• GÜNDEM
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • SPOR ARENA
  • VİDEO
  • SEYAHAT
  • KELEBEK
  • YAZARLAR
  • SON DAKİKA
  • Tek başına çıktığı yolda bugün dünyayı giydiriyor

    Tekstil mühendisliğinden mezun olduktan sonra kariyerine profesyonel olarak devam eder.

    Ama bir süre sonra yapmak istediklerini profesyonel hayatın kısıtladığını fark eder. Sijan Şeyma Şengil, Denizli’de kendi şirketini kurma kararı alır. 27’sinde maddi birikimi olmadan yola çıkması çevresindekileri korkutsa da Şijan Şeyma Şengil, tutkularının peşinden gider. Barine’nin ilk dönemlerinde tek başına çalışan Sijan Şeyma Şengil, bugün ev dekorasyonu, plaj ve çocuk giyiminde dünyanın birçok ülkesine kendi markasıyla ürün gönderiyor. Tek başına başlayan serüveni 100 kişilik bir aileye dönüştürmeyi başaran Sijan Şeyma Şengil’in gündeminde ise daha çok hayata dokunmak var.

    SİJAN Şeyma Şengil... Girişimciliği kendine uzak bir kavram olarak görse de hayalindeki mesleği yapmak için genç yaşında büyük sorumluluk üstlenen bir iş insanı. Bu serüvende de zorluklardan korkmayan ve onların üstüne giderek üretmeyi seçen bir girişimci. Barine markasının kurucusu Sijan Şeyma Şengil ile hem kariyer yolculuğunu hem de gelecekle ilgili hedeflerini konuştuk. 1980 Ankara doğumlu, memur baba ile ev kadını annenin üç çocuğundan biri olan Sijan Şeyma Şengil, ilk, orta ve lise eğitimini bu kentte tamamlar. Sijan Şeyma Şengil, hikayesinin devamını şöyle aktardı:

    MADDİ BİRİKİMİ OLMADAN BAŞLADI
    “Ankara’dan sonra üniversite için İzmir’e geldim. Ege Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü’nde okudum. Çocukluğumdan beri tekstil ve üretim, hayatımda çok önemli bir yere sahipti. Tekstil mühendisliği bu anlamda benim için doğru bir seçim oldu. Çocukluk hayalim; istediğim ve seveceğim bir meslek için eğitim almak, çok çalışmak ve o meslekle hayatımı sürdürmekti. Çalışma hayatıma da bu şekilde başladım. 2002’de üniversiteden mezun olduktan sonra Denizli’de ilk adımı attım. 5 yıl profesyonel olarak çalıştım. Ancak içimde yapmak istediklerimin birikmesi, profesyonel çalışma hayatında bu isteklerin kısıtlı yerine getirilebilmesi beni 27 yaşımda kendi markamı ve şirketimi kurmaya itti. Genç ve maddi birikimim olmadan girişimciliğe soyunmam, çevremdekileri özellikle ailemi çok korkuttu. Ancak beni engellemeye çalışmadılar ve ellerinden gelen desteği her zaman gösterdiler.”

    MARKANIN ADI ANNEANNEDEN
    Kendi firmasını kurmaya karar verdiğinde güvendiği tek şeyin çalışma azmi, tutkularının peşinden yılmadan ilerleme ve zorluklardan korkmamak olur. “Firmamı ve markamı kurmaya karar verdiğimde elbette ki, hayalime, oluşturmak istediğim ürünlere uygun bir isim bulmam gerekiyordu” diyen Sijan Şeyma Şengil, şöyle devam etti:
    “Düşününce anneannemin adından daha güzel ve daha uygun başka bir isim bulamadım, böylelikle Barine doğdu. Barine’nin ilk tohumları aklımda yeşermeye başladığında rahat, çabasız, kullanımı kolay, işlevsel, ama aynı zamanda şık ürünlerin tamamladığı; gelenekleri ve geçmişi olan, modern, zamana ayak uyduran bir hayat tarzı hayal ettim. Tıpkı anneannem gibi... Çıkış noktamız ve o günden bugüne kadar sadık kaldığımız tarzımız tam olarak bu. İlk ürünlerimde geleneksel dokuma peştemallar ve plaj ürünleri oldu.”

    FARKLI KÜLTÜRLERE HİTAP EDİYOR
    Tek başına başladığı serüvende 100 kişilik bir aileye dönüştüklerini anlatan Sijan Şeyma Şengil, bugün tüm kıtalara kendi markasıyla ürünlerini gönderen şirket haline geldiklerini paylaştı. Sijan Şeyma Şengil, “Büyüdük, çoğaldık ve ailemiz her gün büyümeye devam ediyor. Barine ürünleri dünyanın dört bir yanında evlerle ve yaşamlarla buluşuyor. Amerika, Kanada, Avrupa, Japonya, Kore, Şili gibi onlarca ülkede Barine ürünlerine ulaşmak mümkün. Türkiye’de de kendi web sitemiz ve farklı satış noktaları üzerinden tüketiciyle buluşuyoruz. İhracat noktalarındaki çeşitliliğimiz ürünlerimizin farklı kültür ve ihtiyaçlara hitap edebilmesinden kaynaklanıyor. Ürünlerimiz için hedeflediğimiz işlevsellik ve tasarımlardaki modern geleneksel çizgiler, onları dünyanın birçok yerinde beğenilir hale getiriyor” diyor.


    MİRASA DA SAHİP ÇIKIYORUZ

    BARİNE’nin aynı zamanda bir üretim şirketi olduğunu ifade eden Sijan Şeyma Şengil, ürünlerinin birçoğunun kendi tesislerinde üretildiğini söyleyerek, şu bilgileri paylaştı: “Aynı zamanda özel üretim işbirlikleri de yapıyoruz. Bizim için dünya zevklerine hitap ederken yerel olabilmek, kendi kültürümüzden ve mirasımızdan beslenmek de çok önemli. Özellikle ustalıkla miras aldıkları el ve kara tezgah dokumalarını sürdüren zanaatkar partnerlerimizle çalışmak bizim için büyük bir onur” diyor.


    İLHAM ALDIĞIMIZ
    DOĞANIN TÜKENMEMESİ
    İÇİN DE ÇALIŞIYORUZ

    “DÜNYANIN farklı yerlerinde yer alırken gezegenimizin ne kadar önemli olduğu gerçeği ile her gün yüzleşiyoruz” diyen Sijan Şeyma Şengil, tekstilin oldukça tüketici bir sektör olduğuna dikkat çekerek sözlerine şöyle devam etti: “Tekstilin, dünya kaynaklarını tüketmede önemli bir yeri var maalesef. Elbette ki, yapılabilecek, değiştirilebilecek ve düzeltilebilecek oldukça fazla şey de var. İlk günden beri bizim en önemli amaçlarımızdan biri ihtiyaçlar, tüketim ve üretim arasındaki ilişkiyi doğru kuracak ürünleri daha çevreci ve sürdürülebilir şekilde kurmak. Her gün bir adım daha atarak gezegenimizden aldıklarımızı azaltmaya, mümkün olduğunca ve elimizden geldiğince geri koymaya uğraşıyoruz. Sürdürülebilir enerji kaynaklarına yönelmeye, su tüketimini azaltmaya, ambalajlarımızı küçültmeye ya da mümkünse kaldırmaya çalışıyoruz. Biz doğadan ilham alıyoruz, ilhamımızı tüketmek istemiyoruz.”


    BU BİR YOLCULUK HİKAYESİ

    MARKANIN her gün geliştiğini ifade eden Sijan Şeyma Şengil, gelecekle ilgili hedeflerini ise şöyle anlattı: “Barine, tarzını korurken değişimlere kapalı değil, felsefe olarak da olgunlaşıyor. Gelecek planlarımızda en önemli hedef, aslında daha fazla hayata, daha fazla eve dahil olabilmek. Bunun için 5, 10 ve 15 yıllık planlarımız var. İlk 5 yıllık planın 3’üncü yılındayız ve dünyadaki tüm olumsuzluklara rağmen hedeflerimizin ilerisinde hareket ediyoruz, ancak ana hedefimiz daha fazla kişiyle buluşmak olsa da bunu değerlerimizi koruyarak yapmak bizim için en önemlisi. Barine’nin ve benim hikayem bir yolculuk hikayesi. Hedefler aslında bir sonraki hedefe varabilmek için başlangıç noktası. Yolda olabilmek, öğrenebilmek, gelişebilmek, eğlenebilmek ve ufuklar yenilemek, varılacak tek bir hedeften çok daha güzel geliyor.”

    KISA KISA

    * “Girişimcilik bir başlangıç değil bana kalırsa, bir serüven ve yolda olma hali” diyen Sijan Şeyma Şengil, “Bu yolculukta hedefler yenileniyor, ufuklar yenileniyor, ama o ilk günkü heyecan devam ediyor. Her gün yeni bir macera” diyor.

    Diğer Yeni Yazılar

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ

    Sevdiğiniz bir meyve karakteriniz hakkında size neler söyler?
    Konforlu bir uyku için yatak seçiminde dikkat edilmesi gerekenler
    Çengelköy’de mahalle kültürünü yaşatan yepyeni bir proje
    Ve o an geldi! Dünyayı kasıp kavuran lezzet İstanbul’da!
    Kitaplığınız her an yanınızda: 4 adımda sesli kitap dünyasını keşfedin!

    Yazarın Diğer Yazıları

    1. Köpeklerde ayrılık endişesi
    2. Köpeklerde yaşla birlikte değişen davranış şekilleri
    3. Köpek sahiplenmenin size kazandırdıkları
    4. Yavru köpeğe öncelikle öğretilmesi gerekenler
    5. Dişi köpeklerde kızgınlık (kızan)
    6. Köpeğinizin bir günü nasıl olmalı
    7. Köpeğinizi bahçede bekleyen tehlikeler
    8. Dostlarımızı unutmayalım
    9. Köpeğinizi gezdirirken dikkat etmeniz gerekenler
    10. Erkek köpeklerde inmemiş testis