Örnek Olma Gücü

Belki de öncü olmak,

Haberin Devamı

vizyon sağlamak, katkı sunmak, 

inisiyatif almak… 

Ya da sadece duyarlı değil fonksiyonel duyarlı olmak. 

Birçok farklı şekilde ifade edilebilir ancak bilmeli ki kurumların tahmin edilenden daha büyük bir gücü var ve 

çoğunlukla bu gücü kullanmaktansa “görünen sosyal sorumlu” olmaya 

meylediyorlar. 

… 

Tercih midir yoksa beceri ve vizyon eksikliği midir bilemem. Hatta tamamen iyi niyetle yapılan 

“biz bunu yapabildik” durumu bile olabilir.

… 

Fazlaca sosyal, toplumsal ya da çevresel gündemi olan & olmak zorunda kalan bir dönemin insanlarıyız. 

Dünyanın bu dönemine denk gelmek bizim seçimimiz değil lakin 

bununla ne yapacağımız bizim 

seçimimiz olacak! 

… 

Cinsiyet eşitliği, çocuk hakları, eğitime ve gelişime olan ihtiyaç, 

iklim krizleri, yangınlar, seller, müsilaj, 

yeşil enerji, atık yönetimi, 

Haberin Devamı

gıda israfı, çeşitli hastalıklara maruz kalanlara destek, 

sağlıklı nesiller yetiştirmek

dezavantajlı grupları topluma entegre etmek 

ve daha birçokları. 

Fazlaca farklı konu saymak mümkün ve hiçbiri önceliksiz değil. 

Hepsi ve daha fazlası çok değerli, çok öncelikli, 

çok çok acil! 

… 

İş hayatı insanları ve tabi ki kurumları kendilerine seçtikleri farklı konularda yıllardır belirli varlıklar gösteriyor. 

Bu etkinlikte; son 20 yılda yükselen sosyal sorumlu hallerin, 

yeni neslin beklediği aidiyet ve anlam arayışının, 

görünürlüğe olan etkisinin 

etkilerini tabi ki görmek mümkün. 

Ama sizce de tüm bu faaliyetin reklam olmasa da yakın bir seviyede konumlanması çok yazık değil mi? 

Sadece bağış yapan, ekibi ya da müşterisi adına şunu ya da bunu yapan, 

reklamına sosyal sorumlu olduğu alanı 

logo olarak ekleyen, 

kısıtlı bir kitle ile çeşitli etkinlikler yapan 

kurumlar sizce de bir fırsat kaybı yaratmıyor mu? 

… 

Oysa bilmeli ki hiçbir değişim ya da gelişim merkezden başlatılmazsa anlam arz edecek kadar etkin olamaz. 

Hiçbir konuda sadece sivil toplumdan, 

devlet ya da özel sektör kurumlarından salt etkinlik beklemek 

doğru değil. 

Doğru olan ortak inisiyatifi harekete geçirip, o an için seçilen gündemin kültüre yansıtılmasıdır. 

Haberin Devamı

Yani önce kendi söküğünü dikmektir. 

Kendi söküğünü dikerken, aynı kurumda bulunan büyük çalışan kitlesini eğitmek ve gücüne güvenmektir. 

… 

Tam olarak,; 

gündeminiz atık yönetimi ise kurum içinde bu konuda bilgilendirmeler yapmak, sadece kurum alanlarını değil çalışanların hayatına da dokunacak destekler sağlamaktan, 

gündem sporsa hayatlarına spor kültürünü sokmaktan, 

gıda israfı ya da sağlıklı gıda ise kurumun her alanını bu yönde güncellemekten ve bilgi kaynağı olmaktan bahsediyorum 

Özetle önemli ve etkin olan; 

seçilen & sahiplenilen konu neyse o konuda hem bilgi, hem uygulama hem de kişilerin hayatına dokunacak alanlar

 oluşturmaktır. 

… 

Çok zor değil… 

Haberin Devamı

Cinsiyet eşitliği konusunda net bilgi mekanizmaları ve prosedürleri olan kurumlar biliyorum, 

sıfır atığı destekleyen ve 

tüm tüketim malzemelerini “dönüştürülebilir” alternatiflerden seçen yönetimler biliyorum, 

otelin çatısına kovan kurup çalışanlarına ve müşterilerine örnek olan üst yönetimler tanıyorum, 

bilgi yoğun aktiviteler yapan ama bunu yaparken sadece çalışana 

değil ailelere dokunanları gözlemliyorum. 

… 

Zor değil, sadece gücü görmek vizyonu buraya çıkarmak yeterli.

Etkisinin ise toplumu olumlu yönde ve hızla değiştirecek kadar 

güçlü olduğunu söylemek mümkün.

Yazarın Tüm Yazıları