Güncelleme Tarihi:
ADFC Başkanı Frank Masurat, bu durumun değişmesi gerektiğini vurgulayarak, "Ana yollar ve kırsal yollar boyunca bisikletliler için ayrı, güvenli ve birbirine bağlı yollar oluşturulmalı" dedi.
Eylül-Kasım 2024 arasında yapılan ankete 184 bin 500 kişi katıldı. Katılımcılar, şehirlerini bisiklet yolları, park alanları, trafik ışıkları ve riskli durumlar açısından değerlendirdi.
500 binden fazla nüfusa sahip 15 büyük şehirden 10'unda bisiklet kullanım koşullarının "belirgin şekilde iyileştiği" kaydedildi. 3,49 ile en yüksek puanı alan Frankfurt, bu kategoride birinci oldu. 200-500 bin nüfuslu şehirlerde Münster 2,97 puan aldi. 100-200 bin nüfuslu şehirlerde ise Erlangen 3,13 puan ile en iyi performansı gösterdi.
Federal Ulaştırma Bakanı Patrick Schnieder (CDU), "İyi yerel önlemler, bisiklet kullanıcılarının memnuniyetini artırıyor" dedi. ADFC Başkanı Masurat da geniş ve güvenli bisiklet yolları, bisiklet köprüleri ve park yerleri gibi yatırımların anında olumlu etki yarattığını söyledi.
Tübingen ve Saksonya'daki Auerbach gibi engebeli bölgelerde bile elektrikli bisikletlerin artan popülaritesi sayesinde bisiklet dostu altyapının geliştiği belirtildi.
15 büyük şehir arasında Nürnberg, 2022'ye kıyasla en fazla iyileşme gösteren kent oldu. Bisiklet dostu trafik ışıkları ve yeni bisiklet yollarının kalitesi kullanıcıları memnun etti. Leipzig'de yanlış park eden araçlara yönelik sıkı denetimler, Frankfurt'ta ise korunaklı bisiklet yolları ve artan bisiklet park alanları takdir topladı.
Öte yandan Berlin, Düsseldorf ve Essen gibi şehirlerde son dönemde bisiklet altyapısına yeterli yatırım yapılmaması nedeniyle kullanıcı memnuniyetinin düştüğü kaydedildi.
Fotograf: Arne Dedert/dpa