GeriSağlık Yüzme Ne İçin Faydalı?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yüzme Ne İçin Faydalı?

Yüzme Ne İçin Faydalı?

Yüzme, estetik açıdan özellikle bayanlar için önemli kazanımları da beraberinde getirir.

Yüzme, estetik açıdan özellikle bayanlar için önemli kazanımları da beraberinde getirir; göğüslerin dikleşmesini ve diriliğini sağlar. Özellikle sarkık göğüslü bayanların, göğüslerini dik hale getirmeleri için yüzmenin önemi büyüktür.

Yüzme öncesinde ve sonrasında, organizmanız mutlaka yüzmeye hazır hale gelmelidir. Bunun içinse, öncesinde ve sonrasında hazırlayıcı egzersizler yapmanız gerekir. 

Bu egzersizleri yaparken genel olarak dikkat edilmesi gereken konular şöyle sıralanabilir;

• Bütün hareketleri kolaydan zora doğru yapın, çünkü dokularınız yeterince ısınmamış ve gerilebilirlik düzeyine ulaşmamıştır.

• Yemekten iki üç saat sonra egzersiz yapın. Yemekten hemen sonra aktiviteye başlandığınızda, ya kan, sindirim organlarınızdan tekrar çevredeki dokulara akarak sindirimin verimsiz olmasına neden olur ya da kan oranının düşüklüğünden dolayı kaslarınız verimsizleşir. 

• Havuz dışında yaptığınız tüm hareketler, yüzme karakteristiği taşımalı ve yüzmenin bir unsurunu (Tutuş, estetik, vurgu vb.) oluşturmalıdır.

• Yüzme öncesi ve sonrası, kültür-fizik hareketleri yapmanız gerekir.

• Egzersiz yapacağınız ortamın ısısını göz önünde bulundurmalısınız. İdeal ortam ısısı; 18-25 derecedir. Ortam ısısı ideal ısıdan daha fazlaysa, ısının artışı oranında, esnetme, germe ve strencing gibi hareketlere ağırlık verin. 

• Tüm egzersizlerde, yükleme esnasında, solunum yolunuzu açık bırakıp akciğerlerinizdeki hava yükleme ritmine uygun olarak, havayı kontrollü bir şekilde dışarı vermelisiniz. Vücudunuzun vital fonksiyonlarının devamı için ve performansınızın verimliliği açısından en önemli fonksiyon solunumdur. 

• Hareketleriniz rahat, yumuşak, ancak kontrollü olmalıdır. Vücudunuzu kasarsanız, estetik bir görünüme sahip olamazsınız.

• Hareketleri, eklemlerinizin tüm açısını kullanarak yapmalısınız. Böylece en yüksek verimliliğe ulaşabilirsiniz.

• Sıvı alımını ihmal etmeyin. Yaptığınız her spor faaliyetinden sonra, 18-20 C dereceler arasında ve 250 cc’yi (1 bardak) geçmemek şartıyla sıvı almanız gerekir. Vitamin ve destekli sıvıları almanız, vücudunuzdaki yağların yıkımını sağlayan maddelerin aktivitelerini artıracağından önerilir.

False