Almanya yeniden elektrik ihracatçısı oldu

Güncelleme Tarihi:

Almanya yeniden elektrik ihracatçısı oldu
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 19, 2026 08:53

Almanya Federal Şebeke Ajansı'nın (Bundesnetzagentur) açıkladığı verilere göre, ülke bu yılın Ocak-Mart döneminde komşularına 17,9 teravatsaat (TWh) elektrik satarken, dışarıdan 15,3 TWh elektrik aldı. Bu rakamlar, Almanya’nın 2023’ün dördüncü çeyreğinden bu yana ilk kez net elektrik ihracatçısı konumuna geldiğini gösteriyor. Geçen yılın aynı döneminde ise Almanya 4 TWh'lik hafif bir ithalat fazlası vermişti.

Haberin Devamı

Ajans, ihracat artışının ana nedenini Almanya’daki toptan satış elektrik fiyatlarının komşu ülkelere kıyasla çok daha fazla düşmesi olarak açıkladı. Açıklamada, "Bu durum, komşu ülkelerdeki elektrik tedarikçilerinin Alman üreticilerden elektrik almasını finansal açıdan daha avantajlı hale getirdi" denildi. Aynı şekilde, Alman tedarikçilerin yurt dışından elektrik alması için de daha az teşvik oluştu.

Yılın ilk çeyreğinde Alman elektriğinin en büyük alıcısı, geçen yıl olduğu gibi yine Avusturya oldu. İhracattaki en büyük artış ise kendileri de önemli elektrik üreticisi olan Danimarka ve Norveç’e yapılan satışlarda görüldü. Buna karşın, Almanya’nın Fransa’ya elektrik ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 50 oranında azaldı.

Dikkat çeken bir diğer veri, ihraç edilen elektriğin yüzde 57,1’inin yenilenebilir enerji kaynaklarından  sağlanmış olması. Bu oran, yenilenebilir enerjinin Almanya’nın kendi iç elektrik üretimindeki payının oldukça üzerinde bulunuyor. Almanya’nın ithal ettiği elektrikte ise yenilenebilir enerjinin payı yüzde 50,2’ye yükseldi. İthalatta tek bir enerji kaynağı bazında en büyük payı ise yine nükleer enerji oluşturdu. Ülkenin en büyük elektrik tedarikçileri sırasıyla Danimarka, Hollanda ve Fransa oldu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!