Türk turizmi açısından fırsat yılı

Güncelleme Tarihi:

Türk turizmi açısından fırsat yılı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2022 13:24

Tüm dünyada 2020 yılında patlak veren salgın döneminde ciddi bir kriz yaşayan turizm sektörü, salgının sona ermesiyle rahat bir nefes almayı umarken bu kez de Rusya ve Ukrayna arasında başlayan savaşın etkilerini hafifletmeye çalışıyor. Ancak Türkiye’deki turizm sektörü, savaşa rağmen bu yıl oldukça umutlu.

Haberin Devamı

TURİZM alanında kongreler düzenleyen ‘Uzakrota’ tarafından Almanya’nın başkenti Berlin’de düzenlenen bir etkinlikte turizm sektörü bir araya geldi. Farklı alanlardaki uzman sektör çalışanlarının katıldığı etkinlikte, son gelişmeler ele alındı. Türkiye’den ve Almanya’dan katılımcılar salgın döneminin ardından savaşa rağmen Türk turizmi açısından iyimser görüş belirtti. Konuşmacı olarak etkinliğe katılan Rixos Otelleri Global Pazarlama ve Strateji Direktörü Yakup Aksoy, Rixos grubu olarak Rusya-Ukrayna savaşı başlar başlamaz alternatif pazarlara yöneldiklerini söyledi: “Salgını bitirdik ve yeni bir güzel sezona başlıyoruz derken, Rusya-Ukrayna arasında savaş patlak verdi. Türkiye açısından iki önemli ana pazar. Sonuçta biz, toplam turizmimizin yüzde 60’ını bu iki ülkeden alıyoruz. Rixos olarak daha savaş başlar başlamaz hemen çalışmalara başlayıp alternatif pazarlara açıldık. İngiltere, Almanya veya Orta Doğu gibi bölgelere odaklandık. Bu bölgelerde daha önce deneyimlerimiz olduğu için hemen adapte olabildik. Her şeye rağmen savaşın ilk günlerindeki beklentilerimizin çok üstünde bir başarı elde ettik. Şu an oteller veya villa tarzı hizmetlerimiz ile ‘Land of Legends’ gibi tematik parklarımız doldu. Nisan ayı itibariyle yüzde 85 rezervasyon aldık. Bu rakam salgın öncesindeki dönemden bile yüksek.”

Türk turizmi açısından fırsat yılı

Yakup Aksoy

Haberin Devamı

‘ALMANYA’DA 3.5 KAT BÜYÜDÜK’
“2018’den bu yana Almanya pazarında iş hacmimizi 3.5 kat büyüttük. Sadece Almanlara değil, burada yaşayan Türk toplumuna da hitap ediyoruz. Bölgelere göre, değişen yaş ortalaması ve kültürel özellikleri dikkate alarak tanıtım gerçekleştirdik. Bu bağlamda online ve dijital ağırlıklı olmak üzere, Almanya pazarının özel konumundan dolayı gazete ve dergilerin de dahil olduğu 360 derece tanıtım stratejisi uyguladık. 2019’dan beri Almanya pazarına yaptığımız yoğun bir yatırım var. Bunu gerek Dubai gerekse Bodrum’daki otellerimizde görebiliyoruz. Özellikle Göcek ve Belek bölgesinde. Elimizde ‘Land of Legends’ gibi turizmi yeniden tanımladığımız bir ürün olduğu için her pazara hitap edebiliyoruz. Biz, korona sonrasına bırakmadan korona sürecinde yatırımlarımızı yaptık veya alt yapılarını hazırladık. Kazakistan’da ‘Land of Legends’ temasına benzer ‘eğlence’ ağırlıklı iki tane yer açtık. Onun dışında iki otel açıldı. Türkiye’de otelleri yeniledik. Dubrovnik oteli yenilendi. Duabi’de açılacak iki otel var. Keza Mısır’da üç tane otel var. Yani pandemi sürecini yatırıma yönelik değerlendirdik ve Almanya’da yatırıma yönelik planlama çalışmalarımız var.”

Türk turizmi açısından fırsat yılı

Eda Bayraktar

Haberin Devamı

‘BU YIL LİDER TÜRKİYE OLACAK’
‘Uzakrota’ etkinliğinin konuşmacılarından biri de Antalya merkezli Paximum Global Pazarlama Direktörü Eda Bayraktar oldu. Paximum, yaklaşık 30 yıldır turizm sektöründe teknoloji alanında çözümler sunan SAN Tourism Software grubu bünyesindeki bir hizmet ürünü. Paximum, seyahat acenteleri ve büyük tur operatörlerine global çapta otel, ‘Rent a Car’ ve uçak hizmeti veriyor. 84 ülkede faaliyet gösterdiklerini belirten Eda Bayraktar’a göre bu yıl Akdeniz bölgesinde turizmin kazananı Türkiye olacak. “Bu yıl Akdeniz’de pazar payında özellikle Alman ve İngiliz turist açısından, İspanya, Yunanistan ve Türkiye arasında büyük rekabet bekleniyor. Beklenti Türkiye’nin lider ülke olacağı yönünde. Tabii ki her zaman olduğu gibi kapışma devam edecek. Ancak Türkiye’deki otellerin durumu, kalite ve hizmetler düşünüldüğünde Türkiye’nin büyük pay alacağını düşünüyoruz. Türkiye bu konularda en avantajlı ülke. Paximum’un Almanya’da temsilciliği yok ama büyük tur operatörleri ve seyahat acenteleri üzerinden Türkiye’ye ciddi anlamda turistin gelmesini sağlıyoruz. Savaşın başladığı ilk dönemde Rusya ve Ukrayna’dan birtakım iptaller gelmesine rağmen kısa zamanda rezervasyonlar dolmaya başladı. Ürünlerimizi iyileştirip salgın sonrası yoğun talebe hazırlıklı hale geldik. Şu anda 2019 rakamlarına ulaştık. Amerika’da çok yoğun satış trendi var. Türkiye’ye İngiltere’den yoğun talep geliyor.”

Türk turizmi açısından fırsat yılı

Cumhur Sefer

Haberin Devamı

‘KALDIĞIMIZ YERDEN DEVAM’
Almanya’da 2016 yılında kurulan Avrupa Türk Seyahat Acenteler Birliği’nden (COOP TRR Int. AĞ.) Cumhur Sefer de Türkiye’ye bu yıl rekor düzeyde ilgi beklediklerini söyledi. COPP TRR’nin şu anda 1178 üyesi bulunuyor bunun 700’ü ise Almanya’da faaliyet gösteren seyahat acenteleri. Cumhur Sefer, şu anda tur operatörü gibi hizmet verdiklerini belirtirken, “2019 yılında Thomas Cook’un da iflasıyla paralarını alamayan seyahat acenteleri artık bir araya gelip bizim bir tur operatörümüz olsun dedi. Çok maliyetli, masraflı bir girişim. Bu nedenle bir danışman davet ettik, bize bir anonim şirket kurmamızı tavsiye eti. 2019’da anonim şirket kuruldu ve bugün 64 hissedara sahip. 2020 Ocak ayında bir tur operatörüyle anlaştık ancak salgın başlayınca aksadı. Ancak şimdi yine kaldığımız yerden devam ediyoruz. Türkiye’ye bu yıl ilgi oldukça büyük. Bu da bizi çok sevindiriyor.”

Türk turizmi açısından fırsat yılı

Fatih Şenel, Cumhur Sefer, Mehmet Demir
Türk turizmi açısından fırsat yılı

Türk turizmi açısından fırsat yılı