• GÜNDEM
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • SPOR ARENA
  • VİDEO
  • SEYAHAT
  • KELEBEK
  • YAZARLAR
  • SON DAKİKA
  • Kronik ağrılarınızı rahatlatma teknikleri

    ABD’de ortalama 50 milyon kişi kronik ağrı çekiyor. Bunların yaklaşık yüzde 7’sinde ağrı psikolojik baskıya sebep olurken günlük hareketleri de zorlaştırıyor. Kronik ağrıya bağlı olarak yıllık neredeyse 300 milyar dolar verimlilik, ayrıca sağlık ve mutluluk kaybı da yaşanıyor. Peki, kronik ağrıların sebebi ne? Bununla nasıl mücadele edilir, farklı tedavi yöntemleri nelerdir?


    Kronik ağrı kişiye özeldir, herkes için farklı bir deneyimdir. Bir kişiyi çok rahatsız eden bir ağrı, başka biri için önemsiz olabilir. Ağrı, bazı insanları fizikselden öte, duygusal olarak etkiler.

    Kimileriyse ağrı tüm vücudunu istila etse de, zihinlerinde onunla mücadele ederler. İster hafif ister rahatsız edici veya çok şiddetli olsun, kronik ağrı ABD’de 50 milyon kişiyi etkiliyor. Ağrı çekenlerin yaklaşık yüzde 7’si ağrılarını, ‘psikolojik baskıya sebep olan ve günlük aktivitelerine ciddi oranda engel olacak kadar yüksek etkili’ olarak ifade ediyor.

    Mevcut bir araştırma, kronik ağrıya bağlı olarak yıllık neredeyse 300 milyar dolar verimlilik kaybı yaşandığını, sağlık ve mutluluk açısındansa kaybın çok daha fazla olduğunu söylüyor. Yapılan çalışmalar, kronik ağrı yaşayan insanların yüzde 25-85’inin ağır depresyonla mücadele ettiğini gösteriyor.

     

    EN YAYGIN TÜRLERİ...

    Pain isimli bilimsel dergide yayımlanan bir çalışmaya göre, araştırmacılar tüm bu rahatsızlık ve ıstıraba sebep olan büyük resmi ortaya çıkarmak için ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri’nin ulusal sağlık anketinden ağrıyla ilgili bilgileri kullandı. Şu dört ağrının, sorun yaratan en yaygın türler olduğu görüldü: Sırt ağrısı, kalça ağrısı, diz ağrısı, ayak ağrısı.

    Ve yapılan çalışmada ağrının 10 yaygın sebebi gösterildi: İncinme, kireçlenme, obezite, kas ve  bağ dokusunun burkulma ve zorlanmaları, tendinit ve bursit (omuz, dirsek, bilek, diz, kalça ve ayak bileğinde oluşan iltihaplanmalar), sinir sıkışması, topuk dikeni, bunyon (ayak başparmak çıkıntısı), doku yırtılmaları (menisküs gibi).

    Kronik ağrı bir kez yerleşti mi, yayılabilir. Mesela ayak ağrısı yürümenizi etkileyebilir, belinizi zorlayarak orada da kronik bir ağrıya yol açabilir. Ya da ağrı önce belinize yerleşir, sonra yürümenizi etkileyebilir ve sonrasında diz ağrılarınız başlayabilir.

    Kronik ağrılar aynı zamanda diyabet gibi kronik hastalıklardan da kaynaklanabilir. ABD’deki 26 milyon diyabet teşhisi konmuş kişinin yüzde 20’si, yani ortalama 5 milyon kişinin diyabetik sinir ağrısı oluyor. Bu da yürümeyi ve uykuyu zorlaştırıyor.

    Kronik ağrının daha az yaygın sebeplerinden biri de tendon yırtığı veya omur kireçlenmesi gibi belirli bir tetikleyici unsur olmadan, vücut genelinde ağrıları tetikleyen fibromiyalji gibi hastalıklardır. Migren ve bazı kanser türleri de şüpheliler arasındadır. Ancak, sebep ne olursa olsun, tedavi edilmediği durumda kronik ağrı hayatınızı altüst edebilir.

    İLAÇSIZ DA BAŞ EDİLEBİLİR

    Kronik ağrı gerçektir ancak ağrı algısı ve ağrıya verilen reaksiyon son derece değişkendir. Kronik ağrıyı arka plana atmak için birçok şey yapabilirsiniz. Bazı başa çıkma teknikleri arasında ağrıya olan reaksiyonunuzu değiştirmek gibi yöntemler yer alıyor. Özellikle de kronik ağrınızı geçirecek bir tedavi veya terapi bulunmuyorsa... Yapılan bir çalışmada hastalarda fark yaratan dört alan açıklandı: Hipnoz, bilişsel terapi, hipnotik bilişsel terapi ve ağrı eğitimi. Çalışmada araştırmacılar, kronik ağrısı olan gönüllülere bu terapi yöntemlerinden dört seans uyguladı ve hepsinin ağrı yoğunluğunda orta-büyük oranda etki sağladığını gösterdiler. Ayrıca bu pozitif ilerlemeler 12 aya kadar devam etti. Cleveland Clinic, kronik ağrının etkisini azaltan altı farklı teknik daha buldu: Meditasyon, tai chi, biyo-geribildirim, reiki, aromaterapi ve stres azaltıcı diğer yöntemler. Ayrıca fibromiyalji gibi diğer hastalıklarda; egzersiz, kaliteli uyku, basit şeker, ilave şuruplar, basit karbonhidratlar, kırmızı ve işlenmiş et, yumurta sarısı, peynir içermeyen sağlıklı diyetle beraber stres azaltan
    teknikler de son derece yardımcı olabilir.

    MASAJ TERAPİSİ İYİ GELEBİLİR

    Kronik ağrı gerçekten çok rahatsız edicidir. Ancak bununla baş etmeyi öğrenebilirsiniz. Birçok farklı yaklaşıma odaklanan bir ağrı uzmanına danıştığınızda size uygun yolu çizebilir ve ihtiyacınız olan rahatlamaya kavuşabilirsiniz.

    Kronik ağrı için medikal tedaviler arasında şunları sayabiliriz:

    - Fizik tedavi ve masaj terapileri

    - ‘Transkutanöz elektrik sinir stimülasyonu’ (Çeşitli elektrotlar kullanılarak sinir sistemine belirli şiddet ve frekansta elektrik akımı uygulanması)

    - Kapsaisin, kortizon içeren topikal kremler veya steroid olmayan anti-inflamatuar ilaçlar (NSAI).

    - Bazen kortizon iğneleri de işe yarayabilir.

    - Eklem ağrıları ve diğer incinmeler için gerektiğinde ameliyat olmak olumlu sonuçlar doğurabilir.

    - Ağrı kesici ilaçlar da bazen işe yarayabilir. Ibuprofen gibi reçetesiz satılan anti-inflamatuarlar, reçeteli NSAID’ler ağrıyı dindirebilir. Narkotik analjeziklerin de gerektiği durumlar olabilir.

    Not: Her zaman ilaç ve ameliyatları, stresi azaltan ve yaşam tarzı alışkanlıklarınızın kalitesini arttıran güçlü kişisel çözümlerle birleştirin.

     

    Diğer Yeni Yazılar

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ

    Cumartesi günleri yemeği dışarıda yemeniz için geçerli 5 neden
    Temizlikte öne çıkan teknoloji: Akıllı robot süpürgeleri yakından tanıyalım!
    Başarılı yatırımcının yolu öncü göstergelerden geçer!
    Doğa, insanlığın geleceğidir. Doğa ile bütünleşen kadınlar bu projede buluşuyor
    Başını yastığa koyduğu gibi uykuya dalmak isteyenler buraya! Kaliteli bir uyku için yastık seçiminde nelere dikkat edilmeli?

    Yazarın Diğer Yazıları

    1. İthal atasözü merakı
    2. Tıkma akıl yedi adım gidermiş
    3. Hoş geldiniz Bay Abdullah!
    4. Eli mecbur, ötecektir!
    5. Derbinin galibi kim?
    6. Gelecekteki baş belamız
    7. Bizi asıl vuran beylik laflardır
    8. ‘Bunun adı tepeden inme!’
    9. Futbolumuz da ağır yaralandı!
    10. Hazır ol vaktine estetik cerrahı