• GÜNDEM
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • SPOR ARENA
  • VİDEO
  • SEYAHAT
  • KELEBEK
  • YAZARLAR
  • SON DAKİKA
  • Probiyotikler sindirimi ve bağışıklık fonksiyonunu destekliyor

    Probiyotik, yeterli miktarda kullanıldığında bireylere sağlık açısından fayda sağlayan canlı mikroorganizmalara denir. Probiyotik terimi ilk olarak 1954'te kullanılmış, Latince pro (“için”) ve bios ( “hayat”) kelimelerinden türetilmiştir.

    Probiyotikler, birçok besin ve takviyede bulunabilir. Farklı probiyotik türleri, vücudumuzda farklı faydalar sağlamaktadır. Genel olarak probiyotik organizmalar, zararlı bakterilerin büyümesine müdahale etme, kişinin metabolik aktivitelerine katkıda bulunma, mukozal bariyer fonksiyonunun ve bağışıklık sisteminin iyileştirilmesi gibi etkiler göstererek bağışıklık sistemi ve diğer organların fonksiyonu üzerinde beyin gibi işlev görmektedirler.

    Probiyotikler sindirim sağlığını ve bağışıklık fonksiyonunu desteklemektedir. Laktozun sindirimini kolaylaştırır, sindirim semptomlarını ve antibiyotiğin sebep olduğu diyareyi (ishal) azaltabilir, soğuk algınlığı ile mücadele etme yeteneğini güçlendirir, sağlıklı vajinal ve idrar yollarını teşvik eder. Ayrıca bebeklerle yapılan çalışmalar, probiyotiklerin egzama, kolik belirtileri ve nekrotizan enterokolit riskini azaltabileceğini göstermektedir.

    Probiyotik besinler ve takviyeler sağlıklı popülasyon için güvenli olarak kabul edilir. Bununla birlikte bağışıklık sistemi zayıflamış kişiler, hamile kadınlar ve bebekler için kullanımdan önce bir uzmana danışılmalıdır.

    Gastrointestinal mikrobiyotanın (mikroorganizmalar) hem bileşiminde hem de aktivitesinde belirli değişikliklere izin veren, konağın refahı ve sağlığı üzerinde faydalar sağlayan, seçici fermente bileşendir.

    Diyette prebiyotikler, yararlı bakterilerin ( Bifidobacteria veya Lactobacillus gibi) büyümesini ve/veya aktivitesini uyaran, sindirilmeyen lif bileşikleridir. Doğal diyet prebiyotik bileşikler arasında sebzeler, meyveler, baklagiller ve rafine edilmemiş tahıllar (kepek) gibi lif bakımından zengin yiyecekler bulunur. Yeterli miktarda tüketilen prebiyotiklerin sindirimi düzenleyip kabızlığı önleyebileceği, zararlı bakterilerin üremesini engelleyebileceği, insülin ve yağ metabolizmasını iyileştirebileceği, kalsiyum gibi bazı minerallerin emilimini artırabildiği gösterilmiştir.

    PROBİYOTİK TAKVİYELERİN ÖZELLİĞİ

    Probiyotiklerin sağlıklı bireylerde ve çeşitli durumdaki bireylerde etkisini araştırmak için günümüzde birçok klinik çalışma yapılmaktadır.

    Tüm probiyotiklerin aynı olmadığını, farklı probiyotik suşlarının (çeşidi) bireyler üzerinde farklı etkileri olabileceğini unutmayın. Probiyotiklerin faydaları suşa özgüdür.

    Örneğin; Lactobacillus acidophilus DDS-1, Lactobacillus cinsi, acidophilus türleri ifade eder ve DDS-1'in suşunu belirtir. Takviye kullanırken mutlaka doktorunuza veya diyetisyeninize danışın.

    Diğer Yeni Yazılar

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ

    2022'de Marmara Denizi'ni neler bekliyor? İşte merak edilen her şey!
    Yarı yıl tatilinde çocuğunuzla birlikte katılabileceğiniz online atölyeler
    Eğitimde fırsat eşitliği için %100’e varan burs imkanlarını keşfedin!
    Sistem altyapılarınız için yeni yapay zeka teknolojisini keşfedin!
    Sevdiklerinizi aynı masada buluşturacak 5 pratik yemek tarifi!

    Yazarın Diğer Yazıları

    1. Veda zamanı
    2. Atalarımıza göre tatil ve hava durumu
    3. Türkiye’de afet turizmi ne alemde
    4. Tek ve yeni yol iklim risk yönetimi
    5. Yangın değil, seyahatte en büyük tehlike terördür
    6. Sabahın köründe iş yerine gitmek zorunda mısınız
    7. Hem havalı hem de bilgili olsun
    8. Dünya Ozon ve Arabasızlık Günleriniz şimdiden kutlu olsun!
    9. Futbolun havadan sudan halleri
    10. Yaz günü dolu yağdı