Güncelleme Tarihi:
Mahkeme, geçen cuma günü verdiği kararda, Aldi Süd’ün kampanya broşüründe bazı ürünlerin üzeri çizilmiş UVP ile ve “Yüzde 48’e varan indirim” ifadeleriyle tanıtıldığını, ancak yasal olarak belirtilmesi gereken ‘son 30 günün en düşük fiyatı’ bilgisinin yer almadığını tespit etti. Mayıs 2022’den bu yana yürürlükte olan yeni Fiyat Bilgilendirme Yönetmeliği’ne göre, fiyat indirimi izlenimi verilen reklamlarda bu bilginin sunulması zorunlu. Mahkeme Başkanı Wilko Seifert, “Reklamın tüketici tarafından nasıl algılandığı önemli. Broşürde sunulan fiyatlar sınırlı süreli kampanyalar için geçerli. Bu da fiyat indirimi reklamı anlamına gelir ve bu durumda son 30 günün en düşük fiyatının belirtilmesi gerekir” dedi. Broşürdeki tasarımın, net biçimde indirim kampanyasını yansıttığını vurgulayan Seifert, “Bu bir fiyat indirimi reklamıdır, bunu başka şekilde yorumlamak mümkün değil” ifadelerini kullandı.
MAHKEME SAVUNMAYI KABUL ETMEDİ
Broşürde “Markalı ürünler şimdi daha da ucuz” ve yüzde 48’e varan tasarruf başlıkları altında altı ürün tanıtılmış, bunlardan üçünde UVP üzeri çizilerek gösterilmişti. Aldi’nin avukatı Andreas Starcke ise mahkemeye, “Aldi müşterisi bu ürünlerin kampanya olduğunu bilir. Üzeri çizilmiş UVP, yalnızca fiyatın uygunluğunu vurgular, ürünlerin daha önce daha pahalı olduğunu söylemez” şeklinde savunma yaptı. Ancak mahkeme bu görüşe katılmadı. Tüketici Merkezi’nden Gabriele Bernhardt ise Lebensmittel Zeitung’a yaptığı açıklamada, “Biz, UVP’nin hangi durumda fiyat indirimi reklamı sayıldığını ve bu nedenle referans fiyatın belirtilip belirtilmemesi gerektiğini netleştirmek istiyoruz” dedi. Mahkemenin gerekçeli kararı ise henüz yazılı olarak sunulmadı.