GeriYonca Tabak 8 saat uyku şart
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

8 saat uyku şart

8 saat uyku şart
Abone Olgoogle-news

Okula başlayan çocukların uyku ve beslenme düzeni…

Okul dönemiyle birlikte hem mevsimin değişmesi de hem de kapalı alanda geçirilecek uzun süreler, çocukların sağlığını ister istemez etkileyecek. Çocuk Sağlığı Hastalıkları ve Alerji Uzmanı Yonca Tabak, dengeli bir uyku ve beslenme düzeni ile çocukların okul döneminde de sağlığını koruyabileceğini ifade ediyor.

Antioksidan ağırlıklı besinler tercih edilmeli

Çocukların bağışıklık sistemlerini doğal yollardan güçlendirmek için alınabilecek basit birkaç önlem kışın daha rahat geçirilmesini sağlayabilir. Öncelikle vücutta sağlıklı bir bağışıklık sistemi için besinler yolu ile alınan vitamin ve mineraller büyük önem taşımaktadır. Enfeksiyonlarla baş etme yolunda en büyük desteği antioksidanlardan alırız. Günümüzde şehir hayatının getirdiği hava kirliliği vücutta antioksidanların giderek daha fazla azalmasına yol açıyor. Bu eksiğin düzgün beslenme ile giderilmesi gerekiyor. Bol meyve, yeşil sebze, et ve tahıl ağırlıklı beslenme eksik antioksidan vitamin ve mineralleri yerine koyabileceğimiz tek yol. Bu besin öğelerinin yeterince alınabilmesi için çocukların şeker, çikolata, hamburger, patates kızartması gibi hazır gıdalardan uzak durması gerekiyor.

Kahvaltıda mısır gevreği, yanlış bir seçim

Sabahları birçok çocuk yeterince erken uyanamadığı ve iştahsız olduğu için çoğu kez kakaolu fındık ezmesi, ekmek veya kakaolu mısır gevreği gibi hızlı ve hazır gıdalar ile kahvaltı ediyor. Oysaki bu gıdalar besleyici hiçbir değeri olmadığı gibi özellikle alerjik çocuklarda mideden reflüyü tetikleyerek astıma neden oluyor. Bunun yerine bol tahıllı ekmek, peynir, zeytin, yumurta, salatalık ve şekersiz marmelat gibi vitaminden zengin beslenme çocukların bağışıklık sistemlerini güçlendirecektir.

Okullarda öğlen yemeklerinin de hamburger, patates, kola gibi hızlı ve hazır yemeklerle değil; et, sebze yemeği, salata ve meyveden oluşması, kantin alışkanlığından vazgeçilmesi ve sınıflarda ödül olarak çikolata verilmemesi gibi basit ama çok değerli yöntemlerle birçok çocuğun daha az hastalanması sağlanabilir.

Yatmadan 2 saat önce akşam yemeği

Akşam yemekleri de sabah ve öğlen kadar önemlidir. Bu öğünün gece reflünün önlenmesi için yatmadan en az 2 saat önce tamamlanması gerekir. Bu öğünde ağır yağda kızarmış gıdalar yerine yağ oranı düşük hafif beslenme çocukların geceyi rahat geçirmesini ve sabah iştahları açık uyanmasını sağlayacaktır. Çikolata içeriğindeki kakao midede asit salgısını artıran ve reflüye neden olan bir gıdadır. Gece saatlerinde kakaolu gıda özellikle kakaolu süt içilmesinin önlenmesi gerekir.

Gündüz başarısı için iyi bir uyku şart

Çocukların gece en az 8 saat rahat uyuması büyüme hormonu salgılatan ve gündüz başarısını artıran en önemli etkendir. Uykuda burun tıkanıklığı veya reflüye bağlı öksürük nedeniyle defalarca uyanan çocuğun gündüz hiperaktiviteye varan boyutta huzursuzluğu ve dikkat eksikliği olacaktır. Bu nedenle kronik burun tıkanıklığının giderilmesi ve gece reflünün düzgün beslenme yolu ile engellenmesi hem hastalıklara karşı doğal bir direnç sağlayacak hem de çocukların okul başarısını artıracaktır.

False