NSU kurbanı Halit Yozgat için bırakılan çelenk çalındı

Güncelleme Tarihi:

NSU kurbanı Halit Yozgat için bırakılan çelenk çalındı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 09, 2026 09:40

Almanya’da, aşırı sağcı NSU terör örgütü tarafından öldürülen Halit Yozgat için anma töreninin ardından bırakılan çelenk, kimliği belirsiz kişiler tarafından çalındı. Polis, ‘ölünün huzurunu bozma’ ve ‘hırsızlık’ suçlarından soruşturma başlattı.

Haberin Devamı

Olay, Almanya’nın Kassel kentindeki Halitplatz’da (Halit Meydanı) meydana geldi. Polisin yaptığı açıklamaya göre, dört kişilik bir grup dün akşam saatlerinde anıtın önüne geldi. Güvenlik kameralarına yansıyan görüntülerde, zanlıların çelengi bir elektrikli scooter’a yükleyerek bölgeden uzaklaştığı görülüyor. Şüphelilerin ergenlik yaşlarında olduğu belirtildi.

Çalınan çelenk, Halit Yozgat’ın NSU tarafından öldürülmesinin 20. yılı dolayısıyla pazartesi günü düzenlenen anma töreninde bırakılmıştı. Nazi NSU terör örgütü tarafından 6 Nisan 2006’da babasıyla birlikte işlettiği internet kafede uğradığı silahlı saldırıda 21 yaşındayken hayatını kaybeden Yozgat, NSU’nun dokuzuncu kurbanıydı. Yozgat aynı zamanda Almanya’da NSU kurbanı olan sekiz göçmenden biriydi. Polis, çelengi çalan şüphelilerin bulunması için tanıkların emniyete başvurmasını istedi.

Haberin Devamı

Görgü tanıklarının polisin  0561-9100 numaralı telefonuna bilgi vermesi istendi.

Haberlerimizi Google’da Takip Edin
En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Googleüzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.
Google’da tercih edilen
kaynak olarak ekleyin
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!