Yasemin Fatih Amato Yazarın Tüm Yazıları

Ramazan ayında suyun önemini yeniden hatırlayanlardan mısınız?

1dk okuma

Bir bebek doğduğu anda vücudunun %75’i sudur. Ve yaşlandıkça oran önce %60’a, sonra %50’lere düşer. Susuz bir bitki kurur. Yeteri kadar su tüketen insan tıpkı bir bitki gibi taze ve dinç kalır. Su tüketimi serotonin, melatonin üretimi için şarttır. Demek ki suyun fiziksel faydalarının yanı sıra psikolojik faydaları da var. Susuz bir vücut kendini sürekli yorgun hisseder. Su içmek zayıflamaya da yardımcı olur. Çünkü su içtiğimiz zaman susuzluk ve açlık duygularını ayırt edebiliriz.

Haberin Devamı

Oruç tutarken nelere dikkat etmelisiniz?

Bilinçli tutulan oruç hem ruha hem bedene iyi gelir. Bu dönemde hurma, zeytin, çorba, bol su, yeşil çay, rezene çayı, kan şekerini kontrol için doğal formdaki müsli, keten tohumu, yulaf ezmesi, fındık, badem, kuru kayısı, incir tüketmeye çalışın. Beyaz un ve şeker, kızartma, şarküteri ürünlerinden kaçınmalısınız.

Özellikle sıcak havalarda sıvı-iyon dengesi bozulabilir. Cildi kurutmamak için susam yağı gibi ürünlerle masaj yapılabilir. Ağır sporlardan uzak durmalı ama hareketsiz de kalmamalısınız. İftardan 1-2 saat sonra yürüyüş yapabilirsiniz. Unutmayın, bu süreç, bedeni ve ruhu arındırma sürecidir.

Suda nelere dikkat etmeliyiz?

  • Özellikle çocuklar ve yaşlılar da susuzluk hissi olmayabilir, onun için daha da dikkatli olmalıdırlar.
  • Su mümkünse cam şişeden içilmelidir. Plastikten kurtulmalıyız.
  • Yemek sırasında su içilmemesi, bunun sindirimi yavaşlattığı konusunda birçok yayın var.
  • Ilık su tercih edin.
  • Suyu ayakta değil oturarak için. Yudum yudum ve sık sık sıvı tüketin.
  • Su tükürük salgısını artırır ve tükürük ağız ve diş sağlığı için gereklidir.
  • Şekerli ve gazlı içeceklerin suyun yerini tutmadığını unutmayın.

Kaybedilen 2,5 litre su yerine konmak zorundadır!

Gün boyunca ortalama 2,5 litre su kaybederiz. Bunun 1,5 litresini idrarla, 0,4 litre kadarını terleme yoluyla, gene 0,4 litre suyu da nefes verirken kaybederiz. Demek ki, günde en az 2,5 litre suyu yerine koymak yaşamsal önem taşır. Hava sıcaksa veya herhangi bir nedenle fazla terlemişsek su ihtiyacı artar.

Su vücudun kan yapmasını ve kan dolaşımını sağlar, mukoza dokularını ve cildi nemli tutar, bazı vitaminleri çözer, idrarla böbreklerin temizlenmesine aracı olur, sindirimi düzenler, kabızlığı iyileştirir. Vücutta biriken ödemi atmanın en iyi yolu da su içmektir. Çünkü en iyi idrar söktürücü (diüretik) bizzat suyun kendisidir. Vücudunda su biriken kadınların genellikle yeteri kadar su içmedikleri görülür. Sabahları aç karnına su içilmesi vücuttaki zararlı toksinleri temizler.