Ayto Ve KOSGEB İşbirliğiyle Markalaşma Ve Kurumsallaşma Semineri

Güncelleme Tarihi:

Ayto Ve KOSGEB İşbirliğiyle Markalaşma Ve Kurumsallaşma Semineri
Oluşturulma Tarihi: Kasım 17, 2015 14:17

AYDIN'DA MARKALAŞMA SEMİNERİ DÜZENLENDİ

Aydın Ticaret Odası ve KOSGEB’in ortaklaşa düzenlemiş oldukları ‘KOBİ’lerde Kurumsallaşmanın Geliştirilmesi ve KOBİ’lerde Markalaşmaya Geçiş’ semineri Ticaret Odası toplantı salonunda yoğun bir katılımla gerçekleşti.
KOSGEB’in 300 Bin TL üst limite kadar destek olacağı Markalaşma ve Kurumsallaşma semineri KOBİ Uzmanları Cengiz Sıtkı ve Barışcan Gülay tarafından verildi.
Seminerde firmaların özellikle kurumsallaşma ve markalaşma anlamında önemli bir adım atmaları noktasında KOSGEB tarafından verilen destek programları ve projelerin hazırlanması hakkında bilgiler anlatıldı. Projelerin hazırlanmasında öncelikle olarak fikir çok önemli olduğunu söyleyen KOBİ uzmanı Cengiz Sıtkı “ Her şey bir fikir ile başlar, fakat her fikir bir proje olmaya bilir. Proje; Belirli bir yerde, belirli bir zaman ve bütçe çerçevesinde, bir başlama ve bitiş noktasına sahip, hedeflenen belirli amaçların gerçekleştirilmesine yönelik olarak planlanan faaliyetler bütünüdür. Bu anlamda KOSGEB’e sunulacak projeler çok önemli. İşletmenin belirlenmiş bir sorunu veya ihtiyacını gidermek üzere birden fazla etkinlik veya faaliyetlerin bir araya gelmesiyle, bazı çıktıların elde edilmesi ve bu çıktılar aracılığıyla proje amacına ulaşılmasını sağlamalıdır. Yalnızca bir mal veya hizmetin teminine yönelik bir faaliyet proje olarak sunulmamalıdır. Proje, işletmenin tüm sorun ve ihtiyaçlarını gidermeye yönelik olmamalıdır” şeklinde konuştu.
AMAÇ, HEDEF VE BÜTÇE BELİRLENMELİ
Projelerin, net olarak tanımlanmış, açık olarak ifade edilmiş ve okunduğunda farklı anlamlar çağrıştırmayacak bir amacı olması gerektiğini söyleyen KOBİ Uzmanı Barışcan Gülay “Amacınız soyut ve ulaşılamaz değil; ulaşılabilir, gerçekçi ve somut çıktılar üreten nitelikte olmalıdır.Proje amacını gerçekleştirmek için hedefler ve bu hedeflere ulaşmak için de planlanmış faaliyetler tanımlanmalıdır. Seçilmiş olan faaliyetlerin ve bu faaliyetleri gerçekleştirirken kullanılacak yöntemlerin projenizin amaçlarına ulaşmak için gerekli ve doğru seçilmiş olmasına dikkat edilmelidir. Faaliyetleriniz zaman planınız ve bütçeniz için temel oluşturacaktır. Bu sebeple amaç-hedef-bütçe açısından anlamı ilişkiler kurabileceğiniz faaliyetler belirlenmelidir. Faaliyetleri gerçekleştirdikten sonra projenin tamamlanması sonucunda somut bir çıktının olması gerekmektedir. Proje bütçesinde yer verilen giderler, proje faaliyetleri ile ilişkilendirilmelidir. Proje bütçesi oluşturulurken gerçek maliyetlere odaklanılmalı ve gerekli piyasa araştırması yapılarak uygun maliyetler tespit edilmelidir. Proje destek programına mutlaka KOSGEB veri tabanına kayıtlı aktif durumda olan ve Türk Ticaret Kanunu’nda tanımlı gerçek veya tüzel kişi statüsündeki işletmeler başvurabilir. Başvurular Kasım ayının sonunda kadar KOSGEB veri tabanından yapılabilecek” dedi.
MAĞDUR DURUMA DÜŞMEYİN
Seminer hakkında konuşan AYTO Genel Sekreteri İlknur Kabasakal, “Aydın Ticaret Odası olarak Odamız üyelerinin markalaşma ve kurumsallaşma yönündeki çalışmalarını çok önemsiyoruz. KOSGEB tarafından verilen “KOBİ Proje Destek Programı” dahilinde gerçekleştirilecek olan ve markalaşma ve kurumsallaşma adına projelerin nasıl hazırlanacağı, destek kapsamında olan sektörler ve destek programının amacı ile kapsamı hakkında katılımcılara detay bilgiler verildi.” dedi.
AYTO Üyelerine uyarıda bulunan Genel Sekreter İlknur Kabasakal, piyasada danışman firma adı ile pek çok firma faaliyet gösterdiğini belirterek danışman firmalar konusunda mağdur duruma düşmemek için hassasiyet göstermelerini istedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!