• GÜNDEM
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • SPOR ARENA
  • VİDEO
  • SEYAHAT
  • KELEBEK
  • YAZARLAR
  • SON DAKİKA
  • Sonbahara haksızlık etmeyin!

    Depresyona sebep olan mevsim değil, mevsime yönelik bakış açımızdır.

    Mevsimlerin ruh sağlığımız üzerinde pek çok etkisi bulunuyor. Günlerin uzun ya da kısa olması, doğada meydana gelen değişiklikler herkesi aynı derecede etkilemiyor. Küresel ısınmaya bağlı olarak günlük hava sıcaklıklarındaki ani değişiklikler de tıpkı mevsim geçişleri gibi bir etkiye sahip.

    GÜN IŞIĞINDAN FAYDALANIN

    Gün ışığından daha az faydalanmak, iş ve okul sorumluluklarının artması bazı insanlarda depresyon belirtilerine sebep olur. Halbuki gün ışığından faydalanmak için havanın açık ve güneşli olması gerekmez. Yağmurlu bir havada da gün ışığından faydalanabiliriz.

    DEPRESYONA SEBEP OLAN SONBAHAR DEĞİLDİR

    Doğaya bakış açımızı iyilik halimize odaklı geliştirdiğimizde sonbaharı da ilkbahar gibi karşılamak mümkün. Depresyona sebep olan mevsim değil, mevsime yönelik bakış açımızdır. Sonbaharı cansızlıkla eşleştirmek yerine her mevsimde olduğu gibi sonbahara da tüm canlıların ihtiyacı olduğunu düşünebiliriz. Toprağın, ağaçların, hayvanların sadece sıcak ve güneşli havalara ihtiyacı olmadığını hatırlamamız bile bu mevsimin de bize gerekli ve yararlı olduğunu akla getirebilir.

    GÜNE TEMPOLU BİR YÜRÜYÜŞLE BAŞLAYIN

    Kapalı ve yağmurlu bir sonbahar gününe erken saatlerde uyanmak ve tempolu bir yürüyüş yapmak güne iyi başlamanızı sağlayacaktır. Yaşadığınız ve çalıştığınız mekanlara bol ışık girmesi son derece önemlidir. Beslenme ve spor alışkanlıklarınızı mevsime uygun şekilde düzenleyebilirsiniz. Alkol, sigara vb. bağımlılık yapıcı maddelerden uzak durarak depresif duygu durumuna geçişinizi engelleyebilirsiniz.

    DOĞANIN PASTEL TONLARINDAN FAYDALANIN

    Kestanelerin dökülüp pastel renkli yaprakların serildiği, mantarların kendini gösterdiği sonbahar, fotoğraf ve yürüyüş tutkunları için oldukça cazip bir mevsim.

    SONBAHAR YAĞMURLARI MUTLULUK KAYNAĞINIZ

    Bilim insanlarına göre yağmur sonrası ortaya çıkan negatif iyonlar sayesinde daha mutlu hissediyorsunuz. Havadaki toz, polen, koku, bakteri negatif iyonlar sayesinde azalırken; astım, alerji, mevsime bağlı duygu durum bozuklukları, depresyon da aynı iyonlar sayesinde azalıyor. Yağmur sonrası yürüyüş ya da nefes egzersizleri yaparak da kendinizi iyi hissedebilirsiniz.

    Psikolog Çisem Doğanlaroğlu Özkan 

    Diğer Yeni Yazılar

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİNİZ

    Başarılı yatırımcının yolu öncü göstergelerden geçer!
    Doğa, insanlığın geleceğidir. Doğa ile bütünleşen kadınlar bu projede buluşuyor
    Başını yastığa koyduğu gibi uykuya dalmak isteyenler buraya! Kaliteli bir uyku için yastık seçiminde nelere dikkat edilmeli?
    Kombi alırken nelere dikkat etmelisiniz?
    Alışverişte 'Büyük Ekim' fırsatları! Bütçenizi rahatlatacak birbirinden özel indirimleri keşfedin!

    Yazarın Diğer Yazıları

    1. Bir kez Allah’ım deseydi kurtarırdım
    2. Allah (c.c.) soracak: Beni neden ziyaret etmediniz?
    3. Sizce namaz kılmak nedir
    4. İki gün üst üste et yiyemezsin!
    5. Kuran ayetleri silinmeden kıymetini bilin
    6. Kadınlar neleri şikâyet ettiler
    7. İnsanlığa Hz. Muhammed’i (s.a.v.) tanıtmalıyız
    8. Güvenilir insan seçmek: Medine örneği
    9. Bu çocukları kim öldürdü?
    10. Ben Nuşirevan’dan daha adilim