Paranızı ‘yürüt’mesinler

ŞİMDİ de bazı Uzakdoğu ülkelerinden ithal edilen ayakkabılarla sadece yürüyerek, koşmuş gibi 4 kat fazla kalori yaktırdığı ve kolayca zayıflattığı savunularak, vurgun gerçekleştiriliyor.

Haberin Devamı

Tüketicilerinin fazla kilolardan kurtulma zaafından yararlanılarak hiç bir bilimsel veri ve bulguya dayanmadan yapılan bu iddialar sayesinde, 49 lira ile 119 lira arasında değişen fiyatlarla internet ve tele pazarlama kanalları üzerinden satışı gerçekleştirilen zayıflama ayakkabılar, 4 kat fazla kalori yakmak bir yana, kullananların ayak sağlığını bile bozabiliyor.


KİLOLARDAN KURTULMAK İÇİN


Bu ayakkabıların tanıtım ve reklamlarında, ‘sadece yürüyerek’ koşmuş gibi zayıflattığı, farklı dizaynı sayesinde vücut ağırlık kütlesini ayak tabanı orta bölümüne verdirdiği, 4 kat daha fazla kalori yakımının gerçekleşmesine olanak tanıdığı, hareket edildikçe baldırlarda, kalçada, sırt ve karın bögesindeki ana kaslarda tetiklemeye, daha hızlı kalori yakımının sağlanmasına yol açtığı savunuluyor. Uzmanlar ise, tüm bu iddiaların bir yalan olduğu görüşünde birleşiyor. Aşırı kilolardan kurtulmanın yolu olarak ayakkabı gibi meteryalleri değil, zayıflamak için yapılan eylemlerin sonucunda harcanan kalorileri gösteriyor. Zayıflamak için eylemde bulunmak yerine, işin kolayına kaçıp, bu tür ürünlere gereksiz yere ödenen bedellerin ise ters etki yarattığı ve motivasyonun bozulmasına fırsat tanıdığı savunuluyor.

Haberin Devamı


GELİŞTİREN NOBEL’İ KAPAR


Türkiye’nin önde gelen spor hekimlerinden Prof.Dr. Erdem Kaşıkçıoğlu’da yürürken 4 kat daha fazla kaloru yakılmasını sağlattığı savunulan zayıflama ayakkabıların tüketicilerin zaaflarından yararlanmaktan öteye gitmediğini söylüyor. Kaşıkçıoğlu, “Günlük yaşantımızda tanık olduğumuz bu tür uygulama ve ürünlerle ilgili iddialar, bilimsel kanıtlardan uzak olmasına rağmen, bir türlü engellenemiyor. Sağlıklı yaşam için yürüyüş yapılması gerekiyor. Ancak, bu tür ürünlerle sadece yürüyerek, aşırı oranda kinetik enerjiyi ve kalorileri yakmak, kilo vermek mümkün değil. Bu haksız rekabet koşullarını da doğuran bir durum” diyor.
Erdem Kaşıkçıoğlu, her insanın ayak yapısının farklı olduğuna da değinerek, “Bu nedenle satın alınan ayakkabının ayak yapısına da uygun olması gerekiyor. Ayakkabı istediği kadar özel dizay olsun, şayet ayak yapısına uygun değilse, bırakın yüksek miktarda kalori yakmayı, ayak sağlığını bile bozabiliyor. Bu nedenle, efor sarfetmeden, aşırı miktarda kalori yaktırıp, kolayca zayıflatabilecek bir ürün henüz daha üretilmedi. Şu anda da mümkün görülmüyor. Bu tür ürünü geliştirecek olan da zaten Nobel’i de hak edecektir. Şu anda ki bilimsel gerçek de bu dur” şeklinde konuşuyor.

Haberin Devamı

CEZA ENGELLEMEYE YETMİYOR


Prof. Dr. Erdem Kaşıkçıoğlu, tüketicilerin zaaflarından yararlanılarak yapılan bu tür ürünlere uygulanan kurumsal yaptırım ve cezaların da caydırıcı olamadığına dikkat çekiyor. Gerçekten de Gerek Reklam Kurulu, gerekse Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, bu şikayetlere göz açtırmak istemiyor. Şikayetler üzerine anında reklamları durdurma, internet sitelerini kapatma, yüklü para cezası uygulama gibi kararlar alıyor. Ancak, tüm bu kararlara rağmen, tüketiciyi aldatan, yanıltan, zaaflarından yararlanılarak kandırılmasına yol açan ürünlerin önüne bir türlü geçilemiyor. aha sonra aynı ürünler farklı adlar altında farklı internet siteleri ya da bazı tele pazarlama kanalları üzerinden satışına hiç bir şey olmamış gibi devam ediyor.

Haberin Devamı

Paranızı ‘yürüt’mesinler

Tayvan’da sahte ürün üretimi yasak


TAYVAN Ticaret Merkezi, Ticareti Geliştirme Müdürü Gülşen Ağır, geçtiğimiz günlerde Hürriyet’in Tüketici Köşesi’nde yer alan “Taklit, tablet ve telefon vurgunu’ başlıklı yazıyla ilgili olarak bir açıklama gönderdi. Açıklamada, “Bugün Çin ve Tayvan başta olmak üzere Uzak Doğu ülkelerinde üretilen sahte tablet, bilgisayar ve cep telefonu ifadesi yanlıştır. Tayvan’da yasa gereği hiç bir eşyanın elektronik olsun, olmasın sahte üretilmesi mümkün değildir” denildi.

Yazarın Tüm Yazıları