GeriSağlık Zayıflama hapı yüzünden kalbi durdu
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Zayıflama hapı yüzünden kalbi durdu

Zayıflama hapı yüzünden kalbi durdu

Sağlık Bakanlığı’ndan hayati açıklama geldi.

Geçtiğimiz günlerde Balıkesir’de bir vatandaşın kilo vermek amacıyla internet üzerinden zayıflama ürünü satın aldığı, bu üründen 4 kapsül kullandıktan bir süre sonra kalbinin durması nedeniyle hastaneye yatırılarak yoğun bakıma alınması haberleri üzerine Sağlık Bakanlığı bir açıklama yaptı.

Vatandaşların, obezitenin bir sağlık sorunu olduğunu bilmeleri ve bu konuda aile hekimlerine başvurmaları gerektiği vurgulanan açıklamada, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’ndan ruhsatlı ürünlerin ilaç olarak algılanmamaları gerektiği bildirildi. Bitkisel ürünlerin, özellikle çocuklarda, hamilelerde, yaşlılarda, ergenlik çağındaki gençlerde, cerrahi müdahaleden geçmiş hastalarda, beklenenden çok daha farklı veya çok daha artmış oranlarda etki gösterebildiğine dikkat çekilen açıklamada şu sözlere yer verildi:

“’Sağlıklı kilo ver, enerjini arttır, metabolizmanı hızlandır, yorgunluğunu at, kendini mutlu et’ gibi sloganlarla satılan ürünlerin, halkımıza maddi anlamda ciddi zararlar verdiği gibi ölümlere varan sonuçlar doğurabildiği unutulmamalıdır. Besin desteği ya da takviye edici gıda adı altında izin alıp bilimsel herhangi bir veriye ve çalışmaya dayanmayan, ticari amaç öncelikli, bitkisel tedavi edici, mucize ürün olarak piyasaya sunulan ürünlerin halk sağlığı açısından son derece tehlikeli olduğunu hatırlatırız.”

İnternette, birçok markette zayıflama tabletlerinin üzerinde “doğal” yazan ürünlerin araştırılmadan satın alınmaması gerektiğine dikkat çeken Diyetisyen Mehtap Ersin Bayrak ise konu ile ilgili şu bilgileri verdi:

“Ürünlerin üzerinde ‘doğal’ yazması, yan etkileri olmadığı anlamına gelmez. Bitkisel destekleyicilerin herkes için uygun olup olmadığının bilimsel olarak tespit edilmiş ve güvenilirliklerinin ispatlanmış olması gerekir. Ancak piyasadaki birçok bitkisel ürün içerikleri tam olarak bilinmiyor ve bu ürünlerin içerisine bazı kimyasal bileşikler yüksek dozlarda katılabiliyor. Örneğin; bazı ürünlerin içinde bulunan fazla kafein çarpıntı ve kalp rahatsızlığına neden olabiliyor. Bitkisel ilaçların hastaların sürekli olarak kullandıkları diğer ilaçlarla etkileşimlerine de dikkat etmek gerekir. Tedavi amaçlı kullanılan ilaç etkisiz kalabileceği gibi, kanda birikerek toksik yani zehirleyici etki de gösterebilir. Bitkisel ürünler yeteri kadar ön denetimden geçirilmez, güvenilirlik, saflık, etkinlik, kalite, biyoyararlılık gibi farmakolojik ve klinik araştırmalarla üretimleri denetlenmezse birçok organda ciddi hasarlara yol açabilir.”

Ankara Anka 

False