ATO'ya şikayetim var

Güncelleme Tarihi:

ATOya şikayetim var
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 22, 2007 00:00

Bir günlük su kesintisi gerçekten tasarruf mu

ATO Başkanı Sinan Aygün, kesintilerin, susuzluk sorununa çare olup olmayacağı konusunda kuşkuları olduğunu belirterek, "Vatandaşlar, ihtiyaçlarının fazlasında su stoklama yoluna gidecekler. Dolayısıyla kesintinin hiçbir anlamı kalmayacak. Kesintinin dozu çok önemli. Kesintinin dozu kaçarsa, tasarruf değil, israf olur" uyarısında bulundu. Seçimlerin hemen ardından Başkent’i bekleyen susuzluk kriziyle ilgili olarak Aygün kesintilerin soruna çare olup olmayacağı konusunda kuşkuları olduğunu vurguladı. Sağlık sorunlarına da dikkat çeken Aygün şunları söyledi: "Vatandaşlarımız haklı olarak temkinli davranacaklar ve ihtiyaçlarının fazlasında su stoklama yoluna gidecekler. Hatta apartmanlarında hidrofor olan daireler bile ek su alacaklar. Doldurdukları küvet veya bidonlarını, sular geldikçe boşaltma yoluna gidecekler ve tazesiyle dolduracaklar. Ya da dolu küvetlerini banyo yapmak için boşaltacaklar. Sular kesikken açık unutulabilen musluktan, bilinmeyen bir vakitte gelerek taşan sular da eklendiğinde, su sarfiyatının boyutu büyüyecek. Dolayısıyla kesintinin hiçbir anlamı kalmayacak. Kesintinin dozu çok önemli. Kesintinin dozu kaçarsa, tasarruf değil, israf olur. Sağlık değil, hastalık olur. Uzun süreli kesintiler salgın hastalığa davetiye çıkarır."

ASKİ ALTINDAN KALKAMAZ: Uzmanlarla görüşerek sorunun sağlık boyutunu da araştırdığını kaydeden Aygün, "Kesintiler sırasında, boşalan büyük borulara, dışarıdan kirli su karışabiliyor. Kaş yapalım derken göz çıkmasın. Sağlıklı insanları bir de hasta etmeyelim" dedi. Aygün şöyle devam etti: "Su kesintilerinin günlük iki saati geçmemesi lazım. Bu, sağlık açısından ve suyun israfı açısından çok önemli. Bir günlük kesintilerde yüksek oranda israf ve sağlık tehditi olacak. Bu sıcak yaz aylarında kolera, tifüs, tifo ve kolera salgını yaşarsak kimse bunun altından kalkamaz." Ankara’daki su sorununun Ankara mülki idarelerinin boyutunu çoktan açtığını ve tedbir alınmakta gecikildiğine dikkat çeken Aygün, "Şu anda ASKİ bu işin altından kalkamaz. Mevcut hükümet derhal soruna el atarak kapıya dayanan su krizine müdahale etmek zorunda" dedi.

Sanayi nasıl etkilenecek?

Su kesintisi sanayiyi de olumsuz etkileyecek. Halen sanayide 100 gram çikolota üretmek için bir litre su kullanılıyor. Bir adet dergi için dokuz litre, 1 kg hazır kahve için 20 litre, 1 kg demir için 100 litre, 1 kg kağıt üretmek için 40 litre suya ihtiyaç var.

Ne için su tüketiyoruz?

Bir aile ayda 15 ton, yılda 180 ton su tüketiyor. Ailede tüketilen suyun kullanım alanlarına bakarak maksimum tasarrufu sağlamak mümkün. Vatandaşlar suyun yüzde 30’unu tuvaletler, yüzde 30’unu temizlik, yüzde 15’ini çamaşır, yüzde 15’ini bulaşık ve yüzde 10’unu da yemek-içmek için kullanıyor. Kentli insanların yüzde 6’sı duş alırken sürekli akan su altında yıkanıyor. Yüzde 24.4’ü diş fırçalarken suyu açık bırakıyor. Saniyede bir damla su yılda 6 ton kayba neden oluyor. Bir arabanın hortumla yıkanması halinde 250-500 litre su harcanıyor.

Tüketiciden koltuk şikayeti

KEÇİÖREN
’den bize başvuran bir tüketicimiz. Kendisi odamız üyesi "Oran Dağıtım Mobilya Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi"nden bir koltuk takımı satın almış. Ancak firmanın teslim ettiği koltuk takımının rengi; tüketicimizin mağazada beğendiği renkten farklı çıkmış. Tüketicimiz bunun üzerine firmaya başvurmuş ve koltuk takımının beğendiği renkle değiştirilmesini istemiş. Firma tüketicimizin koltuk takımını istediği renkle değiştirmiş; ancak bu sefer de firmanın teslim ettiği koltuklar kullanılmış çıkmış. ATO Tüketici Şikayet Merkezi yetkilileri firma ile görüştü. Tüketicimiz nihayet beğendiği renkte, yepyeni koltuklarına oturabildi.

Kayıtdışı telefon değiştirildi

ATO
Tüketici Şikayet Merkezi’ne başvuran bir tüketicimiz, Armada Alışveriş Merkezi’nde hizmet veren "Angora Telekomünikasyon Hizmetleri Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi Avea Bayisi"nden Nokia 8800 model bir telefon satın almış. Ancak tüketicimizin aldığı telefon faturalı ve garantili olmasına rağmen kayıtdışı çıkmış. Tüketicimiz mağduriyeti karşısında, kendisine gereken ilgiyi göstermeyen firmanın yaklaşımı sonucunda ATO’ya başvurmuş. Yetkililerimiz firma ile görüştü. Kayıtdışı çıkan telefon, yenisiyle değiştirildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!