lise veya dengi okul mezunu olmak,
b) Teknisyen yardımcısı, hizmetli, aşçı, kaloriferci, bekçi ve dağıtıcı kadrolarında ayrı ayrı veya birlikte en az bir yıl olmak üzere toplam en az iki yıl hizmeti bulunmak.
Başvurular https://pgmkariyer.adalet.gov.tr adresli internet sitesinden yapılacak olup, adaylar 25 Ağustos 2025-5 Eylül 2025 tarihleri arasında saat:23.59.59’a kadar başvuruları gerçekleştireceklerdir. Şahsen veya posta yoluyla yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.
YAZILI SINAV NE ZAMAN?
Görevde yükselme sınavı, 30 Kasım 2025 Pazar günü saat 10.00’da (Adana, Ankara, Antalya, Diyarbakır, Erzurum, İstanbul, İzmir, Trabzon) 8 il merkezinde yapılacaktır. Adaylar tek bir sınav merkezi seçebilecek, sınav merkezi değiştirme talepleri kabul edilmeyecektir.
Fotoğraflı sınav giriş belgeleri 21 Kasım 2025 tarihinde https://www.meb.gov.tr adresli internet sitesinden yayımlanacaktır.


