Ramazanda çok susayanlara özel sahur menüsü

Ramazanda çok susayanlara özel sahur menüsü
Abone Olgoogle-news

Açlıktan çok susuzluğa dayanamıyorsanız sahurda bu besinleri tüketebilirsiniz!

“Açlıktan çok susuzluğa dayanamıyorsanız, sahurda tuzdan uzak durmanız ve su ihtiyacınızı besin değeri yüksek besinlerle sağlamanız gerekir” diyen Uzman Diyetisyen Yeşim İşgüzar, gün boyu çok susayan bireyler için hem karışım tarifi hem de örnek bir menüyü bizlerle paylaştı.

Gün boyu çok susayanlar özellikle baharatlı et ve et ürünlerini, protein içeriği yüksek hayvansal gıdaları azaltmalılar. Ayrıca az susatacak besinleri sahurda tüketmeliler.

Susatmayan içecek tarifi

½ sürahi rondodan geçirilmiş elma suyu içerisine taze limon dilimleri, taze nane yaprağı, bir tutam taze fesleğen ve taze zencefil ile buz küpleri ekleyin. İçmeden önce 1 saat buzdolabında bekletin. Yatmadan önce hazırlayıp buzdolabında sahur için bekletebilirsiniz. Bu karışımı sahurda iki su bardağı için. Kırmızı et, sucuk, salam, sosisten ayrıca baharatlı gıdalardan uzak durun. Bunların yerine süt ve süt ürünleri ile sebze ve meyve ağırlıklı bir beslenme programı gün boyu susama hissinizi azaltacaktır.

Çok susayanlar için örnek sahur menüsü

Az tuzlu peynir ve tam buğday ekmeği ile yapılmış tost ya da yumurtalı menemen
1 kase yarım yağlı yoğurt
1 ince dilim karpuz ve 1 salkım üzüm
1 çay bardağı kadar kavrulmamış badem ve ceviz karışımı
2 su bardağı susatmayan içecek karışımı
Bol su

False