GeriSağlık Yılbaşı gecesi yemeği fazla kaçırmayın!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yılbaşı gecesi yemeği fazla kaçırmayın!

Yılbaşı gecesi yemeği fazla kaçırmayın!

Yılbaşı gecesi, ne yemeli ne yememeli?

Beslenmemize her daim dikkat etmemiz gerekse de özellikle yeni yılın ilk sabahı sıkıntı yaşamak istemiyorsanız yılbaşı gecesi kat bir kat özen gösterin. Beslenme ve Diyet Uzmanı Gülen Alpaydın, yılbaşı gecesi aşırı yenilip içilmemesi gerektiğini belirterek, yemeğe zeytinyağlılar gibi hafif yiyeceklerle başlanmasını ve yarım porsiyon yiyerek sürdürülmesini önerdi.

“Yılbaşı ister evde, isterse dışarıda kutlansın, ne kadar yenildiği değil, nelerin yenildiği çok önemlidir. Alkol alınıyorsa birlikte bol su ve alkolsüz içecek tüketilmeli. İçerken arada bir şeyler atıştırmalı. İdeal ölçü kadınlar için en fazla iki, erkekler için üç kadeh sınırı aşılmamalıdır” diye konuşan Alpaydın, diyabet, hipertansiyon ve kalp hastalıkları gibi kronik rahatsızlığı olan kişileri de özellikle uyardı:

“Yemekten önce 45- 60 dakika yürüyüş yapılarak metabolizma hareketlendirilmeli. Doygunluk sağlandıktan sonra sofrada oturmak yemek miktarının artmasına neden olacağı için, yemek bitiminde sofradan kalkmalı ve özellikle yatmadan 2 saat önce yemek tüketimi sonlandırılmalıdır. Yılbaşı sofrasına aç olarak oturulmamalı, 1- 2 saat öncesinde çorba, yoğurt, salata, meyve gibi düşük kalorili besinler tüketilmelidir. Yemekler kızartma, kavurma işlemleri yerine, haşlama, ızgara, buğulama veya fırında pişirme yöntemleri ile hazırlanmalıdır. Vitamin, mineral ve posa içeriği yüksek besinlere sofrada mutlaka yer verilmelidir.”

Aşırı Gıda Alımının Sonuçları

Aşırı gıda alımı sonucu ortaya çıkan mide rahatsızlığının; tansiyonun yükselmesine, kalbe daha fazla yük binmesine ve kriz riskinin artmasına yol açacağını anlatan Alpaydın, “Çok fazla çeşit ve yağlı besin tüketimi bulantı, hazımsızlık ve ishal gibi sağlık sorunlarına yol açacağı için beslenmeye dikkat edilmeli. Doygunluk sağlandıktan sonra sofrada oturmanın yemek daha çok yeme arzusu artıracağı göz ardı edilmemeli ve yemek bitiminde sofradan kalkmalı” diyerek sözünü noktaladı.

DHA 

False