• GÜNDEM
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • SPOR ARENA
  • VİDEO
  • SEYAHAT
  • KELEBEK
  • YAZARLAR
  • SON DAKİKA
  • Reflüsü olanların daha iyi uyumaları için 3 öneri

    Reflü günün her saati rahatsız edici sorunlar yaratır ama göğüs ortasındaki yanma, ağza mide asidi gelmesi gibi semptomlar bizi uykudan bile uyandırabilir. Oysa basit yaşam tarzı değişiklikleriyle deliksiz bir uyku uyuyabilirsiniz.

    UYKU POZİSYONUNUZU DEĞİŞTİRİN

    Mide içeriği (asidi) mideden yemek borusuna doğru geri kaçtığında reflü (gastroözofageal reflü hastalığı / GÖRH) meydana gelir. Yattığınızda, yerçekimi artık mide asidinin yukarı gelmesini engelleyemez. Ayrıca uyurken daha az tükürük salgılar ve daha az yutarsınız. Tükürük, mide asidini etkisiz hale getirirken yutma asidin aşağı doğru itilmesine yardımcı olur. Tükürük ve yutma azaldığında bu etkiler de azalır. Yapılan çalışmalar eğer reflünüz varsa uyumak için en iyi pozisyonun sol tarafınıza yatmak olduğunu gösteriyor. Böylece yemek borusunun aside maruz kalma ihtimali azalıyor. Sol tarafınıza yatmaya alışık değilseniz, yan yatış yastıklarını deneyebilirsiniz. 

    EĞİMLİ UYKU...

    Sol tarafınıza yatmayı deneyip bir türlü uyuyamadıysanız biraz eğimli yatmak sizi rahatlatabilir. Uzmanlar en iyi sonuç için başınızı yataktan 10-25 santimetre arası yüksekte tutmanızı öneriyor. Başınızı yukarıda tutmak mide asidinin yemek borusuna ve boğaza doğru gelmesini engeller. Clinical Gastroenterology dergisinde yayımlanan bir araştırmaysa hem sol tarafınıza doğru hem de eğimli uyumanın
    en iyi pozisyon olduğunu gösterdi.

    GECE İÇKİSİNİ BIRAKIN

    Araştırmacılar reflüyle alkol arasındaki bağlantıyı kesinleştirmeye çalışıyor. Zaten birçok çalışma alkolün, özellikle de fazla alkolün reflü semptomlarını kötüleştirdiğini ortaya koyuyor. Yapılan çalışmalar alkolün yemek borusunun altındaki büzücü kasın basıncını azalttığını gösteriyor. Bu da reflü riskini arttırabilir. Yatmadan birkaç saat önce alkol almamak sizi rahatlatır.

    BU YİYECEKLERDEN KAÇININ

    Eğer reflünüz varsa semptomları rahatlatabilmek adına doktorunuzun ilk önereceği şeylerden biri beslenmenizi değiştirmek olacaktır. Baharatlı, asitli, çok yağlı ve tuzlu yiyecekler de alkol gibi büzücü kasların gevşemesine sebep olur. Böylece sindirim süreci ertelenir, yemek midenizde daha uzun süre bekler. Yatmadan önceki 3-4 saat bu yiyeceklerden uzak durmalısınız. Ayrıca akşamları çok yemekten kaçınmalısınız çünkü sindirim başlayınca mide asidi artar. Eğer yaşam tarzınızı bu şekilde değiştirmek sizi strese sokuyorsa sakin olun, derin bir nefes alın ve yavaş yavaş başlayın. Her şeyi birden değiştirmenize gerek yok.


    Diğer Yeni Yazılar

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ

    Ekonomik verilerde baz etkisi ne anlama gelir?
    Kadınların vazgeçilmez mücevherlerinden olan pırlantayı keşfediyoruz.
    Cumartesi günleri yemeği dışarıda yemeniz için geçerli 5 neden
    Temizlikte öne çıkan teknoloji: Akıllı robot süpürgeleri yakından tanıyalım!
    Başarılı yatırımcının yolu öncü göstergelerden geçer!

    Yazarın Diğer Yazıları

    1. İktidarın da işi zor muhalefetin de
    2. AKP’li herkesten nefret ediyormuş
    3. Endekse gel endekse: Afganistan’da temel haklar Türkiye’den daha iyiymiş
    4. Teknik bir izah: Siyasi suikastlar neyi amaçlar?
    5. Duyum nedir nasıl alınır?
    6. Tamerci de değilim Nihalci de değilim
    7. Bunun Kadir Şeker vakasıyla alakası yok
    8. İmam hatiplinin gazetesi
    9. Paradigmanın iflası
    10. Boğaziçi kültürü mü? Boğaziçi tepinmesi mi?