Aynı şubedeki hesaptan da ücret alıyorlar

BANKALAR, sadece müşteri çeki, EFT ya da havale gibi işlemlerde değil, artık aynı şubedeki hesaplar için de komisyon talep etmeye başladı. Sadece internet ve telefon bankacılığı ile ATM makinelerinden gerçekleştirilen işlemler için komisyon ödenmiyor.

YAPTIKLARI işlemlere karşılık komisyon adı altında müşterilerden alınan ek ücretler, bankalar için iyi bir gelir kaynağı oldu. Bankalar, sadece müşteri çeki, EFT ya da havale gibi işlemlerde değil, aynı şubedeki hesaplar için de komisyon talep etmeye başladı. Bu da, hesap açma ya da kendi hesabına para yatırma dışında kalan tüm işlemler için, müşterilerin ücret ödenmesine yol açıyor.

Komisyon ödemek istemeyen müşterilerin, tüm bankacılık işlemlerinde internet ve telefon bankacılığına yönelmesi gerekiyor. Bu yolla, şubelerde ki aşırı yüklenmeyi azaltmayı amaçlayan bankalar, müşterilerinden aldıkları komisyonlara gerekçe olarak, şubesiz bankacılığı teşvik etmeyi gösteriyor.

GELİR KAYNAĞI

Ancak, tüm müşterilerin internet ya da telefon bankacılığını kullanamaması, şubelerden gerçekleştirilen işlemlerin bankalar için önemli bir gelir kaynağına dönüşmesine neden oluyor. Bu da, bankaların komisyon uygulamasını sürekli yaygınlaştırmasına yol açıyor. EFT’den havaleye, çekten kullandırılan krediye kadar birçok işlem için ek ücret talep eden bankalar, artık, aynı şube içindeki hesap işlemlerinden de ücret talep ediyor.

HEDEF ŞUBESİZ BANKACILIK

Bunda da, öncülüğü Akbank yapıyor. Akbank, yeni başlattığı uygulamayla hesap aynı şubede olsa dahi, müşterilerinden komisyon adı altında ek ücret talep etmeye başladı. Akbank’da müşteriler sadece, hesap açarken ya da kendi hesaplarına para yatırırken komisyon ödemiyor.

Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı, hesap aynı şubede olmasına rağmen Göztepe Şubesi’ne yatırdığı 429 milyon liralık kira bedeli için, 19 milyon lira komisyon ödemek zorunda kalan okuyucularımızdan Nur Batır’ın başvurusuyla ilgili olarak Akbank yetkilileriyle görüştü. Son uygulamanın şubesiz bankacılık sistemini teşvik etmek amacıyla kasım ayından itibaren başlatıldığına dikkat çeken banka yetkilileri, ‘Şubelerde yapılan bir çok işlem, telefon ve internet bankacılığı ya da ATM makinelerinden, herhangi bir ücret ödenmeden kolayca gerçekleştirilebiliyor. Buna rağmen müşteriler, banka şubelerini kullanmaktan vaz geçmiyor’ dedi. Telefon ve internet bankacılığı kullanıldığı taktirde, sıra bekleme derdinin ortadan kalktığına da değinen Akbank yetkilileri, ‘Ayrıca, şubesiz bankacılık sisteminde her türlü işlem, hızlı ve sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Tüm bunlara rağmen müşteriler, banka işlemlerinde şubeleri kullanmak isterlerse, bunun da bir maliyeti var. Müşterinin bu maliyeti üstlenmesi gerekiyor’ dediler.
Yazarın Tüm Yazıları