• GÜNDEM
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • SPOR ARENA
  • VİDEO
  • SEYAHAT
  • KELEBEK
  • YAZARLAR
  • SON DAKİKA
  • Hangi soruna hangi mineral

    Sağlığımızı korumak ve güçlendirmek söz konusu olduğunda aklımıza nedense hemen ve öncelikle vitaminler geliyor.

    Oysa en az vitaminler kadar önemli, değerli ve güçlü başka pek çok “SAĞLIK MUHAFIZI”mız var. Bunların ilk sırasını da mineraller (örneğin kalsiyum, magnezyum, selenyum ve çinko) alıyor. İsterseniz gelin bugün köşemizi, çoğumuzun pek de farkında olmadığı o “mineral gücü takımı”nın önemli oyuncularından birine, “MAGNEZYUM”a ayıralım. Hazırsanız buyurun...

    İYİ BİLGİ
    MAGNEZYUMUN MARİFETLERİ

    MAGNEZYUM, sağlık savunma sistemimiz, hastalıklarla mücadele maçına çıktığında bir sağlık oyuncusu olarak sahanın her yerinde görev alabiliyor. Örneğin, geri planda kaleci ya da stoper gibi çalışıp bağışıklığımızı koruyabiliyor. Ya da bir orta saha oyuncusu görevi üstlenip kemik ve kaslarımızı destekleyerek bizi daha güçlü ayakta tutabiliyor. Gerektiğinde de etkili bir forvet oyuncusu görevi görüp sinir sistemimizi aktive ediyor, enerji üretimimizi arttırıyor, gücümüze güç, kuvvetimize kuvvet ekleyerek maçı bizim kazanmamızı sağlayacak golleri de atabiliyor.

    UNUTMAYIN
    MAGNEZYUMA NE ZAMAN İHTİYAÇ VAR

    Sorununuz depresyon mu? Yorgunluk, halsizlik mi? Unutkanlık ya da odaklanamama mı? Kas ağrıları ya da kramplar mı? Eklem ve kemik hastalıkları mı? Uykusuzluk mu? Ayaklarda yanma, uyuşma ya da karıncalanma gibi can sıkıcı şeyler mi? Kalbinize destek, tansiyonunuza denge, stresinize ayar mı arıyorsunuz? Bitmedi! Giderek tembelleşen ve can sıkıcı bir problem haline gelen kabızlık probleminiz mi var? Saydığım bu problemlerin hemen hepsinde “doğru, dozunda ve akılcı bir magnezyum desteği”nin işinize yarayabileceği aklınızda olsun. Ama hemen ardından şu iki önemli soruya da yanıt aramanız şart:

    BİR - HANGİ MAGNEZYUM?

    İKİ - ÖNERİYİ YAPAN BİR DOKTOR MU?

    KESİP SAKLAYIN
    HANGİ SORUNA, HANGİ MAGNEZYUM

    MAGNEZYUMUN farklı tuzları/formları var ve bunların her birinin farklı faydalarının olduğu kesindir. Hangi magnezyum tuzunu hangi sağlık sorununun çözümünde kullanacağımız işte bu nedenle önemlidir.

    1)FİBROMİYALJİ: MAGNEZYUM MALAT... Fibromiyalji yaygın ve önemli bir sorun. Kas ve eklem ağrılarının bitmez ve tükenmez tekrarları, yorgunluk, uykusuzluk, depresif bir ruh hali problemin başlıca işaretleri. Fibromiyalji ağrılarından kurtulmak ve kas tutulmalarını önlemek istiyorsanız ilk tercihiniz magnezyumun malat formu olmalıdır.

    2)STRES/UYKUSUZLUK: MAGNEZYUM GLİSİNAT... Eğer yoğun streslerle boğuşan biriyseniz, hızlı ama kalıcı ruhsal gevşeme ihtiyacı içindeyseniz, uyku bozukluğu sorununuz varsa, nöropatik ayak ağrılarından yakınıyorsanız ilk tercihiniz magnezyumun glisinat tuzu olmalıdır.

    3)KRAMP/KABIZLIK: MAGNEZYUM SİTRAT... Özellikle geceleri tekrarlayan kramplar canınızı yakmaya başlamışsa aklınıza önce magnezyumun sitrat tuzu gelsin. Magnezyumun bu formu bağırsakları rahatlattığı, kabızlık sorununu hafiflettiği ve enerji yüklediği için de tercih ediliyor.

    4)HUZUR BANYOSU: MAGNEZYUM SÜLFAT... Magnezyumun sülfat tozu, sıcak su banyolarına eklendiğinde cilt yoluyla bedene nüfuz ederek fiziksel ve ruhsal bir rahatlama da sağlayabiliyor. Magnezyumun bu formu “EPSOM TUZU” olarak da biliniyor ve sıcak su banyolarında banyo suyuna eklenerek “dinlendirici” ve “ruhsal gevşetici” olarak kullanılıyor.

    5)KALP SAĞLIĞI: MAGNEZYUM TAURAT... Kalp ve damar sağlığınızı desteklemek, kan basıncınızı dengelemek, kalbinize biraz daha güç kuvvet eklemek istiyorsanız magnezyumun bu formunu denemenizin daha doğru olacağı belirtiliyor.

    6)BELLEK GÜCÜ/ODAKLANMA: MAGNEZYUM TREONAT... Magnezyumun bu formunun beyin/bellek sorunlarında faydalı olabileceğini gösteren ciddi bilimsel veriler olsa da magnezyum treonat henüz yaygın olarak kullanıma girmiş değil.

    BİR SORU
    MAGNEZYUM ÖLÇÜMLERİ GÜVENLİ Mİ

    EĞER bedeninizdeki magnezyum rezervi azaldıysa bazı sağlık sorunlarıyla karşılaşacağınızdan hiç kuşkunuz olmasın. Şu önemli bilgiyi de bir kenara “dikkatlice” not edin: Kanınızdaki magnezyum seviyesi, bedeninizdeki magnezyum ihtiyacını her zaman net ve açık olarak yansıtmayabiliyor. Bu nedenle de net ve doğru bir bilgi için “eritrosit içi magnezyum ölçümü” gibi hassas bazı testlerin yapılması gerekebiliyor. “Magnezyumumuz eksilince neler oluyor?” sorusunun yanıtına gelince... Lütfen KISA BİLGİ kutusuna göz atınız.

    KISA BİLGİ
    MAGNEZYUM EKSİKLİĞİNİN 10 İŞARETİ

    Kabızlık
    Yorgunluk
    Kramplar
    Uyku kaybı
    Ağrılar
    Odaklanma zorluğu
    Unutkanlık
    Sisli beyin
    /Depresyon
    Sinirlilik/
    Panik atak
    Aritmiler
    Migren/Baş ağrıları

    Diğer Yeni Yazılar

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ

    Ekonomik verilerde baz etkisi ne anlama gelir?
    Bir kadına alınabilecek en güzel hediye… Baget pırlantalar hakkında bilinmesi gerekenler
    Kadınların vazgeçilmez mücevherlerinden olan pırlantayı keşfediyoruz.
    Emekliliğinizde “keşke” yerine “iyi ki” demek için neler yapmalısınız?
    Cumartesi günleri yemeği dışarıda yemeniz için geçerli 5 neden

    Yazarın Diğer Yazıları

    1. Ata Nirun'la söyleşiler
    2. Yaşam Anahtarları
    3. Burç gruplarına göre aşk ilişkileri
    4. Gezegenler; Bebeğiniz ve Çocuğunuz
    5. Kıyamete bir yıl kala... 2012'ye girerken...
    6. Burcunuza göre beslenme
    7. 2012 yılı son mu yoksa başlangıç mı?
    8. Astronomik bulmaca
    9. Uranüs ve dokuz gezegenin ötesi
    10. Renkterapi