Osman Müftüoğlu Yazarın Tüm Yazıları

Yeni bir başlangıç için hazır mısınız

2dk okuma

Her yeni yıl, unuttuğumuz doğruları hatırlamak, onlara hayatımızın yeniden vazgeçilmezleri yapmak ve tabii ki tekrarlayıp durduğumuz yanlışlardan kaçınmak için muazzam bir fırsattır.

Haberin Devamı

Her sene yeni yılın ilk gününde bu köşenin okurlarına o yıl için bazı tavsiyelerde bulunur, bilgim ve aklımın yettiği ölçüde yol arkadaşlığı yapmaya çalışırım. Bu yıl geçtiğimiz senelerdeki uzun listeleri bir kenara bırakıp daha kısa bir liste hazırlamaya karar verdim. İtiraf edeyim, bu listedekilerin hepsini ben de yüzde 100 gerçekleştirme iddiasında değilim. Gelin beni dinleyin, siz de aynı duygularla başlayın, gereğinden fazla iddialı olmayın. Ve bir hatırlatmada daha bulunayım: Bu yıl çok sık konuşacağımız “psikopandemi” ve “psikoobezite” meseleleri nedeniyle listedeki bilgilere daha çok ihtiyacımız olacak. Hazırsanız buyurun...



KESİP SAKLAYIN
HARİKA BİR 2022 İÇİN 20 TAVSİYE

İLK 5
'AN'I YAŞAYALIM

1. Dünü veya yarını değil, bugünü, bu anı yaşa.

Haberin Devamı

2. Uykundan asla taviz verme.

3. Erken yat, erken kalk.

4. Her sabah bir adet “huzur vitamini” yutmayı unutma.

5. “Hayatta kal, ayakta kal” de ve “aktivite” için zaman ayır.

İKİNCİ 5
AZ KONUŞUP ÇOK DİNLEYELİM

1. Suyu lıkır lıkır değil, yudum yudum iç.

2. Az ve öz ye, lokmaları azalt, adımları çoğalt.

3. Az eleştir, çok öv.

4. Evini, aileni, işini çok sev.

5. Az konuş, çok dinle.

ÜÇÜNCÜ 5
‘RUH’U ISKALAMAYALIM

1. Hoş görmeyi ve barışmayı bil.

2. “Az çoktur, küçük güzeldir” yaklaşımını içselleştir.

3. Eğlenceli ve neşeli biri ol.

4. “Haz”dan kopma, “keyf”i ıskalama.

5. Beden ruhunla daha sık buluş ve konuş.

DÖRDÜNCÜ 5
KENDİMİZE İYİ BAKALIM

1. Müzik vazgeçilmezin olsun.

2. Her gün en az üç arkadaşını ara.

3. Sofran büyük, tabağın küçük olsun.

4. Sağlık kontrollerini ihmal etme.

5. Dualarında “sağlık ve huzur” da istemeyi unutma.

KISA BİLGİ
ALZHEİMER’I ERTELEMEK İÇİN...




1-
Göbek bağlama.

2-
Diyabete yakalanma.

3-
Tansiyonunu ayarla.

4-
Depresyona dikkat et.

5-
Hareketsiz kalma.

6-
Uykunu ayarla.

7-
Öğrenmeyi bırakma.

8-
Sigaraya yaklaşma.

9-
Doğru takviyeler kullan.

10
- Ailen ve arkadaşlarından kopma.

İYİ BİLGİ
GLUTATYONUN GİZLİ MARİFETLERİ

GLUTATYON antioksidan orkestramızın şefi, daha açık deyimiyle patronu gibidir. Müthiş bir fedakârlıkla hücrelere saldıran her türlü serbest radikale karşı mücadele eden bir antipaslanma fedaisidir. Elektron avcılığına çıkan ve hücrelerimizin DNA’sında duvarına her bir parçasına zarar verebilen paslandırıcı serbest radikallere kendi elektronunu vererek onları zararsız hale getirir. Zaten bu nedenle de bağışıklığı güçlendirmeden kanserleri engellemeye, yaşlanmayı geciktirmeden cildi güzelleştirmeye kadar pek çok alanda görev alır. Ama onun gözden kaçan bazı ustalıkları da var. Mesela mı?

1. Epigenetik ayarların ustasıdır. Çoğu faydalı coşturan, zararlı geni susturan muazzam bir moleküldür.

Haberin Devamı

2. DNA’nın kalkanıdır. Bu özelliğiyle sadece kanserle savaşmaz, hücre yaşamını da uzatır.

Haberin Devamı

3. Mükemmel bir sitokin üreticisidir. Bu yeteneği sayesinde paslanma yanında iltihaplanmayla ustalıkla mücadele eder.

4. Kollajen üretiminin en büyük destekçilerinden biridir.

5. Karaciğer lavabosunun temizlik işleri şefidir. Zira karaciğerdeki faz 2 detoks süreçleri onun sayesinde aksamadan görev yapar

AKLINIZDA OLSUN
GLÜTEN DUYARLILIĞININ 10 İŞARETİ

EĞER herhangi bir tahıl ürününü, özellikle de buğday nişastasından zengin bir besini (ekmek, açma, poğaça, börek, çörek...) tükettiğinizde aşağıdaki sorunlardan herhangi birini sıklıkla yaşıyorsanız sizde de “glüten duyarlılığı/toleransı” problemi olabilir. Hatırlatalım: Glüten tahıl ürünlerinde bulunan bir proteindir.



İLK 5

Haberin Devamı

1. Hazımsızlık, şişkinlik.

Haberin Devamı

2. Gaz ve karın ağrısı.

3. Halsizlik ve yorgunluk.

4. Tekrarlayan ishaller.

5. Kas ve eklem ağrıları.

İKİNCİ 5

1. İştahsızlık, bulantı ve mide ağrıları.

2. Kilo alma ya da kilo kaybı halleri.

3. Dilde ağrıma ve şişme atakları.

4. Tekrarlayan ağız yaraları.

5. Depresif bir ruh hali.